Marketing Türkiye Kasım sayısı dopdolu içeriğiyle yayında…

Gündem yaratan araştırmaları, çarpıcı söyleşileri ve dopdolu içeriğiyle Marketing Türkiye Kasım sayısı yayında… Web sitemizden ve Turkcell Dergilik’ten online abone olabilirsiniz. Elbette basılı dergi tutkunlarını da unutmadık! istegelsin, n11.com veya o212 211 11 12’den aboneliğini yaptıranlar fiziki derginin o vazgeçilmez deneyimini yaşayabilir…

 

Peki Marketing Türkiye Kasım sayısında okuyucuları neler bekliyor? İşte yanıt:

Dijitalin artık pazarlama ve iletişim dünyasında hakimiyetini koşulsuz şartsız ilan ettiği ortada. Marketing Türkiye’nin bu ayki kapağı de bu gerçek üzerine kurgulandı. Marketing Türkiye’nin Deloitte ile birlikte “Shift Your Mind” mottosuyla hayata geçirdiği Marketing Analytics & Cognitive (MAC) zirvesini de duyuran haber “dijital pazarlamanın” gerçeklerini ve gerekliklerini, teknolojinin pazarlamaya kazandırdıklarını en çarpıcı yönleriyle anlatıyor.
Ama hemen uyaralım; pek çoklarına anlatılanlar “zor” ve dahası korkutucu gelecek. Ancak dönüşü olmayan noktada korkmanın, biliyormuş gibi yapmanın değil, alabildiğine hızla öğrenip dijital dünyanın tüm nimetlerini işimize entegre etmenin zamanı. Marketing Analytics & Cognitive (MAC) tam da bu düşüncenin ürünü.

Ali Saydam: Salamı Dilimlemek

“O nasıl başlık öyle” diye hemen itiraz etmeyin lütfen. İzah edelim… Bize göre Cem Yılmaz, Türkiye’nin en başarılı komedyenlerindendir. Türkçe dili kültür emperyalizminin etkisi altında kalmasaydı ve de espri anlayışı kültürlere göre farklılık göstermeseydi “Dünya çapında” olacağından da hiç şüphemiz yok. Yeteneği ve kendini sürekli geliştirmesinin yanında kariyer yönetimindeki başarısı, onu ilk günden beri zirvede tutmayı sağlayan faktörlerden. Fakat şu sıralar aldığı bazı kararlar, kendisinin aleyhine işliyor olabilir…

Fayda Yaratmak İçin Davet Var

GAP Bölgesi’nde doğru KSS uygulamaları için elbette kamunun öncü rol oynaması gerekiyor. Projelerin sürdürülebilir başarısı ise özel sektörle birlikte tasarlanan sosyal sorumluluk projeleriyle mümkün. GAP İdaresi Başkanı Mehmet Açıkgöz, GAP’ın uzun yıllara dayanan deneyimlerini kurumlarla paylaşarak ortak projeler gerçekleştirmeyi istediklerini söylüyor ve “gerçek bir amaç” arayan şirketlere davet yapıyor.

“İzahı Olmayan Şeylerin Mizahını Yapıyorum”

 

Ana haber kuşaklarının fark yaratan ismi Ece Üner… Kendi deyimiyle “orantısız zeka kullanarak” yaptığı her yorum olay oluyor, gündem yaratıyor… “İzahı olmayan şeylerin mizahı” olarak tanımladığı yorumlarının Show Haber’in “insan odaklı” yaklaşımını daha görünür kıldığını söyleyen Üner, “Bu bir kendini tutmama, taşma hali” diyor… Medyadaki güven erozyonunu, “post-truth döneminin en acı sonuçlarından biri” olarak açıklayan Üner, Kim Kardashian yorumu nedeniyle kendisini eleştirenlere ise ateş püskürüyor… Ece Üner ile medyanın geldiği noktadan Fatih Portakal’ın gidişine ve yeni rakibi Selçuk Tepeli’ye kadar pek çok konuyu konuştuk. Ortaya da Üner gibi “orantısız zeka dolu” bir söyleşi çıktı…

Türkiye’nin Hijyen Markaları

Pandemiyle birlikte “hijyen” kavramı yaşamın merkezine yerleşirken temizlik ürünleri pazarındaki dengeler de değişti. Tüketiciler artık “en çok beyazlatan, en iyi temizleyen” ürünlerden ziyade “en hijyenik” marka ve ürünlere yöneliyor. Peki, Türk tüketicisi bulaşık makinesinden deterjana kadar söz konusu temizlik olduğunda daha çok hangi markalara yöneliyor? Daha da önemlisi temizlik ürünleri pazarında tüketicilerin en hijyenik bulduğu markalar hangileri? Marketing Türkiye için XSights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Hijyenik Markalar Araştırması” işte bu soruların yanıtlarını veriyor.

