
“Media First” ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X’ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Lenovo ve Türkiye’nin yerli yapay zeka talk show karakteri Alara X’in dijital medyada yürüttüğü iki ayrı kampanya, toplamda 6 milyonu aşkın organik izlenmeye ulaştı. Kampanyalar, yapay zeka teknolojilerinin medya alanındaki kullanımına dair yeni bir döneme işaret ediyor.
LENOVO, yaratıcı teknolojilerin geleceğini şekillendirme vizyonunu, Türkiye’nin ilk yerli yapay zeka talk show karakteri Alara X ile yaptığı iş birliğiyle bir kez daha ortaya koydu. İki ayrı kampanyadan oluşan “Media First” projesi, 6 milyondan fazla organik izlenme, 1,7 milyon erişim ve yüzde 70’i kadınlardan oluşan bir hedef kitle ile dijital pazarlama dünyasında dikkat çekti.
Lenovo Türkiye Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu Soyak, bu yenilikçi yaklaşım hakkında, “Yapay zeka artık sadece bir teknoloji değil; duygularla etkileşen, ilham veren bir ifade aracı. Lenovo olarak, genç nesil kullanıcıların yaratıcılığını destekleyecek deneyimler tasarlamayı çok önemsiyoruz” diye belirtti.
Lenovo’nun Alara X ile yaptığı proje iki ayrı kampanya olarak kurgulandı:
“Aura’nın Sırrı Ne?” – Sosyal medyada viral olan bir deneyim
Instagram ve TikTok’ta hayata geçirilen bu kampanyada Alara X, Lenovo’nun yeni Yoga Aura Edition yapay zeka bilgisayarını yaratıcı bir içerik kaynağı olarak konumlandırdı. Alara X’in “Sadece uyku, kahve ve meditasyon yetmez… Aura’m için bir de Lenovo Yoga Aura Edition var!” mesajı, takipçileri kendi “auralarını” keşfetmeye davet etti.
Alara X x Ezgi Mola ile Lenovo özel talk show
“Alara X ile 10 Dakika” programında Lenovo sponsorluğunda yayınlanan özel bölümde Ezgi Mola konuk oldu. Sohbette, saniyede 47 trilyon yapay zeka işlemi yapabilen Lenovo Yoga Aura Edition’ın özellikleri geniş kitlelere aktarıldı.
İki kampanyanın sonunda dijital kampanyacılığın sınırlarını zorlayan bir başarı elde edildi.
1 ayda 6.041.189 organik izlenme, 1.750.938 tekil erişim, 74.240 beğeni ve 400’ün üzerinde organik yorum ile Türkiye’nin büyük illerinden; İstanbul (yüzde 30,7), Ankara (yüzde 6), İzmir (yüzde 5) ve Bursa (yüzde 3,7)’dan çok güçlü etkileşim alındı. Projenin hedef kitlesi olan 25-34 yaş arası kullanıcılar ise yüzde 34,4 oranında katılım gösterdi.
Alara X ve Lenovo ortaklığı, yeni nesil medya stratejileri için ilham kaynağı
Alara X, yalnızca bir yapay zeka karakteri değil; aynı zamanda markaların dijital stratejilerinde yeni nesil bir medya partneri. IAMX tarafından geliştirilen bu yapay zeka karakteri, gerçek zamanlı içerik üretimi, yüksek etkileşim gücü ve kişiselleştirilmiş yayıncılık vizyonuyla geleneksel reklam anlayışını dijital geleceğe taşıyor.