Markalar yıldız pazarlamacılarını seçti

Onlar pazarlamanın pelerinsiz kahramanları, genç yetenekleri… Onlar sürekli gelişen ve bir karadelik gibi sınırsızlaşan iletişim kanalları içinde etrafına ışık saçan yıldız pazarlamacılar. İsimlerini hiç duymamış olabilirsiniz ama hayata geçirdikleri projeleri ezbere biliyorsunuz. Geliştirdikleri ürünlerle evlerinize misafir oldular, tercih ettiğiniz markalara duyduğunuz güven bağını ilmek ilmek ördüler. Kampanyaları, projeleri kendilerinden hep önde oldu ve çok konuşuldu. Bu sefer öne çıkma sırası onlarda. İşte geleceğin yıldız pazarlamacıları…

Beyza Gözeyik /  beyza@marketingturkiye.com

Alanında öncü kuruluşların üst yönetimleri tarafından kendi departmanlarından seçilen “geleceğin yıldızları” bu sayımızın kapak konusu. Geleceğin pazarlamacılarını takdim etmekten gururluyuz. Ancak ne ilginçtir ki düne kadar erkek egemen pazarlama dünyası miti yıkılmış gözüküyor. Dev markaların bize ilettiği isim listelerinin ezici bir çoğunluğunun kadınlardan oluşması bu görüşü doğrular nitelikte. Dilerseniz umut vadeden genç yetenekleri tanımadan önce sektörün tecrübeli isimlerinden geleceğin pazarlamacılarının taşıması gereken özellikleri dinleyelim.

BİRLİKTE BAŞARMA KÜLTÜRÜNE AÇIK OLUN

pladis Lale Saral Develioğlu / pladis Global Pazarlama Başkanı

Geleceğin pazarlamacılarına tavsiyelerim şöyle:

✓ Meraklı olun. Yenilikleri takip edin. Sadece kendi ürününüz ve pazarınızla değil, tüm yeniliklerden ve özellikle teknolojik gelişmelerden haberdar olun.

✓ Müşterilerin beklentilerini, ihtiyaç ve duygularını anlamak için samimi çaba harcayın, müşteriye yakın olun, sorun, sorgulayın.

✓ İş birliklerine ve birlikte başarma kültürüne açık olun. Çevrenizi iyi ekiplerle ve iş ortaklarıyla çevreleyin. Hiçbir şeyi tek başınıza başaramazsınız.

“GLOBAL DÜŞÜN, LOKAL DAVRAN”

mehmet nane Mehmet T. Nane / Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü

✓ Yeniliklere açık olma:

Bugünün pazarlamacıları da işin doğası gereği yenilikleri, yeni teknolojileri yakından takip ediyor ancak direnç gösterilen noktalar da görüyoruz. Oysaki geleceğin pazarlamacılarının yenilikleri takip etmekten öte bu yeniliklere çok hızlı ve etkin bir şekilde adapte olabilmesi gerekecek.

✓ Yeni kuşakları iyi anlama ve analiz edebilme:

Geleceğin başarılı pazarlamacıları, Milenyum ve Z kuşaklarını iyi an­lamalı ve analiz edebilmeli. Satın alma kararında Milenyum kuşa­ğının şimdiden söz sahibi olduğu düşünüldüğünde, bu kuşakların hayat tarzlarını ve alışkanlıklarını okuma becerisinin, özellikle pazar­lama için kritik bir başarı faktörü olacağını düşünüyorum.

✓ Büyük veriyi etkin şekilde kullanabilme:

Geleceğin pazarlamacıları, bugünün pazarlamacılarının yeni yeni içselleştirdiği büyük veriyi mecburen kullanacak. Çünkü büyük veriyi kullanmadığı için alakasız bir konuda iletişim yapan marka müşterinin gözünden düşecek.

✓ Küresel düşünebilme ve yerel hareket edebilme

Geleceğin pazarlamacıları küresel düşünerek lokale uyumlu bakış açıları geliştirebilmeli.

HERKESİN BİR HİKAYESİ OLMAK ZORUNDA

levent erdem Levent Erden / Next Akademi Başkanı

➞ Her şey çok hızlı, kimse olduğu yerde durmuyor. Teknolojinin değiştiği gibi insanlar da hikayeler de değişiyor. Şu anda pazarlamayla uğraşan insanın bilmesi gerekenleri şöyle sıralayabiliriz:

1.Makro Ekonomi

2.Lisan

3.Psikoloji

4.Sosyoloji

5.Dar alanda iletişim

6.Hikaye yazmak

➞ En önemlisi; hikaye yazmayı bilmek lazım. Bundan sonra hikaye satıyor. Niçin Instagram buna film demedi de “hikaye” dedi? Çünkü herkesin bir hikayesi olmak zorunda.

