Messi ve Kobe’li reklam izlenme rekoru kırdı
Reklam ve pazarlama araştırmaları yapan haber sitesi iMedia Connection’ın 2013’ün en çok izlenen reklam ve tanıtım videolarını incelediği çalışmasında, Türk Hava Yolları’nın (THY) ünlü futbolcu Lionel Messi ve NBA oyuncusu Kobe Bryant’ın oynadığı reklamı ilk sıraya oturdu.
Visible Measures araştırma şiketi ile yapılan ortak çalışmaya göre, aralık ayında izlenen reklam ya da tanıtım videoları, 2013’teki diğer aylardaki rakamları geride bıraktı. Aralık ayı sırasında toplamda 491.9 milyon kez “marka videoları” izlendi. Türk Hava Yolları’nın reklamı ise 138.3 milyon kez izlenme ile toplam rakamın yüzde 28’ine ulaştı. Aylık ortalamaya bakıldığında THY’yi 83 milyon ile Youtube, 80 milyon ile Google, 57 milyon ile Samsung izledi. THY reklamı, tüm kampanya videoları arasında ise 8 günde 100 milyon izleyiciye ulaştı.
THY’nin başarısının ele alındığı analizde, reklamın başarısının sırrı olarak “doğru ünlülerin kullanılması”, “her ülkeye hitap edecek bir hikâye anlatması” ve “2013’e damga vuran selfie kelimesinin kullanılmasıyla zamanın ruhunu yakalaması” gösterildi.