Marketing Türkiye New Step’in yeni konukları Hakan Göl ve Fatih Taşkın oldu

Marketing Türkiye New Step’in yeni konukları Deloitte Danışmanlık Şirket Ortağı Hakan Göl ve Deloitte Danışmanlık  Kıdemli Müdürü Fatih Taşkın konuk oldu. Programda Deloitte Danışmanlık ekibinin Marketing Türkiye için hazırladığı “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri” adlı çalışmanın sonuçları ele alındı.

Her hafta farklı konu ve alanının önde gelen konuklarıyla Marketing Türkiye web sitesi ve sosyal medya hesaplarından katılımcılarla bir araya getiren Marketing Türkiye New Step, dijital dönüşümden yapay zekaya, medya sektöründen e-ticarete kadar pek çok konuda vizyon yaratan oturumlara ev sahipliği yapıyor. Marketing Türkiye New Step’in ikinci oturumunun yeni konuları ise Deloitte Danışmanlık Şirket Ortağı Hakan Göl ve Deloitte Danışmanlık  Kıdemli Müdürü Fatih Taşkın oldu. Programda Deloitte Danışmanlık ekibinin Marketing Türkiye için hazırladığı “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri” adlı çalışma ele alındı.

Koronavirüs döneminde tüketicilerin satın alma davranışlarına dair değerlendirmelerde bulunan Deloitte Danışmanlık Şirket Ortağı Hakan Göl, “Evde kalan tüketici, hobilerine daha fazla vakit ayırıyor. Evcil hayvanları için daha fazla alışveriş yapıp, daha fazla haber izleyip daha fazla oyun oynuyor ve dışarıdan sipariş yerine evlerinde yemek yapmayı tercih ediyor” ifadesini kullandı. Hakan Göl, ayrıca “İncelediğimiz 37 kategorinin yarısından fazlasında etkileşim oranları azalışta. Etkileşimleri artan kategorilerin toparlanma hızları daha yüksek. Bu durum bize salgının etkileri azaldıktan sonra artış yaşanan kategorilerin eski ortalamalarına hızlıca döneceğini gösteriyor” dedi.

Çalışmanın detaylarını anlatan Deloitte Danışmanlık  Kıdemli Müdürü Fatih Taşkın’ın ise şu ifadeleri öne çıktı:

  • “Risk algısının yükseldiği bu dönemde elektronik gibi dayanıklı tüketim ürünleriyle kıyafet-ayakkabı gibi kategorilerdeki etkileşim artışı bir hayli yüksek. Bu trendin Nisan ayı ile birlikte negatife dönme ihtimali yüksek.”
  • “Kültür-sinema en negatif ayrışan kategori oldu. Gelen koruma tedbirleri öncesinde Mart ayı başlarında başlayan sert düşüş, sonraki haftalarda devam etti ve karşılaştırılan ocak dönemindeki etkileşimin yüzde 95’ini kaybetti. Bu trendin devam edeceği düşünülüyor.”
  • “Yeni nesil internet televizyon platformlarında tüketicilerin yüzde 50’si daha fazla ilgileniyor. Mart’ın ilk haftasından itibaren artan tempo 3. ve 4. haftada da devam etti. Bu platformlar yaptıkları agresif kampanyalar ve yeni içeriklerle artan talebi elde tutmayı başarıyor.”
  • “İstihdam içerisinde yüksek payı olan ama toparlanma hızı görece daha düşük olan ulaşım ve otel-konaklama hizmetleri gibi kategorilerdeki sert etkileşim düşüşünü endişe verici bulunuyorum.”
  • “Ulusal marketler, yaptıkları dijitalleşme yatırımları, kuvvetli lojistik ve eve dağıtım altyapıları ve e-ticaret deneyimleri ile 2 kata yakın etkileşim artışıyla indirim marketlerden çok daha yüksek performans artışı gösterdi.”

Marketing Türkiye New Step

Koronavirüs pandemisi iş dünyasında tüm paradigmalarını değiştirirken evden çalışmak da sürecin dayattığı bir “yeni normal”e dönüştü. Ve elbette fiziki etkinliklerin bilinmez tarihlere ertelendiği bu yeni normal, dijital buluşmaların önemini de hiç olmadığı kadar artırdı. Zira böylesi puslu bir havada geleceği öngörmek her zamankinden daha hayati bir önem taşıyor. Ancak belki bunun kadar önemli olan bir başka konu da kiminin “kaos” kiminin ise “kriz” olarak nitelendirdiği bu süreci doğru tahlil edip gelecek stratejilerini bu gerçekler üzerine kurgulamak.

Marketing Türkiye New Step serisi her şeyin an bazlı değiştiği bir dünyada değişen tüketici davranışlarını hem yakalamak ve hem de yanıtlamak bir ihtiyaç haline geldi. Marketing Türkiye New Step artık Next Step’in bittiği, New Step’in başladığı günümüzde yepyeni konulara değinecek.

İLGİLİ HABERLER