VERİ BOLLUĞUNDA ÖNEMLİ-ÖNEMSİZ AYRIMI

levent hatay Levent Hatay / Girişimci ve Danışman

✓ Big Data…

✓ Analiz, analiz, analiz…

✓ Verilerden modelleme oluşturabilme özelliği…

✓ Analiz ve model sonuçlarından anlam çıkarabilme ve bilgi yönetimini doğru sağlayabilme özelliği. Bunu şu anlamda söylüyorum: Veri bolluğunda “önemli/önemsiz” ve “ilgili/ilgisiz” ayrımını yapabilmek çok önem kazanacak.

✓ Marka yerine müşterilerle birebir iletişim yaklaşımı sergileyebilme özelliği; müşterilere birçok farklı noktadan dokunabilmek gerekiyor.

GENÇLER DEĞİL FİRMALAR DEĞİŞECEK

resim Aytaç Dalyan / Colin’s Pazarlama İletişimi Müdürü

Ben işimi reklamcılığın üstadı Haluk Mesci’den öğrendim, bu benim şansım. Gençlere de böyle değerli kişileri buldukları zaman deneyimlerinden faydalanmalarını, onları dinlemelerini öneriyorum.

✓ Pazarlama için zeka, kültür ve düşünme beceresi gerekli. Bunun yanında ifade becerisi çok önemli.

✓ Tüketici davranışlarını iyi gözlemleyip anlamak da iyi bir pazarlamacı olma yolunda önemli bir rol oynuyor. Bu sebeple her zaman yeni ve ilerici fikirlerin takip edilmesi önem taşıyor.

✓ Hiç endişelenmesinler, gençler değil firmalar değişecek.

PAZARLAMANIN YILDIZLARI

Sıra geldi geleceğin umut vadeden yıldız pazarlamacılarını tanımaya. İşte başarılı kampanyalara imza atmış geleceğin yıldız pazarlamacıları…”

danone DANONE SÜTLÜ ÜRÜNLER
Makbule Can

  • Mezuniyeti : Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonomi Bölümü
  • Kaç yıldır çalışıyor : 4 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Danone Sütlü Ürünler
  • Unvan : Çocuk Portföyünden Sorumlu Marka Müdürü
  • Bildiği diller : İngilizce ve İtalyanca

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Danone Sütlü Atıştırmalıklar Kampanyası

Türkiye’deki çocukların atıştırmalık alışkanlıklarında pozitif bir değişim yaratma inancıyla “Danone Sütlü Atıştırmalıklar” platformunu oluşturduk.

Activia Atıştırmalık İltifatlar Kampanyası

“Herkes gün içinde duyduğu bir iltifat ya da güzel bir söz ile kendini iyi his­sedebilir” içgörüsüyle, 48 farklı iltifatı Activia folyolarının altına yerleştirdik.

Yoğurtlu İçecek İnovasyonları

2014 yılında lansmanını yaptığımız Danino İçecek ve Milkshake ile Türkiye’deki “yoğurt” pazarında yepyeni bir kategori yarattık.


okan erol YEMEKSEPETİ / Okan Erol

 

  • Mezuniyeti : Sabancı Üniversitesi (BA), Cranfield
    University (MSc)
  • Kaç yıldır çalışıyor : 7 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Tesco/Nutricentre (İNG), Yemeksepeti (TR)
  • Unvan : Yemeksepeti Pazarlama İletişim Müdürü
    Bildiği diller : İngilizce

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Yemeksepeti TV Kampanyaları

TV kampanyalarını yeni kullanıcı kazanma ve tam bir performans pazarlaması kanalı olarak kullanıyoruz.

Yemeksepeti İnteraktif Pazarlama Kampanyaları (Suç ve Ceza / Fakatiyiyedik)

İnteraktif pazarlama kampanyalarımızla sonunda yine kullanıcı faydasına dönüşecek çok değerli içgörüler toplayabiliyoruz.

Yemeksepeti Oyunlaştırma Projesi

Kullanıcılarımıza ait profil sayfaları, rekabetin kıran kırana geçtiği bir semt muhtarlığı yarışı, nasıl bir kullanıcı olduğunuzu anlatan rozetlerle sosyal bir deneyim sunuyor.


tuğçe

BAYER / Tuğçe Naz Güngör

  • Mezuniyeti : MSc Management, Organization and Business Economics – Universitat Autonoma de Barcelona BS, Endüstri Mühendisliği – Galatasaray Üniversitesi
  • Kaç yıldır çalışıyor : 3 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Reckitt Benckiser, Bayer Consumer Health
  • Unvan : Bayer Marka Müdürü (Bepanthol)
  • Bildiği diller : İngilizce, İspanyolca, Fransızca

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Bepanthol Cilt Bakım Kategorisi Entegre Marketing Kampanyası

Kampanyanın 360 kurgusuyla doğru mecralardan doğru tüketiciye ulaşıldı.