E-ticaretin En Hızlıları ECHO SUMMIT 2020’de

Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleştirilen Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi ECHO Summit bu yıl üçüncü defa e-ticaret sektörünün tüm paydaşlarını bir araya getirmeye hazırlanıyor. Aralık ayında “Rapid Commerce” (Hızlı Ticaret) ana temasıyla gerçekleştirilecek olan ECHO Summit 2020, hızla ekonominin merkezine dönüşen e-ticaret alanındaki en son gelişmeleri, ilham veren konu ve konuşmacılarla sahnesine taşıyacak. Zirvenin sonunda ise müşterilerine değer veren, onlara en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformları kapsamlı bir araştırmaya dayanan ECHO Awards’da ödüllerine kavuşacak. Zirve Marketing Türkiye’nin internet sitesi ve sosyal medya hesaplarından canlı olarak yayınlanacak…

Tüketici Ordusu Black Friday Cephesindeki Yerini Aldı

Uzun zamandır Kasım ayı alışveriş tutkunları için diğer aylardan daha heyecanlı geçiyor. Bunun sebebi ise tahmin edebileceğiniz gibi “Black Friday”. Günü heyecanla bekleyenler ayın 27’sini çoktan not ettiler bile! Çıkış noktası tek bir gün olsa da bugün tüm dünyada neredeyse bir haftaya yayılmış olan alışveriş maratonunda pandemi ve bu dönemde tüketicinin artan online alışveriş eğilimleri sebebiyle dijital alışveriş platformlarının kilit rol üstlenmesi bekleniyor. Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Black Friday Araştırması” tüketicinin Black Friday’e olan yaklaşımını ortaya koyarken, alışveriş için hangi mecraları tercih ettiğini, beklentilerini ve eğilimlerini de aydınlatıyor.

TikTok Bildiğiniz Gibi Değil

ABD’deki erişim engeliyle gündeme gelen, Çinli teknoloji devi ByteDance tarafından geliştirilen TikTok, kullanıcılarına 15 saniyelik kısa videolar oluşturma ve müzik üzerine kolayca “lip sync” (dudak senkronizasyonu) yapma imkanı sağlıyor. Musical.ly adlı uygulamayla başlayan lip sync furyası, ByteDance’in Musical.ly’i satın almasıyla beraber TikTok üzerinden devam ediyor. TikTok üzerinde oluşturulan videoların önemli bir bölümü lip sync’lerden oluşurken, dans, mizansen, yemek yapma ve makyaj gibi içerikler de öne çıkıyor. Kullanıcılar tarafından en çok izlenen videoların akımlar oluşturduğu platformda, fenomen hesaplar bu akımlara göre videolar hazırlıyor. Dünya genelinde 800 milyon aktif kullanıcıya ulaşan TikTok, Türkiye’de de özellikle yeni neslin ilgisini çekiyor. Peki, TikTok’ta öne çıkan Türk fenomenler kimler? Takip edilen isimler, hangi içerikleriyle öne çıkıyor? Markalar için TikTok’ta iletişim kampanyaları yürütmenin püf noktaları neler? İşte, TikTok’un Türk fenomenleri ve yükselen sosyal medya platformunun bilinmeyenleri…

“5 Milyar Tüketicimizi Duyuyoruz”

Onur Yaprak, P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya CMO’su ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak kariyerinde ilerleyince hem kutluyor hem de tüketicide pandemi koşullarının P&G’de nasıl yansıma bulduğunu konuşuyoruz. Aslında P&G sadece içinde bulunduğumuz koşullarda değil bir şirket politikası olarak uzun zamandır “İyilikle güçlenebileceğimize inanıyoruz” diyenlerden. Toplumun pandemi sürecinde şirketlerden “topluma, çevreye, faaliyet gösterdiği ülkeye, dünyaya veya geleceğe katkı” beklentisinin arttığını söyleyen Yaprak, “amacın” önemine dikkat çekiyor ve kurumsal amaçlarını da şöyle açıklıyor: “Yarınlara daha yaşanabilir bir dünya bırakmak”.

