Marketing Türkiye Almanak Özel sayısı çıktı!
2015’e Damga Vuran Kampanyalar
Reklam sektörü yaratıcılık açısından yurtdışında da ciddi başarılar elde ettiği oldukça verimli bir yılı geride bıraktı. İçerdiği zekayla şapka çıkarttıran, inandırıcılığıyla satışları artıran işler reklam kuşaklarına olan ilgiyi de artırdı. Peki bu başarılı kampanyalar hangileriydi? Online araştırma şirketi DORinsight’ın 500 kişiyle görüşerek, Marketing Türkiye Almanak 2015 için gerçekleştirdiği “2015’e Damga Vuran Reklamlar Araştırması” işte bu sorunun yanıtlarını gözler önüne seriyor…
Beyazıt Öztürk ve Serenay Sarıkaya en beğenilen kampanya yüzleri
Kampanya yüzlerinize geldiğimizde en beğenilen reklam yüzleri erkek ünlülerde Beyazıt Öztürk (yüzde 31), Cem Yılmaz (yüzde 25) ve Tarkan (yüzde 12), kadın reklam yüzlerinde ise Serenay Sarıkaya (yüzde 11), Beren Saat (yüzde 7) ve Sıla (yüzde 7) olarak sıralanıyor.
Yılın en çalışkan markaları…
AKADEMETRE tarafından saha çalışması yürütülen “2015 Yılı İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” raporlarına göre Gıda Sektörü’nde 3,66 GAP Skoru ile “Eti” rakiplerini geride bırakmayı başardı. Hipermarket Sektörü’nde “Namlı” (GAP Skoru:0,78) ilk sırada yer alırken, İçecek Kategorisi’nde ilk sırada yer alan “Damla Su” (GAP Skoru:1,05) dikkat çekiyor. AVM Kategorisi’nde “Forum İstanbul” (GAP Skoru:0,87) zirveye çıkmayı başarırken, Temizlik Kategorisi’nde “Finish”(GAP Skoru:1,60) , Ev Temizlik Kategorisi’nde ise “Marc” 1,20’lik GAP Skoru ile ilk sırayı alıyor.
2015’in gözdesi “Kiralık Aşk”
2015’te en çok takip edilen dizi yüzde 28 ile Kiralık Aşk oluyor. Onu, yüzde 27 ile Aşk Yeniden izliyor. İlk ikide bu sene yayınlanmaya başlayan dizileri görürken, üçüncülük ise yüzde 26 ile geçen senenin ikincisi Arka Sokaklar’ın oluyor.
“Takip Edilenler”den “En Beğenilenler”e geçecek olursak, Kiralık Aşk bu kategoride de zirvede. Ardından yüzde 10 ile Diriliş Ertuğrul, yüzde 8 ile Seksenler, yüzde 6 ile Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz ve yüzde 5 ile Aşk Yeniden beğeniliyor.
Tabii dizilerin ne derece beğenildiği, genelde oyuncuların izleyici tarafından ne kadar sevildiğine bağlı oluyor.
Stratejileriyle Fark Yaratanlar
Coca-Cola
Tüketiciler tarafından büyük bir tepkiyle karşılaşsa da bazı reklam uzmanları Sıla ve Özcan Deniz’in oynadığı “Aç bir Coca-Cola” reklamlarını başarılı buluyor.
De Facto – Buse Terim
“Buse Terim De Facto’da görüldü” reklamı yakaladığı başarıyla en yakın rakiplerini geride bıraktı.
ING Bank
Pazarlama uzmanları ING Bank’ın eski köye yeni adet reklamlarıyla markanın farkını akılda kalıcı bir şekilde ortaya koyduğu görüşünde birleşiyor.
LAV
Lav, yaptığı reklam kampanyalarıyla tüketici içgörülerini ortaya koyduğu ve güçlü rakiplerini geride bıraktığı için yılın en iyi çıkış yapan markaları arasında kendine yer buluyor.
Pazarlama Sektörü 2015’te Günü Kurtardı!