Veet Adriana Lima Local Celebrity Kampanyası

Veet için iki sene üst üste lokal olarak hazırlanıp hayata geçirilen Adriana Lima kampanyasında yer aldım.

Durex Gerçek Dokunuş Lansmanı

Durex’in Gerçek Dokunuş lansmanı için ürünün tüketicilere en uygun şekilde duyurduk.


burak

GİTTİGİDİYOR / Burak Arslan

  • Mezuniyeti : Doğu Akdeniz Üniversitesi, Bilişim Sistemleri Mühendisliği İstanbul Bilgi Üniversitesi, MBA
  • Kaç yıldır çalışıyor : 6 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Reklam Store, GittiGidiyor
  • Unvan : Gittigidiyor Dijital Pazarlama Yöneticisi
  • Bildiği diller : İngilizce

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Aktif Müşteri Segmenti Büyütme projesi

Farklı pazarlama kanallarında yeni müşteri kazanmak üzerine yaptığımız çalışmalarla dijital pazarlama kanallarından gelen aktif müşteri sayımızı yüzde 50 artırdık.

Reklam Paketleri

Satıcılarımıza sunduğumuz reklam paketiyle satıcının önceliklendirmek istediği ürünleri Google ve Facebook reklamlarında ön plana çıkarmaya başladık.

Listeleme Çözümü

Gerçekleştirdiğimiz projeyle ürün beslemelerinde kısa süreli güncelleme sağladık.


merve bulgurcu CAFFÈ NERO / Merve Bulgurcu

  • Mezuniyeti : Boğaziçi Üniversitesi, State University of New York
  • Kaç yıldır çalışıyor : 4 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Caffè Nero
  • Unvan : Caffè Nero Marketing Team Member
  • Bildiği diller : İngilizce, Almanca

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Caffé Nero Mobil Uygulaması

Türkiye’de yiyecek-içecek sektöründe bir ilke imza atarak hayata geçirdiğimiz Caffé Nero mobil uygulamasına 2015 yılında mobil ödeme seçeneğini ekledik.

Coffee People

Kahve severleri aynı çatı altında toplayan, onlara yeni diyalog alanları açan ve hayat kalitelerinin yükselmesine katkı sağlayan bir platform yarattık.

IKSV #festivalsizolmaz

Yüzlerce kişi festival davetiyelerine, Mavi Lale Kart’a ve hediye kahvelere sahip olmaya hak kazandı.


 

nur gülmez HAYAT SU/ Nur Gülmez

  • Mezuniyeti : Hacettepe Üniversitesi Gıda Mühendisliği
  • Kaç yıldır çalışıyor : 6 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Danone Hayat Su
  • Unvan : Marka Müdür Yardımcısı (Hayat ve Akmina)
  • Bildiği diller : İngilizce

 

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

4 Mevsim Projesi

Dört Mevsim projesiyle sağlıklı yaşam için su tüketimine dikkat çekmeyi hedefledik.

Spor Serisi

Her aşamada sporu ve su tüketimini destekleyecek şekilde kurguladık.

Maskotlar

En sevilen film karakterleriyle hayat bulan yeni Hayat Su Maskot’larımızla çocuklar için su içmeyi eğlenceli hale getirmeyi ve bu sayede çocukların yeterli su tüketimini sağlamayı hedefledik.


selva demirel PUMA / Selva Demirel

  • Mezuniyeti : İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, Yüksek Lisans Galatasaray Üniversitesi-
  • Pazarlama İletişimi Yönetimi
  • Kaç yıldır çalışıyor : 7 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Estée Lauder, Chanel, Michael Kors, PUMA
  • Unvan : PUMA Kurumsal İletişim ve Pazarlama Müdürü
  • Bildiği diller : İngilizce

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Tom Ford Beauty’nin Türkiye’ye getirdik ve lansmanının gerçekleştirdik. PUMA’nın ilk Instagram dizisi #ÇizgiyiGeç projesine imza attık. PUMA’nın Neslihan Atagül ortaklığı ile Suede Heart – Bu Sensin kampanyasını gerçekleştirdik (koleksiyon günler içerisinde tükendi).


neslihan demir ARZUM / Neslihan Demir

  • Mezuniyeti : İstanbul Bilgi Üniversitesi – Reklamcılık Yüksek Lisans İstanbul Bilgi Üniversitesi – Pazarlama İletişim Sabancı Üniversitesi – Turquality MBA
  • Kaç yıldır çalışıyor : 7 yıl
  • Çalıştığı firmalar : BBDO, Ogilvy & Mather, Arzum
  • Unvan : Arzum Pazarlama İletişim Yöneticisi
  • Bildiği diller : İngilizce

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Arzum OKKA Projesi ve Lansmanı

Arzum OKKA Türk Kahvesi Makinesi’ni tanıttığı lansmanında bizzat yer aldım.

