Metropollü tüketici ülke ekonomisi için karamsar
“Metropol Tüketicileri Ekonomik Değerlendirmeler Araştırması”nın dördüncü dönemi yayınlandı. Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği araştırma metropollü tüketicinin Türkiye ekonomisine bakış açısını gözler önüne seriyor. Araştırma sonuçlarına göre Metropollü tüketicilerin yüzde 46’sı önümüzdeki bir yıl içinde enflasyonun daha da artacağını öngörüyor. Halihazırda artmış olan enflasyonun mevcut seviyede kalacağını düşünenlerin oranı yüzde 28. Araştırmanın bir diğer dikkat çeken sonucu ise geleceğe hem kendi gelir düzeyi hem de ülke ekonomisine dair beklentileri açısından iyimser bakan tüketicilerin oranı azalması ve geçtiğimiz aylara göre daha karamsar bir havanın hakim olması…
Ekonomik Durum Beklentisi
Araştırma sonuçlarına göre bir önceki döneme kıyasla tüketicilerin, Kasım ayında daha karamsar bir havaya girdiği görülüyor. Gerek kendi maddi durumunun gerekse Türkiye ekonomisinin önümüzdeki bir yılda kötüye gideceğini düşünmeye başladığı gözlemleniyor. Ekim ayında Kendi ekonomik durumunun daha kötüye gideceğini düşünen tüketicilerin oranı yüzde 30 iken Kasım ayında bu oran yüzde 35’e çıkıyor. Ülkenin genel durumu olarak da geçtiğimiz aya göre tüketici, krizin daha fazla derinleşeceğini düşünüyor.
Tüketiciler enflasyonunun daha da artacağını düşünüyor
Araştırma sonuçlarına göre Metropollü tüketicilerin yüzde 46’sı önümüzdeki bir yıl içinde enflasyonun daha da artacağını öngörüyor. Halihazırda artmış olan enflasyonun mevcut seviyede kalacağını düşünenlerin oranı yalnızca yüzde 28. Yüzde 26 oranında bir kesimin de enflasyonun düşeceğine dair umut taşıdığı izleniyor.
Türkiye’de ekonomik kriz var diyenlerin sayısı artıyor
Araştırma verileri gösteriyor ki her üç tüketiciden ikisi ekonomik kriz olduğunu düşünüyor. Krizin var olduğunu düşünenlerin oranında bir önceki aya göre büyük bir artış var. Tüketicilere sorulan; “Sizce şu anda Türkiye’de ekonomik kriz var mı?” sorusuna yüzde 66’lık bir kesim “Evet” yanıtını veriyor. Geçen yıl “Evet” yanıtını veren katılımcıların yüzde 58’ini oluştururken son bir ayda kriz farkındalığı artmış görünüyor.
Tüketiciler artık Enflasyonla Topyekün Mücadele Programı hakkında bilgi sahibi
Verilere göre Hükümet’in Enflasyonla Topyekün Mücadele Programı’ndan haberdar olanların oranı geçtiğimiz aya göre ciddi oranda artmış durumda. Programdan haber olan katılımcıların oranı geçtiğimiz ay yüzde 27 olarak gözlemlenirken bu ay programı bilenlerin oranı yüzde 60 olarak karşımıza çıkıyor. Programdan haberdar olanların ise yüzde 40’ı bu programın başarılı olacağına inanırken bu açıdan bir önceki döneme göre anlamlı bir fark gözlenmiyor.
Uygulamalar enflasyonu düşürecek mi?
Programdan haberdar olan metropollü tüketicilerin yaklaşık yüzde 48’i Hükümet’in başlatmış olduğu bu program dahilinde bazı şirketlerin yapacağı indirimlerin enflasyonu düşürmede etkili olacağını belirtirken geçtiğimiz aya göre bu inançta hafif bir düşüş gözlemleniyor. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’nden memnun olanlar hem bu uygulamaların etkili olacağına inanıyor hem de şirketlerin açıklamalarını daha fazla samimi buluyor.