Mart ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Messi’den sokak futbolu dersleri

Pepsi, geçtiğimiz ay “Love It.Live It.Football” adlı yeni global kampanyasının lansmanını yaptı. Kampanya için çekilen reklam filminde Leo Messi, Marcelo, Toni Kroos ve Dele Alli gibi dünya yıldızları sokak futbolu oynarken yaşadıkları keyifli anlar gösteriliyor. Yapılan açıklamaya göre Pepsi, UEFA Şampiyonlar Ligi sponsorluğu kapsamında dünyanın en iyi oyuncularını sokak futboluyla futbolseverlerle buluşturacak. 2018 Pepsi yıldızlar takımı, tıpkı reklamdaki gibi her yönden gelen boya toplarından kaçabilmek için hareketli kalabalık arasında yarışarak becerilerini ve çevikliklerini sergileyecek.

https://www.youtube.com/watch?v=dyEto-nxHZ8

Hindistan bu kampanyayı konuştu

Reebok Hindistan’ın Dünya Kadınlar Günü’ne özel olarak hazırladığı “Bruises Can Be Good” kampanyası senenin en çok ses getiren reklam kampanyalarından biri olacak gibi görünüyor. Zira insanları bir odada toplatıp onlara fena halde dayak yemiş bir kadını gösteren reklam kampanyası bunu iyi bir amaç uğruna yapıyor. Kadını morluklar içinde gören insanlar, “Bunu ona bir erkeğin yaptığını” düşünse de gerçek kısa sürede ortaya çıkıyor. Savunma sanatları ustası olan kadın, gerçekte işi gereği o morluklara sahip. İlk anda odadakilerin yüzde 85’inin olayın “kadına karşı şiddetten kaynaklandığını” söylemesi toplumda kadına karşı şiddetin ne denli yaygın olduğunu gösteriyor.

Reklamcılar kadınlara özür borçlu

İngiltere merkezli Thomas Thomas Films ve tiny bullets, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü öncesinde yaptığı kampanyayla kadınları konu alan reklamlardaki klişelerden dolayı tüm kadınlardan özür diledi. “Adpology” adlı reklam filmi geçmişte kadınlara odaklanan reklamların aslında gerçeği yansıtmadığını anlatıyor. “Bikini reklamları için sadece sıfır beden model kullandığımız ya da tıraş bıçağı reklamlarında tüysüz bacak gösterdiğimiz için özür dileriz” denilen çalışmada artık reklamlarda hedef kitlenin özdeşleştirebileceği kadınların kullanılması gerektiği ifade edildi.

Hayallerine tutunan küçük bir ressam

Teknoloji markası HP, yayınladığı “Paro” adlı reklam filminde büyülü bir atmosferi izleyicilerle buluşturuyor. Hindistan’da çekilen reklam filminde, Paromita Sanyal’in hayat hikayesini anlatıyor. İlk okul çağlarındaki Paromita, tüm zamanını küçük defterine çizdiği resimlerle geçirirken derslere dikkatini veremiyor. Bir gün edebiyat dersinde resim yaparken öğretmenine yakalanıp defterine el konulmasıyla hayatı değişen Paromita’nın duygusal öyküsünü anlatan reklam filmi “Tüm çocukların hayallerine tutunmasını sağlayalım” sloganıyla bitiyor.

Yayalar artık daha rahat

Honda ile Y&R Dubai’nin ortak çalışması olan Green Light projesi Ürdün’de yayaların hayatlarını kolaylaştırmayı amaçlayan bir sosyal sorumluluk kampanyası. Yayaların güvenle karşıdan karşıya geçmesini amaçlayan Honda, arabaların önüne entegre ettiği yeşil ışıkla sürücülerin yayalara yavaşladığı bilgisini iletmesini hedefliyor. Araba hareket halindeyken sürücü frene bastığı anda yeşil ışığı harekete geçiren proje Ürdün’de büyük ilgi gördü.