50.Yıl Lansmanı ve Eller Eller Projesi

Arzum’un “Sen Dokunursun Değişir Dünya” diyerek seslendiği 50’nci yıl lansmanında görev aldım.

Benim Arzum Kendim Olmak / Anneler Günü Viral Projesi

Arzum’un ilk viral çalışması olan “Anneme Ne Yapsam Az” Anneler Günü projesinde yer aldım.


 

ebru atılgan PERFETTI VAN MELLE TÜRKİYE / Ebru Atılgan

 

  • Mezuniyeti : Bilkent Ünivesitesi – İşletme, Yüksek Lisans: İstanbul Bilgi Üniversitesi – Pazarlama İletişimi
  • Kaç yıldır çalışıyor : 2 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Adecco, Doğuş Yayın Grubu
  • Unvan : Marka Müdürü Yardımcısı Sakız Kategorisi
  • Bildiği diller : İngilizce, Almanca, İtalyanca

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Vivident’in Basketbol Süper Ligi ana sponsorluğunun ikinci senesinde “Vivident Storming – Tarzın Var” kampanyasının ATL & BTL’de 360 derece pazarlama stratejisinin geliştirilmesi ve uygulanmasında görev aldım.


yasemin demirel JOLLY TUR
Yasemin Develioğlu

  • Mezuniyeti : Boğaziçi Üniversitesi – İşletme
  • Kaç yıldır çalışıyor : 13 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Unilever, Coca-Cola, Jolly Tur
  • Unvan : Jolly Tur Pazarlama Direktörü
  • Bildiği diller : İngilizce, İspanyolca

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Dove Gerçek Güzellik Kampanyası

Dove’un tüm dünyada klişeleşmiş güzellik tabularını yıktığı, kampanyanın Türkiye lansmanını yönettim.

Bu Coca-Cola Senin İçin

Coca-Cola kutu ve şişelerine isim yazma projesiydi. Kampanyanın farklı ayakları Kristal Elma, Felis gibi sektörün önde gelen platformlarında 10’un üzerinde ödül aldı.

Jolly İle Çıktım Tatile

Birebir Jolly müşterilerinin deneyimlerinden yola çıkarak gerek Türkiye gerekse yurtdışı destinasyonlarında çektiğimiz filmler ile Jolly’i ve gezdiğimiz yerleri misafirlerimizin dilinden anlattık.


merve demirel sahibinden.com Merve Yıldız Somuncu

  • Mezuniyeti : Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
  • Kaç yıldır çalışıyor : 6 yıl
  • Çalıştığı firmalar : OMD, Maxus Global, sahibinden.com
  • Unvan : Kıdemli Medya Planlama ve Satın Alma Uzmanı
  • Bildiği diller : İngilizce

 

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

sahibinden.com Relansman Projesi/ “Muhtemelen Yoktur”

sahibinden.com’un sınırsız içeriğinin emlak ve vasıta kategorilerinden örnekler üzerinden anlatıldığı eğlenceli ve iddialı bir kampanyaydı.

Mobilden İlan Verme Lansman Kampanyası

sahibinden.com uygulamasının hayatı kolaylaştıran ilan verme özelliğini duyurduğumuz kampanyaydı. Mesajı basit ve sade bir yolla anlatırken, esprili yaklaşımı ile dikkat çekti.

Emlak ve Vasıta Kategorileri TV İletişimi/ “Adres Hep Aynı”

“Ev aramak için sebep o kadar çok ki” dedik ve bir evlenme teklifinin neden olduğu domino etkisinin 8 bin 920 km uzaklıktaki bir igloyu nasıl sattırdığını anlattık.


pınar demirel

EKİCİ PEYNİR / Pınar Özdemir Taşçı

  • Mezuniyeti : London School of Economics and
  • Political Science
  • Kaç yıldır çalışıyor : 7 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Kadir Has Üniversitesi, Ekici Peynir
  • Unvan : Ekici Peynir Pazarlama İletişim Sorumlusu
  • Bildiği diller : İngilizce

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Ekici Peynir 60. Yıl Lansmanı

Çekimleri 2 gün süren reklam filmini ünlü oyuncu Engin Günaydın seslendirdi. Kampanyanın tüm süreçlerinde görev aldım.

