18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mobil uygulamalarla tasarruf etmenin şekli değişiyor
Haberler

Mobil uygulamalarla tasarruf etmenin şekli değişiyor

Marketing Türkiye
1 Ağustos 2018
2 dk okuma

Dijital çağın son evresinde gelişen mobil yaşam, marka-müşteri ilişkisini radikal olarak değiştiriyor. Alışverişi daha kolay, avantajlı ve eğlenceli bir tecrübeye dönüştüren birçok uygulama hızla hayatımıza girmeye başladı. Bunların arasında interaktif ve lokasyon bazlı mobil uygulamalar, markaların kullanıcılarını daha iyi tanımalarını sağlayan, hizmet kalitesini arttırmak için diğer markalarla çapraz kampanya imkanı sunan sadakat platformları, markalara özel ya da birçok farklı işletmeyi içinde barındıran indirim uygulamaları gibi farklı uygulamalar bulunuyor.

Markalar ve işletmeler gözüyle bakacak olursak, yeni teknolojiler, tüketicilerin ilgi, beğeni ve lokasyon bilgilerini göz önüne alarak, istediği zaman ve yerde, kişiye özel mesajlarla hedef kitlesine ulaştıran haber ve kampanya duyuru mecralarına ve onları yeni hedef kitlelerle buluşturan mobil ekosistemlere kolaylıkla dahil olabiliyorlar.

Tüketiciler ise avantaj sağlayan ve teklifler sunan uygulamalar sayesinde alışverişte daha fazla söz sahibi oluyorlar, fiyat üzerindeki kontrol güçleri artıyor, tasarruflarını yönetebiliyorlar. Bunu gören ticari kuruluşlar da indirim ve fırsatlarını tüketiciye ulaştırmakta dijital platformlardan yararlanmayı tercih ediyor.

Türkiye’de indirim uygulamalarından Kuponsa, kullanıcılarına, üye işletmelerinde tasarruf ettirerek, aynı bütçeyle daha çok yeme, içme ve gezme imkanı sağlayan bir uygulama. Kuponsa bugün her bir kullanıcısına, anlaşmalı işletmeleri aracılığıyla, bir yıl süreyle kullanabilecekleri şekilde toplamda 167 bin TL tasarruf etme potansiyeli sunuyor ve bu rakam her geçen gün artıyor.

Beyaz yakalılar sağlıklı beslenmeye önem veriyor

Kuponsa faaliyette olduğu 1 yılın İstanbul genelini kapsayan kullanım raporunu yayınladı. Buna göre, İstanbullu kullanıcıların ağırlığını beyaz yakalılar ve öğrenciler oluşturuyor. Bu kullanıcıların indirim kuponu kullanımlarında başı, yüzde 34 ile kahve dükkanlarının çektiği görülüyor. Tatlılar yüzde 25, kahvaltılar yüzde 8, soğuk içecekler yüzde 8 ve fast-food yiyecekler yine yüzde 8 oranıyla onu takip ediyor. Verilere göre, Restoran ve Kafe kuponlarının yüzde 17’si ise bunların dışındaki tercihler için kullanılmış.

Kuponsa’nın verilerinden çıkan en ilgi çekici sonuç; beyaz yakalılar sağlıklı beslenmeye ve tasarruf etmeye önem verirken, üniversite öğrencileri dilediklerini yiyorlar ve tasarruf etmeleri gerektiği fikrini kabul etmelerine rağmen, bu konuda çokta hassas değiller.

Kuponsa’nın verileri üzerinde yapılan analize göre, beyaz yakalıların birinci tercihinin kahve olduğu, yiyecek olarak salata tükettikleri anlaşılıyor. Öğrenciler ise hamburgeri tercih ediyor. Beyaz yakalıların temel önceliği tasarruf etmek iken öğrencilerin, indirim uygulamalarını beyaz yakalılara oranla daha az verimli kullandığı dikkat çekiyor.

 

1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'nin aile markaları!
Haberler
Türkiye’nin aile markaları!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Haberler
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sena Tufan
5 Temmuz 2025
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Haberler
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Sena Tufan
1 Ağustos 2025
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
Haberler
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
İrem Alimoğlu
16 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.