1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Medyada en çok konuşulan GSM markası belli oldu

Marketing Türkiye
18 Aralık 2012
2 dk okuma

Ocak-Kasım 2012 döneminde, GSM sektörünün basın yoluyla yarattığı izlenimleri masaya yatıran Medya Takip Merkezi, sektöre dair haber ve yazıları inceledi. 3 mecrada yapılan analiz çalışmasında, sektörün 146 bin 311 haber ve yazıda yer aldığı tespit edilirken, en başarılı medya yansımaları ise Kasım ayında gerçekleşti. MTM’nin analiz ekibi tarafından, sektörle ilgili yayınlanan tüm haberlerin tek tek incelenmesi sonucu elde edilen raporda, GSM sektörüne en fazla ilgi gösteren mecranın, tüm haberlerin yüzde 65’ine sahip olan internet medyası olduğu gözlendi. Sektörün, adından en fazla söz ettirdiği diğer mecra ise yüzde 31 oranıyla yazılı basın oldu. TV’lerde ise 5 bin 343 haberle yer alan GSM markaları, 256 saat süresince ekranlarda kaldı. Araştırmaya göre medya sektörden genellikle olumlu söz ederken, olumsuz haberler ise toplamın sadece yüzde 4’ünü oluşturdu. Olumlu haberler en çok Kasım ayında okurla buluştu. Buna karşılık Nisan ayı, en fazla olumsuz haberin yapıldığı ay oldu. Sektörle ilgili yazılı basında çıkan yansımalar incelendiğinde, haberlerin 96 gazete sayfası kadar alan kapladığı belirlendi. Aynı araştırmaya göre, GSM sektörünün haberleri yüzde 52 oranında ulusal yayınlarda, yüzde 42 oranında yerel basında, yüzde 6 oranında ise bölgesel yayınlarda yansıma sağladı. Medya Takip Merkezi’nin hazırladığı analiz raporuna göre, sektörün medyada en çok konuşulan markası Turkcell oldu. 3 mecra toplamında 52 bin 620 haber ve yazıda yer alan marka, en başarılı yansımalarını Mart ayında sağladı. Van için Türkiye Kumbarası, Turkcell’in adından en çok söz ettirdiği konular arasında gelirken; yılın birinci, ikinci ve üçüncü çeyreğini kapsayan bilanço açıklamaları, Turkcell Cüzdan Uygulaması, bayram konuşma verileri ve Turkcell Liderler Konferansı, markanın medyada en fazla ses getirdiği diğer konu başlıkları oldular.



Marka algılanırlığı yüksekti
Ocak-Kasım 2012 tarihlerini içeren analiz çalışmasına göre, Türk Telekom medyanın en çok ilgisini çeken diğer marka oldu. Toplamda 38 bin 994 haber ve yazı ile medyada yer alan markanın en fazla yansıma bulduğu mecra ise, haberlerin yüzde 63’ünü gerçekleştiren internet medyası oldu. Gazete, dergi, TV ve internet medyasındaki haberlerinin yüzde 94’ü olumlu nitelikte olan Türk Telekom’un en fazla yansıma sağladığı haberlerin başında Telefon Kütüphanesi Projesi ve Tahsin Yılmaz’ın markanın genel müdürlüğüne atanması geldiler. Gazete ve dergilerde çoğunlukla firmaya özel haberleriyle yer alan Türk Telekom’un, haberlerinin yarısından fazlasının marka algılanırlığı yüksekti. Sektörün önemli oyuncularından Vodafone, üç mecrada toplam 32 bin 91 haber ve yazı ile adından söz ettirmeyi başardı. En başarılı yansımalarını Kasım ayında elde eden Vodafone’un marka adı, başlık, alt başlık, üst başlık ve spot gibi yazılı basında okuyucunun fark etme ihtimali yüksek alanlarda kullanıldı. Medyada yüzde 62 ile en fazla internet medyasında yer bulan Vodafone, en geniş yansımalarını 34. Vodafone Avrasya Maratonu ile sağlarken, Vodafone CUP Futbol Turnuvası ve ICT Summit Eurasia & Bilişim Zirvesi etkinlikleriyle de basında sıkça yer aldı. MTM’nin aynı araştırmasına göre, sektörün bir diğer markası olan Avea toplamda 30 bin 252 haber ve yazıda yer buldu. Sektörün diğer markaları gibi, yansımalarının büyük çoğunluğu internet medyasında yer alan Avea, basında 7 bin 111 haber ve yazı, TV’de ise bin 108 haber spotu ile adından söz ettirdi. Tüm yansımalarının yarısı, algı derecesi yüksek haberlerden oluşan Avea, medyada en fazla geleceğin futbol yıldızlarını yetiştirmek amacıyla geliştirilen “FCBEscola Camp Avea Projesi” ile yer buldu.  Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Avea’nın ortaklığında başlatılan  “Kadına Şiddete Yönelik Panik Butonu” ve markanın Yozgat’a yaptığı çağrı merkezi yatırımı, yansımalarda geniş yer tutan diğer konulardı. 

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Haberler
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
İrem Alimoğlu
11 Mayıs 2025
Apple, iOS 26'yı duyurdu: İşte iPhone'lara gelecek yeni özellikler
Haberler
Apple, iOS 26’yı duyurdu: İşte iPhone’lara gelecek yeni özellikler
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Haberler
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İrem Alimoğlu
9 Mayıs 2025
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Haberler
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
İrem Alimoğlu
28 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.