Ekici Lezzet Hikayeleri Projesi

Ekici Peynir’in 60. yılı nedeniyle gerçekleştirdiği proje kapsamında Türkiye’nin 7 ayrı coğrafi bölgesinden 7 il ve KKTC gezilerek, buralardaki saklı kalmış tarifleri peynirle yeniden yorumladık.

Kadir Has Üniversitesi Cibali Komşuluk Hakkı Projesi

Projede sosyal, ekonomik, çevresel alanda değer yaratan ve sürdürülebilir faaliyetler uygulandı. Proje adına gerçekleşen faaliyetlerin medya ilişkileri ve etkinlik süreçlerinde görev aldım.


sena MONDELĒZ (Çikolata & Bisküvi)
Sena Karadurmuş

  • Mezuniyeti : Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği
  • Kaç yıldır çalışıyor : 8 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Avea, Mondelēz International
  • Unvan : Mondelez International Türkiye Çikolata& Bisküvi Kıdemli Kategori Marka Müdürü
  • Bildiği diller : İngilizce

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Milka TUC & LU Lansmanı

2015’te Milka Tuc & LU lansmanını “Çikolatalı bisküvi mi, bisküvili çikolata mı?” sloganıyla gerçekleştirdik.

Kent 50. Yıl Lansmanı

2017 yılında Kent markası için ”50 Yıldır Her Bayramın Şekeri” sloganıyla yeni reklam filmi ve kasaba pazarlarındaki “Geleneksel Kent şekeri satış noktası” projesiyle 360 derece bir iletişim kurguladık.

Tofita &Missbon Marka Relansmanı

2017 senesindeki Missbon ve Tofita markalarının “Kent” çatısında altında toplama ana stratejimiz kapsamında “Kent Her Anın Şekeri” sloganıyla güçlü bir iletişim planı oluşturduk.


hande özusta HENKEL (Saç Bakım) / Hande Özusta

  • Mezuniyeti : Koç Üniversitesi
  • Kaç yıldır çalışıyor : 2.5 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Henkel
  • Unvan : Türk Henkel Saç Bakım Kategorisi Ürün Müdürü
  • Bildiği diller : İngilizce

 

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Schwarzkopf Gliss – Sosyal Sorumluluk Projesi

Gliss tüketiciler tarafından “itibarını en fazla artıran marka” seçilerek The ONE Awards Ödülü’nü almaya hak kazandı.

Schwarzkopf Gliss – Serum Deep Repair Lansmanı

Gliss Serum Deep Repair serisinin türkiye lansmanında yer aldım.

Fa Soft & Control Lansmanı

Fa Soft & Control serisi, inovatif formülü ve Türk tüketicisinin sev­diği kokusu ile kullanıcıların tercihi haline gelerek lansman dönemin­de Fa’nın en çok satan serisi oldu.


zumrut bakkal

MONDELEZ (Şeker Kategorisi) / Zümrüt Bakkal

  • Mezuniyeti : İstanbul Bilgi Üniversitesi & London School of Economics and Political Science
  • Kaç yıldır çalışıyor : 8 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Diageo Mey İçki, Mondelēz International
  • Unvan : Mondelēz International Türkiye Kıdemli
  • Marka Müdürü
  • Bildiği diller : İngilizce

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Falım Sakız Ağaçlarına Sevgi Aşılıyoruz Projesi

TEMA Vakfı ve Orman ve Su İşleri Bakanlığı ile ortaklaşa yürüttüğü­müz projeyle damla sakızı hakkın­da farkındalık sağladık.

First X-Fresh Lansmanı

“Ferah Kariyer” projesi ile 3 ay boyunca bizimle çalışacak sakız uzmanları aradık. Çalışma sonunda web sitemizde 2,5 milyon ziyaretçiye ulaşırken, yaklaşık 52 bin başvuru aldık.

First Ferah Kaçış

Online oyunumuzda en yüksek skoru yapanlar, Türkiye’nin en bü­yük gerçek kaçış odasında yarıştı.


seymur

HAYAT KİMYA / Seymur Bancaoğlu

  • Mezuniyeti : İstanbul Teknik Üniversitesi – Çevre Mühendisliği
  • Kaç yıldır çalışıyor : 3.5 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Hayat Kimya
  • Unvan : Hayat Kimya Junior Brand Manager
  • Bildiği diller : İngilizce

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Kendinden Deterjanlı Familia Temizlik Kağıdı Lansmanı

Ürün konumlandırma, fiyat stra­tejilerinin oluşturulması ve görsel materyallerinin hazırlığında aktif rol aldım.

Familia Jumbo Havlu Sevgililer Gününe Özel “Bitmeyen Aşk”

Sevgililer gününe özel hazırlanan dijital projede, mikro web sitesinin yapımında projenin sorumluydum.

