5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Medyada güven erozyonu devam ediyor!
Haberler

Medyada güven erozyonu devam ediyor!

Marketing Türkiye
7 Mart 2016
2 dk okuma

 

Xsights Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Medya ve Güven Araştırması”na göre Türk medyasına duyulan güven azalmaya devam ediyor. Sosyal medyanın artık daha güvenilir bir haber kaynağına dönüştüğünü gösteren araştırma en güvenilen TV kanalları, gazete ve haber sitelerini de gözler önüne seriyor…

Haber: Selin Sayar Tekkuş

Türkiye medyası son yıllarda daha önce hiç olmadığı kadar zorlu bir sınavdan geçiyor. Özellikle 2013 yılında Gezi olayları sırasında, sokağın kaynadığı anlarda haber kanallarında yayınlanan penguen belgeselleri, ülkenin en hararetli günlerinde gazete sayfalarından tek bir bilgiye ulaşılamaması, haber yapmak isteyen yüzlerce gazetecinin işten çıkarılması ve kadroların tasfiyesi… Tüm bu yaşananlar medyaya olan güveni günbegün azalttı. Geleneksel medyadan habere ulaşmak zorlaştıkça sosyal medya platformlarına da gün doğdu, sosyal medya kanaları hat§rı sayılır birer haber kaynağına dönüştü. Xsights Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Medya ve Güven Araştırması” da bu savı kanıtlayan veriler koyuyor ortaya.

Xsights’ın online araştırma platformu turkiyeninsesipaneli.com üzerinden 741 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma 2013 yılında yapılan aynı araştırmanın ilkiyle karşılaştırıldığında aradan geçen üç yıl içinde medyaya duyulan güvendeki değişimleri de gözler önüne seriyor.

Medyada güven erozyonu devam ediyor!

Türk medyasının geneliyle ilgili 2013 yılında olduğu gibi bu yıl da medyaya güvenmeyenler çoğunlukta. İki sene önce kamuoyunun yüzde 67’si medyaya güvenmezken, bu yıl oran yüzde 51’e gerilemiş görünüyor. Net güven puanına bakıldığında ise 2013’te -52 puan iken, bu yıl açık kapatılarak -17 puana iniyor.

En güvenilir mecra: Sosyal medya

Araştırma sonuçları, geleneksel medyaya duyulan güven erozyonunun etkilerinin devam ettiğini gösterirken, 2013 yılında olduğu gibi bu yıl da sosyal  medya, en güvenilir mecra olarak karşımıza çıkıyor. Mecralar bazında güven artışı en fazla yüzde 16,9 oranla televizyonda olurken onu yüzde 15 artışla internet takip ediyor.

En güvenilir medya mensubu: Fatih Portakal

En güvenilir medya mensupları arasında ilk sırada Fatih Portakal (yüzde 19,2) yer alıyor. Portakal’ın ardından sırayla Uğur Dündar, İsmail Küçükkaya, İrfan Değirmenci, Can Dündar ve Yılmaz Özdil’in geldiği görülüyor.

En güvenilen gazeteler Sözcü ve Hürriyet

2013 yılında Cumhuriyet (yüzde 13,7) ve Zaman (yüzde 11,4) en güvenilir gazete olurken bu yıl Sözcü (yüzde 13,9) ve Hürriyet’in (yüzde 13,8) en güvenilir iki gazete olduğu görülüyor. 18-24 yaş arası katılımcıların ise en fazla güvendiği gazeteler Habertürk (yüzde 17,7) ve Akşam (yüzde 8,5). 

 

Detaylar Marketing Türkiye Mart Sayısı’nda…

 

 

1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple'dan güçlü ikinci çeyrek: iPhone satışları yükseldi
Haberler
Apple’dan güçlü ikinci çeyrek: iPhone satışları yükseldi
İrem Alimoğlu
2 Mayıs 2025
Çocuklar arasında yapay zeka merakı iki kat arttı
Haberler
Çocuklar arasında yapay zeka merakı iki kat arttı
Sena Tufan
4 hafta önce
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Haberler
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sena Tufan
3 gün önce
2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Trend
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Nafizcan Önder
3 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.