Markalar Snapchat’i nasıl kullanmalı?

Pek çok sosyal medya uzmanına göre “2016 açık arayla Snapchat yılı olacak.” Zira son verilere göre 100 milyonu aşkın kullanıcısı bulunan platform milenyum kuşağının vazgeçilmez mecrası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Snapchat kullanıcılarının yüzde 60’ı 25 yaşın altında… Peki ama “geleceğin sosyal medyası” olarak adlandırılan Snapchat’i markalar nasıl kullanmalı? Bu platformda başarılı olmanın sırları neler? İşte yanıtlar…

Milenyum kuşağının son dönemlerde adeta vazge­çilmezi haline gelen ve geleceğin sosyal medyası olarak adlandırılan Snapc­hat’in adını duymayan kalmadı. Özellikle anlık paylaşımların saatler sonra kendili­ğinden silinmesiyle kullanıcıların dikkatini çeken Snapchat, 2015 yılında “Discover” özelliğiyle CNN, MTV, Vox.com, Vice gibi büyük medya kuruluşlarının ilgi odağına girdi. İlerleyen süreçte yüz değiştirme ve hareketli emojiler özelliklerinde yaptığı yenilikler sayesindeyse tabiri caizse 7’den 70’e birçok kullanıcının vazgeçilmezi oldu, olmaya da devam ediyor. Peki, uzun süre­dir çok konuşulan ve teknoloji uzmanların­dan marka danışmanlarına kadar “Gelecek Snapchat’te, onu iyi takip edin” yorumları­nın yapıldığı bu platform gerçekten gelecek vadediyor mu? Eğer öyleyse markalar bu döneme nasıl hazırlanmalı, neler yapmalı?

İletişim ve etkileşim her gün yeniden biçimleniyor

Snapchat-Nexus-6-640x427

Konuyla ilgili görüşlerine başvurduğumuz ilk isim marka danışmanı ve Dreams­talk’ın Kurucusu Semih Yalman oluyor. İnsanlar arası iletişimin kültürel, sosyal ve bireysel ihtiyaçlar sonucunda şekillendiği­ne dikkat çekerek sözlerine başlayan Yal­man, “Bugün iletişim kuran gençlik dijital teması özümsemiş durumda. Dolayısıyla ebeveynler ne denli dirense de çocuklarına akıllı telefon ve benzeri türevde cihazları çok erken yaşta almamaya başlıyor” diyor. Yalman bu sürece etki eden faktörleri ise şöyle sıralıyor: “Haber ulusaldan lokale kaydı. Hatta, lokali bırakın tamamen en küçük çevre içerikleri oldu onlar için. İle­tişimde onlardan izin alınması çok önemli bir rol oynuyor. Görüntü, yazı ve modifiye edebilme, yani kısa filmciklerle iletişim ve bilginin birikmemesi temel esas.”

Snapchat’in sosyal mecralar arasında kul­lanım deneyimi üzerinden farklılaştığını söyleyen Dekatlon Buzz Yönetici Ortağı Vadi Efe: “Şu anda Snapchat markaların deneyimler yaratması için yeni yeni özel­likler sunmaya başladı. Özellikle filtreler yaratan markalar kullanıcılara markala­rıyla bağlı interaktivite yaşatmaya baş­ladılar. Globalde bile bu açılımları yapan marka sayısı çok kısıtlı. Türkiye’deyse he­nüz bu yeni markalı özellikleri kullanan yok” diyor.

Dijital iletişim çok önemli

Vadi Efe, Snapchat’in ilk yaygınlaştığı dönemde Mavi’nin bu platforma çok iyi entegre olup aktif olarak kullanmaya baş­ladığını belirtiyor. Efe, Snapchat’te aktif olarak yer almak isteyen markaların dijital iletişim süreçlerine ve sayfa tasarımlarına önem vermesi gerektiğini de söyleyerek, “Snapchat’te anlık bir içerik üretimi ve çekilen anlık fotoğraf-videonun paylaşımı sayesinde içeriği üreten kişilere tam inisi­yatif verilmesi gerekiyor. Bu yüzden de içe­riklerin öncelikle fiziksel ortamda üretilip sonrasında paylaşılması gibi yöntemler de­nenebilir ya da verilen insiyatifin sonrasın­da üretilecek içerik tiplerinin guideline’lar vesilesiyle işaret edilmesi yararlı olabilir” tavsiyesinde bulunuyor.

Bu mecraya zaman ve emek harcamak gerekiyor

Türkiye’deki markaların Snapchat için şu an daha yolun başında olduklarını ifade eden Project House Kurucu Ortağı Cü­neyt Devrim ise uygulamayı düzenli olarak kullanan marka olmadığını, genelde proje bazlı olarak markaların bu süreci geçirdiği­ni söylüyor. Markaların Snapchat kullanıcı profilini de iyi anlaması gerektiğini belir­ten Devrim: “Benim en önemli tavsiyem; deneyimleme, öğrenme, test etme şansına yeterince zaman ve emek harcamalı” diyor.

Snapchat, kullanıcısının eğlenmesini istiyor

Snapchat’in cazibesinin, platformun kulla­nıcıları herhangi bir kalıba sokmamasın­dan geldiğini savunan Pixelplus Interac­tive Sosyal Medya Direktörü Dilay Çoban ise samimiyetin bu platformda çok daha önemli olduğunu ve aşırı özene gerek ol­madığını söylüyor… Markalara Snapchat tavsiyelerini sorduğumuz Çoban şöyle sür­dürüyor sözlerini: “Uygulama Twitter gibi ‘bir hesap açalım ve kendimize bir topluluk oluşturalım’ mecrası değil. Bir kere plat­form sıra dışı kullanımı destekliyor. Bunun için AR filtrelerini sürekli güncelliyor. Ne zaman silineceğine karar verdiğiniz fotoğ­raf fikri de çok davetkâr. Snapchat kullanı­cılarının eğlenmesini istiyor!”

Snapchat Hakkında Bilinmesi Gerekenler…

➞ Snapchat, 2015 yılında “Discover” özelliğiyle CNN, MTV, Vox.com, Vice gibi büyük medya kuruluşlarının ilgi odağına girdi.

➞ Filtreler yaratan markalar kullanıcılara interaktivite yaşatmaya başladılar. Ancak Türkiye’de bu özellikleri kullanan marka henüz yok.

➞ Facebook, Twitter gibi mecralarda önceden tasarlanıp onay isteyen içerikler Snapchat’te anlık olarak paylaşılıyor.

➞ Bu uygulama Twitter gibi ‘bir hesap açalım ve kendimize bir topluluk oluşturalım’ mecrası değil.

➞ Snapchat, kullanıcılarının eğlenmesini isteyen bir uygulama.

➞ Sıra dışı kullanımı desteyen Snapchat’in AR filtrelerini sürekli güncelliyor

İLGİLİ HABERLER