Papia Tuvalet Kağıdı “Gözü Kapalı” Dijital İletişim Projesi

Serinin, ambalaj tasarımından, parfüm seçimine, fiyatlandırma stratejisinden, POP hazırlığına kadar tüm süreçlerinde yer aldım.


resim HENKEL (Çamaşır ve Ev Bakım) / Büşra Çabas

  • Mezuniyeti : Wirtschaftsuniversität Wien (Vienna University of Economics and Business Administration), FHWien der WKW
  • Kaç yıldır çalışıyor : 5 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Henkel CEE Avusturya, Henkel Türkiye (daha önce Coca-Cola Hellenic)
  • Unvan : Henkel Marka Müdürü (Persil ve Tursil)
  • Bildiği diller : İngilizce, Almanca ve İtalyanca

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Türkiye’de Persil Premium Türkiye Lansmanı

Persil Premium Deterjanın Dünyada ilk kez Türkiye’de yapılan lansmanında yer aldım. İlk senesinde hedeflerinin üzerinde bir performans göstererek diğer ülkeler için Best Practice oldu.

Perwoll Sport Central Eastern Europe Lansmanı

Perwoll’un spor meraklıları için geliştirdiği deterjanı Perwoll Sport&Active Orta ve Doğu Avrupa’da pazara sunduk.

Perwoll Limited Edition Central Eastern Europe Lansmanları

Perwoll markasının penetrasyonunu arttırmak için hedef kitlesine uygun olarak moda dünyasından esinlenmiş farklı konseptleri ile pazara sunduk


pazarlamaci PANASONIC ECO SOLUTIONS TÜRKİYE / Merve Önusta

  • Mezuniyeti : Lisans- Ege Üniversitesi (Uluslararası İlişkiler-İngilizce), Bahçeşehir Üniversitesi (MBA-İngilizce)
  • Kaç yıldır çalışıyor : 9 yıl
  • Çalıştığı firmalar : GROHE, KVK, VİKO-Panasonic, Eco Solutions Türkiye
  • Ünvan : Panasonic Pazarlama İletişimi Sorumlusu
  • Bildiği diller : İngilizce, Japonca, İtalyanca

 

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

VİKO Markasının Panasonic’e Dönüşüm Projesi

Panasonic’in 2014 Yılında VİKO markasına yaptığı yatırımla birlikte belirli ürünlerin Panasonic markası ile temsil edilmesi kapsamındaki dönüşüm projesini yürüttüm.

Kurumsal Web Sitesi Değişim Projesi

Dijital trendlerdeki değişimi yansıtacak şekilde yenilenen, markamızın kurumsal web sitesinin değişim projesinde görev aldım.

Neymar Jr’ın Panasonic marka elçiliği iletişim süreci

Neymar ile 4 yıllık anlaşma kapsamında Panasonic’in kurumsal çözümleri ve tüketici elektroniği ürünlerinin tanıtım faaliyetlerinde yer aldım.


tuğçe dağrolanHENKEL (Cilt ve Vücut Bakımı ) / Tuğçe Varolan

  • Mezuniyeti : Koç Üniversitesi
  • Kaç yıldır çalışıyor : 2.5 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Henkel
  • Unvan : Türk Henkel Cilt Ve Vücut Bakımı
  • Kategorileri Ürün Müdürü
  • Bildiği diller : İngilizce

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Palette Hayatımın Renkleri Dijital Kampanyası

Güçlü blogger iş birlikleriyle, tüketicilerin saç boyama kategorisindeki temel ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bir video serisi hazırladık.

Saç Boyası Kategorisi Rainbow Projesi

Saç boyasında uzman bir ekip olmak üzere, tüm Henkel Beauty Care çalışanlarıyla eğitim için bir araya geldik ve Türkiye’nin her bölgesini ziyaret ettik.

Colour Specialist Lansmanı

Colour Specialist markasının Türkiye lansmanı için tanınmış bir stilist ile iş birliği yaptık.


melis akada HOPİ / Melis Akad Ünsal

  • Mezuniyeti : İstanbul Teknik Üniversitesi
  • Kaç yıldır çalışıyor : 9 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Hopi, Estee Lauder Companies / Mac Cosmetics
  • Unvan : Hopi Kıdemli Pazarlama Uzmanı
  • Bildiği diller : Fransızca, İngilizce

 

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Hopi Mobil Ödeme Lansmanı, Mac Cosmetics E-commerce Projesi

Hopi’nin mobil ödeme entegrasyonunun Hopililere ve potansiyel Hopi üyelerine tanıtılması ve kullanımının yaygınlaştırılması için hazırlanan 360 derece iletişim planının oluşturulmasında ve uygulanmasında aktif görev aldım. Mobil ödemeyi kullanıma sunduğumuz Mart 2017’den bu yana 247 bin kişi Hopi’ye kredi kartını ekleyerek 326 binden fazla işlem yaptı.


