Medya planlama ajanslarının yeni rakibi “danışmanlık şirketleri!”
Geçtiğimiz yıllarda danışmanlık şirketlerinin hem ajans satın almalarıyla hem de kendi içlerinde kurdukları departmanlarla reklam ajanslarına rakip olduklarına şahit olmuştuk. Öyle ki kimi yıllar Cannes Lions gibi global reklam yarışmalarında en çok ödül alan ajanslar listesinde ilk üçte yer alanlar dahi oldu. Danışmanlık şirketlerinin kreatif alandaki ağırlığı günbegün artarken Garanti Bankası’nın da bağlı olduğu BBVA’nın global medya planlama konkurunun sonucu danışmanlık şirketlerinin medya planlama alanında da bir cephe açtığını gösteriyor.
BBVA konkuru yeni bir dönemin habercisi
Geçen Kasım ayında başlayan ve pek çok global medya planlama network’ünün yer aldığı bir seçim sürecinin ardından sonuçlanan BBVA konkurunu iki ajans kazandı. Bunlardan biri WPP Group oldu ki uzun yıllardır BBVA ile çalışan WPP Group’un konkuru kazanması çok da sürpriz bir sonuç değil. Ancak BBVA’nın konkurda dijital medya planlama ajansı olarak Accenture Interactive ile el sıkışması tam bir sürpriz oldu. BBVA konkuruyla ilk defa bir danışmanlık şirketi bir medya planlama konkuru kazandı.
Bu sonuç önümüzdeki dönemde danışmanlık şirketlerinin iletişim sektöründeki ağırlığını da artıracağına işaret ediyor. Üst yönetimle yakın ilişkiler içinde olan danışmanlık şirketlerinin bu süreçte medya planlama şirketlerine karşı elinin bir hayli güçlü olacağını söylemek de yanlış olmaz.
Kısacası global arenada medya planlama şirketlerini, danışmanlık şirketleriyle girecekleri çetin bir rekabet bekliyor.