27 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Murat Erdör yazdı: Bu dijital trendler perakende dünyasını dönüştürecek
Haberler

Murat Erdör yazdı: Bu dijital trendler perakende dünyasını dönüştürecek

Murat Erdör
11 Şubat 2019
2 dk okuma
Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör
Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör

Dijital dönüşüm önümüzdeki yıllarda tüketici arketiplerini değiştirecek. Aynı zamanda tüketicilerin sosyal ve kişisel tutum ile davranışlarında da değişikliklere yol açacak. Dolayısıyla değişen tüketici kitlelerinden büyük, orta veya küçük ölçekli tüm perakende kuruluşları etkilenecek. Bir gereklilik haline gelen dijital dönüşüme ayak uyduramayan tüm perakende kuruluşları için olumsuz sonuçlar ise kaçınılmaz olacak. Dijital dönüşümü dikkate alarak yatırımlarını, stratejilerini ve altyapılarını çağımıza göre optimize eden perakende kuruluşları rakiplerine göre bir adım önce olmayı başaracak.

Dijital dönüşümün etkisiyle perakende sektöründe yerini almaya başlayan ve gelecekte tüketicilere daha fazla dokunacak trendlere birlikte göz atalım.

Çalışansız Mağazalar ve Otonom Kasiyerler

İçeride çalışanların olmadığı, QR code ile ürünlerin okutularak ödeme yapılabildiği ve işlemlerin çok daha hızlı yapıldığı çalışansız mağazaların ilk adımları geçtiğimiz yıllarda atıldı. Mağazadan tüketicinin aldığı ürünleri tespit etmek için yazılım altyapısı ve sensörler kullanarak çalışan bu mağazalara girerken tüketicilerin yapması gereken tek şey, markanın oluşturduğu aplikasyonunun kullanması olacak. Ayrıca son dönemde azalan fiziksel dükkanlarda da otonom kasiyerler müşterileri karşılayacak.

Chatbotlar

İnternet üzerinden kullanıcılar ile diyalog kurabilen yapay zekâ ürünü Chatbotlar, önümüzdeki yıllarda da yaygınlaşmaya devam edecek. 2017 yılında yayınlanan Chatbot Raporu’na göre tüketicilerin yüzde 57’si Chatbotlardan haberdar, yüzde 35’i iste Chatbotların markalar tarafından daha fazla kullanılması gerektiğini düşünüyor. Öte yandan Microsoft tarafından yapılan bir anket araştırmasının sonucunda, ankete katılan firmaların yüzde 80 gibi büyük bir dilimi 2020 yılında tamamıyla Chatbot teknolojisine geçmek istediklerini ifade etti. Chatbotslar, gelecekte kullanıcıların söylediklerini çok kısa sürede analiz edecek ve kullanıcıların isteklerini yerine getirmek için onları yönlendirecek.

Akıllı Aynalar

Son dönemlerde perakende sektörü açısından kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi oldukça üzerinde durulan bir kavram. Satın alma süreçlerinde müşterileri özel hissettiren bu yöntemler ilerleyen yıllarda daha fazla talep görecek. Geliştirilen akıllı ayna teknolojisi ile birlikte müşterileriler beden ölçülerini sisteme girebilecek ve bu şekilde internet üzerinden de gönül rahatlığıyla alışverişini gerçekleştirebilecek. Öte yandan müşteriler farklı kıyafet modellerini yan yana karşılaştırma imkânı da bulacak.

Yüz Tanıma Sistemleri

Finansal teknolojilerin bir ürünü olarak geliştirilen yüz tanıma sistemleri; ödemeyi kolaylaştırıyor ve finansal işlemlerin daha hızlı yapılmasına olanak sağlıyor. Perakende sektörünü yakından ilgilendiren bu dijital gelişmeler gelecekte sektörün büyük yatırımlar yapacağı bir alan haline dönüşecek. Para transfer işlemlerini kolaylaşması tüketimi ve tüketiciyi satın alma davranışına teşvik edecek.

Yapay Zeka

Yazılımlar ve makineler topladıkları verileri işleyerek tüketici alışkanlıklarını saptayabiliyor. Yapay zekanın gelişimiyle elde edilen tüketici verilerini kullanmak, 2025’te perakende sektöründe odak nokta olacak. Mağazalar, her bir müşterinin gereksinimlerini ve verilerini kullanarak, müşterilerin ihtiyaçlarını daha akıllı hale getirecek ve müşteriye özel kişiselleştirişmiş teklifler, fırsatlar sunacak. Ayrıca Nesnelerin İnterneti, mağaza içi akıllı cihazları ve sensörler sayesinde perakendecilerin daha iyi, veri odaklı kararları verebilmelerine olanak tanıyacak. 2025 yılına kadar yıllık 410 milyar dolar ile 1,2 trilyon dolar arasında ekonomik bir etki yaratması beklenen Nesnelerin İnterneti, perakende sektöründe büyümeyi etkileyecek.

 

1 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
2 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
3 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
4 Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
5 Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Güncel Haberler
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Deneyim ekonomisinin yeni durağı: Mağaza içi kafeler!
Haberler
Deneyim ekonomisinin yeni durağı: Mağaza içi kafeler!
Sena Tufan
27 Ağustos 2025
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Haberler
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Haberler
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
Sena Tufan
12 Eylül 2025
Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.