pınar akdemir

MASTERCARD / Pınar Ak Temir

  • Mezuniyeti : Boğaziçi Üniversitesi
  • Kaç yıldır çalışıyor : 11 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Unilever, BAT, Boehringer Ingelheim, Mastercard
  • Unvan : Mastercard Türkiye Kıdemli Pazarlama Danışmanı
  • Bildiği diller : İngilizce

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Mastercard Ulaşım Projesi

Temassız Mastercard kredi veya banka kartlarının toplu taşımada kullanılabilmesi projesi Kocaeli, Muğla, Mersin ve Gaziantep şehirlerinde hayata geçirildi.

Masterpass Starbucks Paha Biçilemez Sürpriz

Mastercard’ın “Tek Tıkla” güvenli ödeme çözümü Masterpass’in ödeme altyapısının Starbucks Mobil Uygulaması ile birleştirilerek, kahve severlere mobil ödeme yöntemi sunuldu.

Axe Excite Deodorant Lansmanı

Axe, yeni ürünü Axe Excite’ı, Türkiye’de Victoria’s Secret modeli Karolina Kurkova ile dijital bir kampanya hazırlayarak lanse etti.


uludağ

ULUDAĞ / Ceylin Erbak Aytekin

  • Mezuniyeti : University of Reading, Gıda Ekonomisi & Pazarlama
  • Kaç yıldır çalışıyor : 7,5 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Excel İletişim Danışmanlığı & Uludağ İçecek
  • Unvan : Uludağ Kaynak Suyu ve Maden Suyundan Sorumlu Marka Müdürü
  • Bildiği diller : Fransızca, İngilizce, İtalyanca

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Uludağ Premium Cilt Bakım Spreyleri Lansmanı

Şirketimiz için kişisel bakım sektörüne girmek amacıyla atılmış bir adımdan ziyade bir inovasyon ve kategori genişletme adımıydı.

Uludağ Premium Doğal Kaynak Suyu Lansmanı

2015 yılında Premium markamızın altına Uludağ’ın kalbinden gelen Uludağ Premium Doğal Kaynak Suyu’nu ekledik.


Uludağ Premium Tarzını Yaşa Kampanyası

Uludağ Premium markası olarak 2012 yılında benimsediğimiz, “Tarzını Yaşa” kampanyamızda insanların tutkularından biri olan koleksiyonerliği kampanyanın merkezine taşıyoruz.

duygu durak DOCKERS /Duygu Durak

  • Mezuniyeti : Yeditepe Üniversitesi
  • Kaç yıldır çalışıyor : 7 yıl
  • Çalıştığı firmalar : B-fit, LC Waikiki, Dockers
  • Unvan : Dockers Türkiye Pazarlama Müdürü
  • Bildiği diller : İngilizce

 

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Muzipo Kids

Çocuklara erken yaşta hareket alışkanlığı kazandırmayı hedefleyen Muzipo Kids markasının kurumsal kimliğinin oluşturulması, operasyonel süreçlerinin belirlenmesi, geliştirilmesi ve kurulması çalışmalarının tümünü üstlendim.

b-fit CRM Proje Yönetimi

CRM araçlarının geliştirilerek, doğru verilerin elde edilmesini sağladım ve pazarlama süreçlerinde doğru kişiye doğru mesaj stratejisi ile satışları geliştirdim.

Dockers 30. Yaş Daveti

Tüm dünyadaki etkinliklerle 30’uncu yaşını kutlayan markanın, Türkiye ve yurtdışındaki lansman ve parti organizasyonlarında görev aldım.


sertaç ANADOLU EFES / Sertaç Karşı

  • Mezuniyeti : Bilkent Üniversitesi, İşletme Fakültesi/ Bölümü & International Business School, Budapest (Erasmus – 2009)
  • Kaç yıldır çalışıyor : 7 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Anadolu Efes
  • Unvan : Anadolu Efes Marka Müdürü
  • Bildiği diller : İngilizce

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

EFES Ailesi Relansman Projesi

Bu kapsamda başta EFES olmak üzere tüm EFES ailesi markalarının konumlandırmaları dahilinde tüm görsel dünyalarını yeniledik.