3D yazıcı görme engellilere ışık oluyor

Oyuncak ve puzzle markası Ravensburger, son yılların en büyük sosyal sorumluluk kampanyalarından birine imza attı. Görme engellilerin okuma yazma öğrenebilmesi için geliştirilen Braille cihazlarının herkesin erişemeyeceği kadar pahalı olmasından hareketle Fittle adlı projeyi geliştiren Ravensburger, 3D yazıcılar sayesinde binlerce modeli görme engellilerin kullanımına sunuyor. Tasarladığı binlerce 3D taslağı ülke genelinde bedavaya sunan Alman oyuncak markası bu şekilde görme engellilerin okuma yazma öğrenmesine katkıda bulunmayı amaçlıyor.

Cüceler ülkesinde sıkışan kadına kim yardım edecek?

Nestlé’nin bu seneki Paskalya için hazırladığı “Alice” adlı reklam filmi cüceler arasında sıkışmış dev bir kadının hikayesini anlatıyor. Reklam filminin kahramanı, adeta Lilliput ülkesindeymiş gibi küçük kalabalıklar arasında yolunu bulmaya çalışırken restoran, araba ve tren gibi kendisine ufak gelen şeylerin içinde sıkışıyor. Apar topar evine gitmeye çalışan kahramanımızın imdadına Nestlé’nin çikolataları yetişiyor. “Hayat bizi uzaklaştırıyor, Paskalya ise bir araya getiriyor” diyen reklam filminin yaratıcısıysa Brezilyalı reklam ajansı David.

İklim değişikliği bir uydurma mı?

Yenilenebilir enerji alanında faaliyet gösteren OVO Energy, son zamanlarda yaygın olan sahte haber furyasına göndermede bulunarak dikkat çekici bir reklam kampanyasına imza attı. Reklam filminde büyük bir kumsalın televizyon ve benzeri elektronik cihazlarla dolu olduğu görülürken neredeyse her kanalda iklim değişikliğinin “uydurma”, “Çin’in komplosu” ve “bilim insanlarının yalanı” olduğu anlatılıyor. Reklamda tüm bu sahte haberlerin yayınlandığı televizyonların da iklim değişikliğine katkıda bulunduğunun altı çizilirken mevzubahis cihazların tek bir rüzgargülü sayesinde çalıştığı bilgisi izleyiciyi şaşırtıyor.

John West “Hayır” diyor

İngiltere menşeili deniz ürünleri üreticisi John West, en iyi balıkları nasıl seçtiğini yarı animasyon bir reklam filmiyle anlattı. Kötü balığın henüz tutulma aşamasında nasıl elendiğini gösteren reklam filmi, keyifli anlatımıyla izleyicileri kendisine çekmeyi başarıyor. “Bizi en iyi yapan şey reddettiklerimizdir” denilen reklam filmi J. Walter Thompson Melbourne reklam ajansı tarafından hayata geçirildi.

Bir erkeğin kadına nasıl davranacağını en iyi babalar öğretir

Google’ın ev otomasyonu markası Nest’in yeni reklam filmi, Amerikan sineması klişelerini ters yüz ediyor. Deutsch reklam ajansı tarafından hayata geçirilen “Mezuniyet Balosu” temalı reklam filminde iki genç çift süslenip baloya gitmeye hazırlanırken görülüyor. Çiftten erkek olan, son dakikada bir baba tarafından “kenara çekilip” kadınlara ve ilişkilere dair önemli bir konuşma dinliyor. Genç çocuk, babanın “Kıza saygıda kusur etme”, “Seninle çıkıyor olması başka hiçbir anlam ifade etmiyor” gibi sözlerine açık yüreklilikle “Evet efendim” diye yanıt verirken sonunda konuşmayı yaptığı kişinin kendi babası olduğu açıklanıyor.

 

İLGİLİ HABERLER