2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mobilyada X kuşağı gösterişe, Y kuşağı kullanıma bakıyor
Haberler

Mobilyada X kuşağı gösterişe, Y kuşağı kullanıma bakıyor

Marketing Türkiye
14 Ocak 2017
2 dk okuma

Dünya genelinde 1965-2000 yılları arasında doğan ve X,Y ve Z olarak adlandırılan kuşaklar, niteliklerine, davranış tarzlarına ve alışveriş alışkanlıklarına göre değişkenlik göstermekte. Bu kuşaklar için mobilya markaları da kuşakların ilgisini çekmek için farklı tarzlarda ürünler geliştirerek dönemin tarzının bir nevi fotoğrafını çektiler.

İşte bu bakış açısıyla Türkiye mobilya sektörünün nabzını tutan Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), 1965-2000 yılları arasında doğan ve X,Y ve Z olarak adlandırılan kuşakların mobilya tercihlerini araştırdı. X kuşağının daha gösterişli Y kuşağının kullanım kolaylığına baktığını söyleyen araştırma, Z kuşağının ise akıllı mobilyaları tercih ettiğini gösteriyor.

X kuşağı, 8 yılda bir mobilya değiştiriyor

1965 – 1979 yılları arasında doğan X kuşağının daha ağır ve dayanıklı olan kayın, meşe, kiraz, ceviz ya da akağaç gibi maddelerden üretilen mobilyaları tercih ettiğini gösteren araştırma, tasarım olarak da oldukça keskin çizgileri yaşam alanlarına taşıdıklarına işaret ediyor. Risk sevmeyen, disiplinli, otoriter ve geleneksel bakış açısına sahip X kuşağı bu bakış açısını mobilya seçimlerine de yansıtıyor. X kuşağı ortalama 8 yılda bir mobilya değiştiriyor.

X kuşağı gösterişe, Y kuşağı kullanıma bakıyor

Genellikle ev rahatlığında çalışma ortamları isteyen Y kuşağı ise eski kuşağın tercihini ‘kasvetli’ görüyor. Bu kuşak mobilya tercihini rahatlıktan yana kullanıyor. Sosyal yönleri gelişmiş olan Y kuşağı ceviz yerine genellikle modern mobilyaları tercih ediyor. Mobilya seçimlerinde işlevselliği, rahatlığı ve özgürlüğü ön planda tutuyorlar. 1980-1999 yılları arasında doğanları kapsayan Y kuşağı teknolojiyle iç içe büyüdüğü için teknolojik ürünleri de tercih ediyor. Bu kuşak tüm mobilyalarda mekanda huzur yaratacak bej, krem, vizon ve gri tonları kullanıyor, 3,5 – 4 yılda bir mobilya değiştiriyor.

Z kuşağını tercihi, teknolojik mobilyalar…

2000 yılında doğanlarla başlayan Z kuşağının en yaşlı üyeleri şu anda lisede. Bu kuşak da teknolojiyle iç içe büyüdü. Z kuşağı ailelerini yönlendirerek daha teknolojik mobilyaları tercih etmelerini sağlıyor. Mobilya markalarının da bu farkındalıkla son teknolojiyi kullanarak ürünler geliştirdiğini aktaran MOSDER, akıllı telefonları, müzik çalarlar gibi ürünleri şarj edebilen USB portala sahip mobilyaların Z kuşaklarının odalarında yer aldığının altını çiziyor.

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
4 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
5 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
Güncel Haberler
Fenerbahçe’nin efsane çubuklusu adidas’a emanet
Fenerbahçe’nin efsane çubuklusu adidas’a emanet
Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı...
Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı…
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Haberler
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
Evcil hayvanlar için açılan kapılar, iş dünyasında bambaşka bir dönüşümü beraberinde getiriyor
Haberler
Evcil hayvanlar için açılan kapılar, iş dünyasında bambaşka bir dönüşümü beraberinde getiriyor
Advertorial
5 gün önce
İş hayatında öncelikler değişiyor: "Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!"
Haberler
İş hayatında öncelikler değişiyor: “Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!”
İrem Alimoğlu
1 Mayıs 2025
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.