“Tonight It’s Time” İletişim Kampanyası

“Tonight It’s Time” global iletişim kampanyasını hayata geçirdik.


burcu gürsoy LEGO / Burcu Gürsoy

  • Mezuniyeti : Hacettepe Üniversitesi (Kimya), SOAS-University of London (International Management and Marketing), Manchester Business School (MSc Management)
  • Kaç yıldır çalışıyor : 5 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Danone Early Life Nutrition,
  • Danone Dairy Turkey, LEGO
  • Unvan : LEGO Marka Müdürü (Türkiye, İsrail, Yunanistan)
  • Bildiği diller : İngilizce

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Danone Early Life Nutrition

Aptamil markasının, “İlk Bin Adım/ İlk Adımlarım Projesi”nde ve Aptamil portfoyünün relansmanında görev aldım.

Danone Dairy

Danone Sütlü Atıştırmalıklar – Çocuk portföyünün relansman projelerinde yer aldım.

LEGO

LEGO Okul öncesi kategorisi ve LEGO Duplo’nun marka dünyasının oluşturulmasından sorumluyum.


özlem özdemir DOMINO’S PIZZA / Özlem Özdemir

  • Mezuniyeti : Anadolu Üniversitesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler / Bilgi Üniversitesi Pazarlama İletişimi (Yüksek Lisans)
  • Kaç yıldır çalışıyor : 9 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi,
  • Digiturk, Domino’s Pizza
  • Unvan : Domino’s Pizza Türkiye Marka Müdürü
  • Bildiği diller : İngilizce

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Özturkcell Reklam Kampanyası

Şahan Gökbakar’ın yer aldığı reklam filmleriyle tüm yıl boyunca yaratıcı birçok reklam kampanyasına imza attık.

Digiturk beIN Connect “Siz Hayatı Dolu Dolu Yaşayın’’ Relansmanı

Digiturk Marcomm departmanında görev aldığım dönemde 2017 Mayıs ayında, yönetmenliğini Bahadır Karataş’ın yaptığı 3 seri reklam filmi çektik.


hazalHYUNDAI / Hazal Tıkır

  • Mezuniyeti : Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler / Master
  • Sabancı Üniversitesi Siyaset Bilimi
  • Kaç yıldır çalışıyor : 1 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Hyundai
  • Unvan : Hyundai Pazarlama İletişimi ve Marka Uzmanı
  • Bildiği diller : İngilizce ve Almanca

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Dijitalde Kullanıcı Deneyimi Geliştirme Projesi

Müşterilere daha user friendly bir site sunarak leadleri arttırma ve deneyimlerini iyileştirme görevlerini üstlendim.

Hyundai Dijital Dönüşüm Projesi

Hyundai’nin dijital etkinliklerinin ve sahip olduğu dijital varlıkların yenilenme sürecinde yer aldım.


dilek toyga YATAŞ ENZA HOME / Dilek Toyga

  • Mezuniyeti : İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi,Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • Kaç yıldır çalışıyor : 8 yıl
  • Çalıştığı firmalar : Departman Medya İletişim, Yataş Grup
  • Unvan : Enza Home Marka Yöneticisi
  • Bildiği diller : İngilizce

 

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Enza Home Marka Konumlandırma

2013 yılına kadar marka konumlandırma, mağaza konsept ve ürün koleksiyonu yenilemeyle ilgili altyapı çalışmalarını tamamladık.

Enza Home Sevgililer Günü

Aşk temasıyla ve Enza Home’a bağlanan mesajıyla tüketicimizin markamızla duygusal bir bağ kurmasını amaçladık.

Enza Home Book Dekorasyon Dergi Kataloğu

Enza Home Book çalışması kapsa­mında katalog tasarım, mimarlarla iletişim, fotoğraf çekimleri, içerik üretim, dağıtım organizasyonu ve lansman çalışmaları içerisinde bulundum.


gözde QNB FİNANSBANK / Gözde Engüzel

  • Mezuniyeti : Bilkent Üniversitesi – Endüstri Mühendisliği, Koç Üniversitesi – MBA
  • Kaç yıldır çalışıyor : 5 yıl
  • Çalıştığı firmalar : QNB Finansbank
  • Unvan : QNB Finansbank Strateji ve CEO Ofisi Yönetmeni
  • Bildiği diller : İngilizce

YER ALDIĞI EN ÖNEMLİ PROJELER:

Yeni Şube Hizmet Modeli

Bankacılık hizmetlerini müşterilerimize onları ayakta bekletmeden, dijital çözümleri de kullanarak çok daha hızlı bir şekilde sunmaya başladık.

Dönüşümlü Mevduat Hesabı Ürünü

Bu ürünle müşterilerimize değişken piyasa koşullarında hem kur hem de faiz geliri kazanma fırsatı sunduk.

Ticari Bankacılıkta Sürdürülebilir Karlı Büyüme

Proje yönetim takımında yer aldığım bu çalışmada Ticari Bankacılık için tasarladığımız inovatif hizmet modelimiz ve yarattığımız yeni değerlerle hizmet kalitemizi arttırdık.

İLGİLİ HABERLER