Marketing Türkiye ve Türkiye Pazarlama Akademisyenleri işbirliğiyle pazarlama canlı yayınları başlıyor
Marketing Türkiye’den bir ilk daha… Bundan böyle her hafta pazarlama dünyasının en güncel ve tartışmalı konuları, önde gelen pazarlama profesyonelleri ve akademisyenlerin katılımıyla canlı yayında masaya yatırılacak. Türkiye Pazarlama Akademisyenleri (TRKPA) platformu ve Marketing Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirilecek olan canlı yayınlar Prof.Dr.İbrahim Kırcova’nın moderasyonluğunda izleyicilerle buluşacak…
Merve Şahin [email protected]
Türkiye Pazarlama Akademisyenleri (TRKPA) platformu ve Marketing Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirilecek olan canlı yayınlar Google’ın Hangouts hizmeti üzerinden yapılacak ve marketingturkiye.com.tr sitesi üzerinden izleyicilerle buluşacak. Aslında bu önemli proje geçtiğimiz yılın Aralık ayında Yıldız Teknik Üniversitesi Üretim Yönetim ve Pazarlama Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr. İbrahim Kırcova tarafından başlatıldı.
Pazarlama akademisyenleri arasında iletişim kurmak amacıyla oluşturduğu TRKPA haber grubunda duyurusunu yaparak ilk Hangouts canlı yayınını gerçekleştirdiğini belirten Kırcova, “İlk yayını Anadolu Üniversitesi’nden camianın deneyimli hocalarından Prof.Dr. Yavuz Odabaşı ile birlikte yaptık. Daha sonra Dokuz Eylül Üniversitesi’nden Prof.Dr. Canan Madran ve ABD’de öğretim üyeliği yapan Prof.Dr. Musa Pınar’ın da katkılarıyla yayınlarımız renklendi. Almanya’dan Yard.Doç.Dr.Elif Kocagöz destekleri ve Araştırma Görevlisi Dilşad Tekin’in de her yayının başında yaptığı katkılarla amatörce bir pazarlama yayınını sürekli hale getirdik. Sosyoloji, ekonomi gibi farklı disiplinlerden konuklarımız oldu. Her hafta pazar akşamları tüm kanallarda yer alan spor programlarına farklı bir seçenek yaratarak insanların ilgisini çekebileceğini düşündüğümüz bir yayın programı hedefledik. Sektörden ve diğer üniversitelerden davet ettiğimiz konuşmacılarla içeriği zengin ve ilgi çeken bir pazarlama programı gerçekleştirmeyi başardık” diyor. Geçtiğimiz yıl yayına başlayan ve oldukça beğeni toplayan pazarlama canlı yayınları bundan böyle Marketin Türkiye işbirliği ile daha geniş kitlelere ulaşacak.
7 bin izleyiciye ulaşıldı
Peki canlı yayınların içeriği nasıl belirleniyor? Pazarlama sektörüne ilişkin gündemdeki konuları değerlendirerek güncel, tartışılan, merak edilen ve talep edilen konuları seçtiklerini belirten Kırcova, sosyal medya hesapları üzerinden duyuru yaptıkları yayınların izleyici sayıları değerlendirildiğinde diğer yayınlara oranla daha yüksek başarılar elde ettiğini belirtiyor. Kırcova şimdiye kadar yapılanları ise söyle özetliyor: “Yayınları haber grubumuzda ve sosyal medya hesaplarında duyurduk. Toplamda 26 hafta süren yayınlarımızı Haziran ayı sonuna kadar aralıksız sürdürdük. Zamanla izleyici sayısı arttı. Toplamda 7 bin izleyici ve 80 bin dakika izlenme rakamlarına ulaştık. Programa üniversiteler ve sektörden 42 konuşmacı katıldı. Almanya ve ABD’den katılan konuşmacılarla yayınlar global bir kimlik kazandı. Yapılan tüm yayınlar YouTube üzerinden izlenmeye devam ediyor.”
Amacımız etkileşimi artırmak
Çoğu sektörün en önemli sorunlarından birisini üniversiteler ve iş dünyası arasındaki yetersiz işbirliği olarak tanımlayan Kırcova, yapılan tüm düzenlemelere rağmen pazarlama dünyasının da bu sorundan muzdarip olduğunu ve pazarlama akademisyenleriyle iş dünyasının bir araya gelme konusunda sorunlar yaşadığını belirtiyor. Son zamanlarda marka olma konusu üzerinde durduklarını belirten Kırcova, “Teşvikler var, destekler var, marka olma konusunda istekli firmalar var ancak çeşitli nedenlerden bir türlü güçlü markalar yaratamıyoruz. Özellikle bu konuda ciddi potansiyeli bulunan Anadolu’da bilgi ve liderlik eksikliği önemli bir sorun. Akademisyenlere burada önemli bir görev düşüyor. Mevcut kanallar doğru yapılandırılmadığından Anadolu’da yüzlerce akademisyen firmalarla iletişim kuramıyor. Pazarlama bilgisi yayılamıyor. Diğer yandan akademisyenler de teorik bilgiyi uygulayabilecekleri alanlardan uzak çalışmalar yapmak zorunda kalıyor. Bu konu çeşitli platformlarda dile getirilse de bir türlü çözüm bulunamaz. Bizim yayınlarımız da bir ölçüde bu tür sorunların çözümüne katkı üretmeyi amaçlıyor. Elbette bunun yanında üniversiteyle iş dünyası arasında zayıf olan bağları güçlendirmek, akademisyenleri iş dünyasıyla buluşturmak, ortak araştırmalar üretmek de öncelikli amaçlarımız arasında” diyor. Kırcova, genç araştırmacıların sesini duyurmak, onları yeni çalışmalardan haberdar etmek, sektörün deneyimlerini üniversiteye, üniversitenin birikimlerini de sektöre aktarmanın da amaçları arasında yer aldığını vurguluyor.
“Bilgi üniversitede hapsolmamalı”
İzleyici profilini de değerlendiren Kırcova, “Özellikle genç akademisyenlerin ilgisinin daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Genç akademisyenler bu tür yeniliklere çok istekli ve kolayca adapte olabiliyorlar” diyor. Yayınların içeriğini belirlerken de izleyenlerden gelen talepleri değerlendirdiklerini belirten Kırcova sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bizden istenen yeni konuların ele alınması ve iş dünyası temsilcilerine daha fazla yer verilmesi. Bu istekler doğrultusunda program içeriğini oluşturup kendi aramızda tartışıyor ve sıralama yapıyoruz. Özellikle genç araştırmacıların araştırmalarının değerlendirilmesi, disiplinler arası çalışmalar için bir işbirliği ortamı yaratılması ve akademisyenlerle sektör temsilcilerinin daha fazla bir araya gelmesine yönelik konular üzerinde duruyoruz.” Kırcova, çoğu zaman üniversite sınırları içine hapsolmuş bilginin üremesi, gelişmesi, büyümesi ve ülke için yararlı bir şekilde kullanılmasının mümkün olmadığını, ülkemizde eksikliği hissedilen üniversite-iş dünyası işbirliği, akademi-sektör buluşması, teori-pratik uyumu gibi konularda bir nebze olsun katkı üretmenin her akademisyenin arzusu olduğunu söylüyor.