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Marketing & Management Summit’te Açıklanacak

B2B Marketing & Management Summit ülkemiz ekonomisini sırtlayan B2B modellerin gelişmesine yönelik bir zirve olarak 24 Kasım’da sektörün paydaşlarıyla buluşacak. İçeriği itibarıyla üreten şirketlerinin sıkça karşılaştığı sorunlara odaklanacak olan zirvede bir başka özgün çalışma da, başarılı B2B şirketlerin ödüllendirilmesi olacak. Zirvenin sonunda gerçekleştirilecek olan “B2B Excellence Awards” ödül töreni ile “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” ödüllerine kavuşacak…

Deneyim De Yeni Nesil Oldu

Pandemi sebebiyle bir yandan mağazalardaki kalabalığı ortadan kaldırmaya çalışan markalar “randevu” sistemine geçiş yapıyor; diğer yandan temassız alışveriş ihtiyacıyla QR kod altın çağına giriyor… Stres düzeyi artan tüketici yeni tasarımlarda “huzur” ararken beyaz yakalının vazgeçilmezi Post-it’ler dahi dijitalleşiyor… Marketing Türkiye, IoX Digital ve Userspots tarafından hayata geçirilen Trend Blenders’ın “Kullanıcı Deneyimi Trendleri” raporu tüm değişimleri kapsayan yeni nesil kullanıcı deneyimi alışkanlıklarına ışık tutuyor…

Sigorta Demek Ne Demek?

Kamu sigorta şirketlerinin bir araya gelerek kurduğu Türkiye Sigorta, sektörde var olan güçlü rekabeti daha da
hareketlendirdi. Öte yandan son yıllarda tüketicilerin sigorta hizmetine yaklaşımı da kapsamlı bir dönüşümden
geçiyor. Sigorta ürünleri çeşitlenirken tüketicilerin sigorta yaptırma eğilimleri de değişiyor. Peki, bu yeni ortamda
tüketiciler sigorta markalarını hangi motivasyonlarla seçiyor? Tüketicilerin sigorta şirketlerinden beklentileri neler?
Hangi kategorilerde sigorta yaptırma eğilimi yükselişte, hangilerinde düşüşte? Marketing Türkiye için Pragma
Araştırma’nın gerçekleştirdiği kapsamlı araştırma tüm bu soruların yanıtlarını veriyor.

Casper’a Neler Oluyor?

Bilgisayar pazarının güçlü oyuncusu Casper, şimdilerde yeniden kurguladığı “gençlik ve enerji dolu” pazarlama stratejisiyle dikkat çekiyor. Stratejinin pazarlama tarafındaki yeni yapının bir ürünü olduğunu söyleyen markanın Pazarlama İletişimi ve Kurumsal İletişim Direktörü Ahmet Beliktay, Casper’da yeni bir algı stratejisi inşa etmek için çalıştıklarını belirtiyor. Beliktay, “Müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımla algımızı daha genç, tüketici dostu ve marka sadakatini güçlendirme yönünde yükseltmeye çalışıyoruz” diyor…

Müşteri Sadakatinin Anahtarı: Omni-Channel

Pandemi dönemi hayatımıza yepyeni kavramları sokarken, kimi kavramlarıysa daha çok duymamıza ve üzerine daha çok düşünmemize sebep oldu. Ticaretin hayli hırpalandığı bu dönemde aslında son beş yıldır pazarlama sektörünün gündeminde olan “omni-channel” popülaritesini daha da arttırdı. Peki, COVID-19 sürecinde bu denli öne çıkan omni-channel tam olarak nedir? Markalar için eşsiz bir müşteri deneyimi yaratmak neden önemli? İyi işleyen bir omni-channel organizasyonu için hangi adımlar takip edilmeli?

Farkında Mısınız, İki Kişiden Biri Kadın!

Kadına şiddet ve cinsiyet eşitliği konusu, nesillerdir Türkiye’nin kanayan yarası. Peki kadınların güvensiz hissettiği konuların başında hangileri geliyor? Karşılaştıkları en büyük sorunlar neler? Cinsiyetlere hangi toplumsal roller atfediliyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Design Research’ün hazırladığı “Kadın & Toplumsal Cinsiyet Algısı” araştırmasında…

Social Media Awards Turkey 2020 Ödülleri Sahiplerini Buldu

Marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif veriler ve saygın jüri üyelerinin görüşleriyle değerlendiren Türkiye’nin en kapsamlı ve veriye dayalı sosyal medya ödülleri Social Media Awards Turkey 2020 kazananları belli oldu. Kazananlar 21 Ekim günü canlı yayında online olarak düzenlenen törenle ödüllerine kavuştu. Haluk Levent, Beren Saat, Cem Yılmaz, Gülse Birsel, Burak Altındağ ve Serenay Sarıkaya gibi birçok ünlü isim ve sosyal medya fenomenin de ödüle layık görüldüğü gecede Grand Prix-Veri Ödülleri Netflix’in olurken, Grand Prix-Jüri Ödülleri sahibi GMag ve Havas İstanbul’un hayata geçirdiği “GMag-Özel Günler İletişimi” adlı çalışma oldu. En İyi Case Video Ödülü ise Turkcell ve TBWA\İstanbul’un hayata geçirdiği “fizy Musical Font” adlı projeye verildi.

Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Ekim sayısında sizi bekliyor.  Okumak için TIKLAYIN…

İLGİLİ HABERLER