Mobilden yapılan otel rezervazyonlarının yüzde 10’u tuvalette gerçekleşiyor!
Hotels.com™ tarafından gerçekleştirilen Mobile Travel Tracker* araştırması, hızla gelişen mobil cihazların seyahat dünyasını ve rezervasyon alışkanlıklarımızı nasıl değiştirdiğini net bir şekilde ortaya koyuyor.
Araştırmaya göre, bir numaralı seyahat yardımcısı olarak gördüğümüz cep telefonlarımız sayesinde artık daha spontane, daha gizli ve fiyata daha az önem vererek otel ayırtıyoruz.
Türk gezginler her yıl ortalama 15 gün otelde konaklıyor
Hotels.com’un 31 ülkeden 9bin 200 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği Mobile Travel Tracker araştırmasına göre, günümüzün modern seyahat tutkunları yılda dört kez seyahat ediyor ve ortalama 13 gece otellerde konaklıyor. Sonuçlar Türkiye özelinde incelendiğindeyse, yerli turistlerin tıpkı diğer ülkelerde olduğu gibi yılda dört kez seyahat ettiği ve yılın ortalama 15 gününü otellerde geçirdiği ortaya çıkıyor.
Yüzde 27’miz tablet üzerinden rezervasyon yapıyor
Diğer yandan Türk gezginler, gelişen akıllı cihazlar sayesinde, mobil olarak yaptıkları rezervasyonların sayısının arttığını belirtiyor. Araştırmaya göre, yüzde 27’miz kalacağımız otel için tabletten, yüzde 51’imiz cep telefonundan, yaklaşık yüzde 8’imiz ise giyilebilir teknoloji cihazlarımızdan rezervasyon yapıyor. 40 yaşın altındaki gezginler arasında bu oranlar en yüksek değerlere ulaşıyor. Peki, mobil rezervasyonları en çok hangi tür seyahatlerimiz için kullanıyoruz? Sonuçlara göre, sıralama kısa şu şekilde: Kısa yurtiçi tatilleri (yüzde 49), iş seyahatleri (yaklaşık yüzde 48), ve kısa yurtdışı tatilleri (yüzde 32).
Yüzde 23 yatakta, yüzde 10 ise tuvalette otel rezervasyonu yapıyor!
Seyahat rezervasyonlarını bir seyahat acentesinde yaptığımız günler artık geride kalmış gözüküyor. Sonuçlara göre, Türk gezginlerin yarısından fazlası, ofiste, iş saatleri içerisinde otel odası rezervasyonu yapıyor. Yüzde 23’umuz eşiyle birlikte yataktayken ve yüzde 21’imiz toplu taşıma araçlarıyla yolculuk halindeyken rezervasyon yapıyor. Yüzde 10’umuz ise tuvalette otururken rezervasyon yaptığını itiraf ediyor. Bu oran, 30 yaşın altındaki gençlerde daha da yükseliyor.
Misafir yorumlarına fiyattan daha çok önem veriyoruz
Araştırmaya göre, günümüzün seyahat tutkunları için fiyat artık tercihleri şekillendiren en önemli faktör değil. Doğru ödeme seçenekleri ve misafir yorumları gibi özelliklere fiyattan daha fazla önem veriyoruz. Sonuçlara göre, tercihlerimizi belirleyen en önemli beş faktör şöyle: Uygun ödeme seçenekleri sunulması (yüzde 63), otel hakkında detaylı ve faydalı bilgilerin bulunması (yüzde 58), gerçek misafir yorumları (yüzde 55), tercih aşamasında çok sayıda otel fotoğrafını inceleyebilmek (yüzde 52) ve otelin telefonla rahatça aranabilmesi ve telefonda bilgi alınmasındaki kolaylık (yüzde 50). Otelin uygun fiyatlı olması ise yüzde 46’yla tercihleri yönlendiren altıncı faktör durumunda.
Spontane davranarak son dakika rezervasyon yapmayı seviyoruz
Araştırmaya katılanların yaklaşık yüzde 63’u, seyahat sırasında akıllı telefonları sayesinde daha spontane olma şansını yakaladığını söylüyor. Diğer yandan son dakika rezervasyonlar konusunda da oldukça iddialıyız. Katılımcıların yüzde 8’i, mobil cihazlar ile yola çıkış tarihlerinden 1-3 gün öncesinde rezervasyon yapıyor. Yüzde 22 ise daha da son dakikacı davranarak, otel rezervasyonunu uçağa binmeden önce havaalanında yapıyor.
Peki gelecekten ne bekliyoruz?
Hotels.com’un Mobile Travel Tracker araştırması, seyahat tutkunlarının mobil alandaki gelecek beklentilerini de ortaya çıkardı. Sonuçlara göre, katılımcıların yüzde 59’u, kaldığı otel hakkında anlık olarak yorum yapabilmek istiyor. Hotels.com, gerçek zamanlı misafir yorumu yazabilme imkânını zaten sunduğu için bu alanda yeni teknoloji pek uzakta değil. Katılımcıların yarısından fazlası gidecekleri yer hakkında anında bildirim almak istiyorlar. Yüzde 42’miz ise, akıllı telefonlarını kullanarak otellerde self check-in yapmak istiyor. Öne çıkan bir başka beklenti ise konaklama sırasında, mobil cihazlar aracılığıyla, arama yapmadan otellerle doğrudan iletişim kurabilmek. Örneğin yüzde 59, otellerle anında mesajlaşarak iletişim kurmak istediğini, yüzde 38 ise konaklama sırasında mobil cihazlarla oda servisi almak istediğini söylüyor.