10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Mobil cihaz bağımlılık yaratıyor

Marketing Türkiye
15 Ağustos 2012
2 dk okuma
Mobil cihazlarıyla duygusal bağları her geçen gün daha da güçlenen kullanıcılar, artık tatilde de cihazlarından ayrılamıyor. Yaz tatillerinin yoğunlaştığı şu günlerde Intel’in Amerika’da yaptırdığı araştırma, tatilcilerin Ultrabook, dizüstü bilgisayar ve tablet gibi mobil cihazlarına karşı her geçen gün güçlenen aşkını gözler önüne serdi. Intel’in yaşları 18’in üzerinde olan 2 bin 500 yetişkinin katıldığı “Seyahat Edenler için Teknoloji Normları” adlı araştırmasına göre kullanıcılar tatilleri sırasında cihazları yanlarındaysa daha sakin ve az stresli hissediyor. Araştırmaya göre tatilcilerin yaklaşık yarısı (yüzde 44) seyahat ederken Ultrabook, tablet ya da dizüstü bilgisayarları yanlarında değilse tedirgin hissettiğini, 18 – 29 yaş arası genç yetişkinlerin yüzde 87’si mobil cihazlarıyla seyahat ederken daha mutlu olduklarını söylüyor. Öyle ki araştırmaya katılanlar için seyahatleri sırasında mobil cihazlarını kaybetmek (yüzde 77), alyanslarını kaybetmekten (yüzde 55) daha stresli bir durum. Araştırmaya katılanların yaklaşık yarısı (yüzde 46) tatilleri sırasında cihazlarını şarj edebilmek için kendi rahat ve hijyenlerinden feragat edebileceklerini itiraf ediyor. Genç tatilciler arasında bu oran yüzde 63’e çıkıyor. Genç tatilcilerin yüzde 63’ü mobil cihazını şarj etmek için yollarını değiştirebileceklerini, prizin yanında yerde oturabileceklerini (yüzde 37), halka açık tuvalet arayabileceklerini (yüzde 15) ya da boş priz bulabilecekleri bir kafe ya da restoranı seçebileceklerini (yüzde 33) belirtiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 64’ü, valizlerinde mobil cihazlarına yer açmak için saç kurutma makinesi, saç şekillendirici, güneş kremi, tuvalet malzemesi, kıyafet, hatta ayakkabılarından vazgeçerek kişisel görünümlerini feda edeceklerini söylüyor. 

Şık tasarım ve uzun pil ömrü mobil cihazları daha cazip kılıyor
Günümüz tatilcileri artık kullanımı kolay, şık tasarımlı, uzun pil ömrüne sahip yüksek performanslı mobil cihazlarla içerik yaratmak, tüketmek ve paylaşmak istiyor. Araştırmaya katılan tüm katılımcıların yüzde 62’si ve her 4 genç tatilciden 1’i seyahat edecekleri dönemleri dikkate alarak daha uzun pil ömrüne sahip mobil cihazlara daha fazla para ödemeyi tercih ediyor. Katılımcıların yüzde 64’ü mobil cihazlarını kişisel stillerini yansıtan aksesuvarları olarak görüyor. Yüzde 21’i başkalarının cihazlarının kendilerinkinden daha havalı göründüğünü düşünerek kıskançlık duyduklarını itiraf ediyor. Öte yandan teknolojiye olan bağlılığa karşın, araştırmaya katılanların yarıdan fazlası (yüzde 52) seyahat ederken teknolojinin getirdiği ağır mobil cihazlar, şarj kabloları, yedek piller, havaalanında güvenlik kontrolünden geçerken mobil cihazlarını çantadan çıkarmak zorunda kalmak gibi fiziksel zorluklardan rahatsız olduğunu söylüyor. 
Güvenlik seyahatte de en hassas konulardan biri
Seyahat edenlerin yüzde 46’sı, teknolojiyle seyahat ederken en fazla rahatsızlık duydukları konuların cihazlarının çalınması ya da ekranlarına yabancıların göz atması gibi güvenlik konuları olduğunu söylüyor. Katılımcıların yüzde 29’u seyahatleri sırasında yabancıları kendi ekranlarına bakarken yakaladığını söylüyor. Genç katılımcıların yarıdan fazlası (yüzde 51), kendilerinin de zaman zaman başkalarının ekranlarına göz attıklarını itiraf ediyor. Öte yandan her 4 tatilciden 1’i en basit güvenlik tedbirlerini almadığını, halka açık yerlerde kredi kartı bilgilerini verme, güvensiz Wi-Fi ağlarını kullanma, cihazlarından hassas içerikleri görüntüleme ve cihazlarını bırakıp gitme hatalarını yaptığını itiraf ediyor.  

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google Mesajlar, dolandırıcıları tespit edecek!
Haberler
Google Mesajlar, dolandırıcıları tespit edecek!
Sena Tufan
6 Mart 2025
Türkiye’nin gençlik paradoksu: Göçmen olmak mı, göçmen karşıtı olmak mı?
Haberler
Türkiye’nin gençlik paradoksu: Göçmen olmak mı, göçmen karşıtı olmak mı?
Hüseyin Tapınç
1 Mart 2025
Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Haberler
Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Sena Tufan
20 Mart 2025
Eski ABD Başkanı Barack Obama, Bluesky platformuna katıldı
Haberler
Eski ABD Başkanı Barack Obama, Bluesky platformuna katıldı
Sena Tufan
25 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.