“Mazbut Modern”in yüzde 15’ini İzmirliler oluşturuyor…
MGMedia, markalar ve bireyler arasındaki bu bilgi köprüsüne katkı sunabilmek için TGI verilerinden yararlanarak MGLife projesini hayata geçirdi.
Değer ve tutumlarına göre birbirinden ayrışan grupların davranışsal farklılıklarının markalara sunduğu fırsat ve engelleri belirleyen araştırmada 15 yaş üstü kentsel Türkiye vatandaşı 12 grupta incelendi. Bu gruplar, Koyu Muhafazakar ( yüzde 11), İzleyen Muhafazakar (yüzde 8), Sosyal Özenen (yüzde 7), Yeni Nesil Muhafazakar (yüzde 7), Mazbut Modern (yüzde 9), Dinamik Modern (yüzde 8), Kırgın Modern (yüzde 10), İçe Dönük Özenen (yüzde 7), Aradakiler (yüzde 9), Anadolu Kaplanı (yüzde 7), Faydacı (yüzde 7), Memnuniyetsiz (yüzde 9) olarak sıralanıyor.
Gruplar incelendiğinde en ciddi ayrışmanın yaşam tarzında olduğu görülürken detaylı bakıldığında bazı grupların biraz daha içine dönük, bazı grupların ise daha sosyal bir yaşam tarzını benimsediği fark ediliyor. Diğer taraftan yapılan analizler toplumun bazı kesimlerinin ön yargıdan uzak, herkese karşı daha eşitlikçi ve duyarlı tavır sergilediğini, bazı kesimlerin ise daha maço ve statünün önem taşıdığı bir yapıda olduğunu işaret ediyor. Din konusu bazı kesimler için ayırt edici bir özellik ancak muhafazakarlık farklı algılarla karşımıza çıkıyor. Bir kısım koyu dindar ve kendi içinde bir yaşam tarzı benimserken, bir kısım dini görevlerini yapan ama aynı zamanda daha dışa dönük bir hayatı tercih ediyor.
MAZBUT MODERN (yüzde 9 / 3,9 milyon kişi):
Ağırlıklı olarak orta yaş üstü kişilerin oluşturduğu bu grubun yüzde 51’i erkek, yüzde 49’u kadın. Ege bölgesinde ortalamanın üzerindeler ve yüzde 15’i İzmir doğumlu. Üst sosyo ekonomik sınıf (AB) ortalamanın üzerinde. Öne çıkan özellikleri şöyle:
- Kadın haklarına duyarlı,
- Teknolojik gelişmelere açık,
- Uluslararası gelişmelerle ilgili, farklı kültürlere ilgi duyan,
- Çevre konusunda bilinçli,
- Toplumsal sorunlara duyarlı,
- Sosyal yaşamı zengin, kültür ve sanat aktivitelerine açık,
- Dışa dönük,
- Dindar olmayan,
- Modayı takip etmeyen,
- Gösterişe meraklı değil,
- Medya tüketiminde TV ve Açıkhava kullanımı olmazsa olmaz,
- Gazete tüketimi ortalamanın üzerinde,
- Dijital kullanımlarında arama motoru ve sosyal medya mevcut,
- Radyo destek mecra olarak tercihe dilebilir,
- İnternetten gazete okuma ortalamanın oldukça üzerinde (yüzde 16, Index 148).
Yarın:Dinamik Modern