Marketing açısından bitse de kurtulsak dediğimiz türden bir yıl oldu 2015. Türk iş dünyası fazlasıyla politika ve seçimlerle meşgul oldu. Markaların zaten genelde kafası karışık. Bu ortamda hiç kimsenin, patron ve üst yönetimleri, büyük ve etki yaratacak bir işe ikna edebildiğini düşünmüyorum. Genel kural bozulmadı. Rekabetten farklılaşmaktan uzak, günü kurtaran kampanyalar, “Körler sağırlar, birbirini ağrılar” ödüllü işlerle bu yıl da reklama ve PR’a yaklaşık 4 milyar dolar harcandı.
Video Broşür Ile Reklamin Etkisi Katlanarak Artiyor!
Broşür gibi basılı tanıtım mecralarını video filmlerle birleştiren Video Broşür, her sektör için pazarlama ve reklam çalışmalarında tüketiciye ulaşmada en etkin yol olarak görülüyor. Video Broşür reklamın etkisini artırmayı vaad ediyor!
2015’te Sosyal Medyayi Fetheden Kampanyalar
Somera’nın Nielsen verilerini de kullanarak Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Sosyal Medyada En Çok Konuşulan Kampanyalar ve Markalar” araştırması tabiri caizse “markaların sosyal medya karnesini” ortaya koyuyor. Yapılan analize göre sosyal medyaya en çok yatırım yapan ilk üç marka Vodafone, Turkcell ve Ülker olarak sıralanırken, sosyal medyada en çok konuşulan ilk üç kampanya ise şöyle: #olurmuolur (Yapı Kredi), #göktendondurmayağsa (Algida) ve #mutlulukheryerde (Ülker)…
Perakende Trendleri…
Perakende sektöründe 2015 yılındaki gelişimi ve alışverişçi trendlerini araştıran Nielsen’in analizlerine göre, geçtiğimiz yıl sektörde en hızlı yükseliş gösteren alan, hızlı tüketim ürünleri oldu. Hızlı tüketim alanında mağaza sayısının 2014’e oranla yüzde 19 arttığını gösteren araştırmaya göre ürünlerdeki fiyat artışı müşterileri promosyona önem vermeye sürükledi.
Ülker’den Futbola Kırmızı Kart!
“Yeşil sahalardan bir yıldız daha kaydı.” Eskiden jübilesini yapan futbol starları için gazeteler bu manşeti atar, spikerler böyle hüzünlenirdi. Aynı başlık artık futbol arenasını peşi sıra terk eden dev sponsorlar için atılıyor. Son olarak yeşil sahalara veda eden marka Ülker oldu. Ülker’in bu kararının altında ise yıllardır dile getirilen ancak bir türlü çözülemeyen sorunlar yatıyor…
Gazeteci̇er Hai̇n Mi̇, Yoksa Kahraman Mı?
Geçtiğimiz ay Cumhuriyet gazetesinde yer alan MİT TIR’larıyla ilgili haberler en az 7 Haziran seçimleri kadar gündemi meşgul etti. Gazetecilerle devlet erkanı bu haberle bir kez daha karşı karşıya gelirken, haberde imzası bulunan Can Dündar kimileri tarafından “vatan haini”, kimileri tarafında ise “basın kahramanı” ilan edildi. Peki, Cumhuriyet gerçekten başarılı bir gazetecilik örneği mi gösterdi, yoksa devlet sırlarını ifşa mı etti? Gazetecilikle “ajanlığı” ayıran ince sınır nerde başlıyor, nerde bitiyor?
Markalaşan “İşveren” Kazanıyor!
Dolgun maaş, prim, SSK ve servis gibi sosyal haklarla çalışanlarını kazanmaya çalışan şirketlerin dönemi sona erdi! Artık çalışanlarını mutlu etmeyi, şirket sadakati sağlamayı, çalışanlarını birer marka elçisi yapmayı ve “işveren markası” olmayı hede eyen şirketlerin dönemi başlıyor… Peki ama iyi bir “işveren markası” olmanın sırrı ne? Şirketlerin çalışanlar açısından cazibe merkezi olması için neler yapması gerekiyor?