9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Milli" ödeme yöntemi TROY geliyor!
Haberler

“Milli” ödeme yöntemi TROY geliyor!

Marketing Türkiye
1 Ekim 2015
1 dk okuma

Banka ve kredi kartlarında kullanılan MasterCard ve Visa ödeme yöntemine Türkiye’den rakip geliyor. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Soner Canko, “milli” ödeme yöntemi olarak tanımladığı TROY’un 2016 Nisan’ında kullanıma sokulacağını belirtti.

Kredi ve banka kartlarında bulunan MasterCard ve Visa ödeme yöntemlerine Türkiye’den rakip geliyor. BKM tarafından geliştirilen yerli ödeme sistemi TROY (Türkiye’nin Ödeme Yöntemi) 1 Nisan 2016’da uygulamaya sokulacak. Türkiye’de 164 milyon kartta kullanılması hedeflenen TROY hakkında konuşan Soner Canko, “TROY kısa süre sonra hayata geçecek. Bugüne kadar bilgi birikimi ve teknoloji gücü ile oluşan altyapımızla artık kendi ödeme yönetimimizi yaratmanın zamanı gelmişti. Türkiye’de 106 milyon banka kartı, 58 milyon kredi kartı ve 2,4 milyon adet POS cihazı bulunuyor. Yıllık kartlı işlem tutarı 400 milyar dolar” dedi.

Hedefte nakit harcama yapanlar var

MasterCard ve Visa gibi küresel ödeme yöntemlerine cevap verebilecek yerli alternatiflerin önemine değinen Canko, birçok ülkede TROY gibi yerli ödeme sistemi bulunduğunu, 2,4 milyon POS cihazında ve 45 bin ATM’de TROY sisteminin kullanılabileceğini belirtti. Canko, harcamaların yüzde 60’ının nakit, yüzde 40’ının ise kartlarla yapıldığını anlatarak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Var olan mevcut uluslararası markalarla kıyasıya bir mücadeleyi sürdürmek yerine, yüzde 60’lık nakitlik bölüme cephane kazanmak arzusu ile bu işe başlıyoruz. Bilinçli kullanıcı belli bir müddet sonra kartların birbirleriyle olan avantajları ve teknolojilerine baktığı zaman ‘ben X kartı ya da Y kartını istiyorum’ deme şansına ulaşacaktır. Büyük hedeflerimiz var Türkiye’nin en büyük üç ödeme yönteminden birisi olmak istiyoruz ve bir numara olma hedefimiz var. İlk yaptığımız işlem Rekabet Kurumu’na başvurmak oldu. Yıkıcı değil yapıcı bir rekabet yapmak istiyoruz.” Canko, uluslararası altyapı konusunda anlaşma sağlanması halinde TROY’un yurtdışında ve internet alışverişlerinde kullanılabileceğini, kart aidat ücretinin de henüz belirlenmediğini, ancak mevcut kredi kartı ücretlerinden daha düşük olacağını sözlerine ekledi.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Haberler
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Dünyada "kadın" gündemi: Kazanımlar, engeller ve gerçekler...
Haberler
Dünyada “kadın” gündemi: Kazanımlar, engeller ve gerçekler…
Nafizcan Önder
8 Mart 2025
Araştırma: Toplum boykotlar hakkında ne düşünüyor!
Haberler
Araştırma: Toplum boykotlar hakkında ne düşünüyor!
Marketing Türkiye
2 Nisan 2025
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Haberler
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.