16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar pandemi şokunu atlattı, COVID-19 karşısında aksiyon almaya başladı!
Haberler

Markalar pandemi şokunu atlattı, COVID-19 karşısında aksiyon almaya başladı!

Marketing Türkiye
18 Mart 2020
2 dk okuma

Facebook, Apple ve Amazon gibi dünya devleri birkaç ayda dünyayı saran korona virüsüyle mücadele için düğmeye bastı.  Virüsün tanımlanması için gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara yapılan bağışlardan salgın nedeniyle ekonominin etkilediği müşterilerine destek olmaya kadar alınan aksiyonları sizin için derledik.

Facebook CEO’su Mark Zuckerberg geçtiğimiz Cuma tamamı COVID-19’un tedavi araştırmalarına dağıtılacak bir bağış kampanyası başlattığını duyurdu. Bu kampanyadan toplanan 10 milyon dolara bir o kadarını da kurum olarak ekleyen Facebook araştırmalara toplam 20 milyon dolar iletirken Hastalık Önleme Merkezleri’nin de (CDC) yakında gerçekleştireceği kampanyaya da 10 milyon dolarlık bir bağışta bulundu. Hafta başında Facebook’un COO’su Sheryl Sandberg kendisinin de içinde bulunduğu yönetici kadrosunun San Francisco çevresinde bulunan bir gıda bankasına toplam 5,5 milyon dolar bağışladıklarını belirtti.

Apple CEO’su Tim Cook 13 Mart 2020 tarihinde yayınladığı mektubunda Apple’ın dünyanın dört bir yanından çalışanının korona virüsünün tedavisi ve tanısı için yapılan çalışmalara bağışlamak ve ekonomik baskıyı hafifletmek üzere 15 milyon dolar topladığını açıkladı.

Salesforce’un kurucusu Marc Benioff San Francisco’da yaptığı bir açıklamada kurumun University of California – San Francisco (UCSF) araştırma merkezinde devam eden koronavirüs tanı ve tedavi araştırmalarına bir milyon dolar bağışlayacağını açıkladı. Bunun yanı sıra virüse acil tanı merkezlerinden olan CDC’ye de 500 bin dolarlık bir bağış yapacak olan Salesforce’un çalışanları da durmadı. Önümüzdeki günlerde Salesforce çalışanlarının da bu meblağa erişeceklerini bildiren Benioff hasta olup evde kalması gereken çalışanlarının maaşlarının ödenmeye devam edeceğini bildirdi.

Salgın zamanında en beklenmedik ve belki de en büyük aksiyon Amazon’dan geldi. Evde kalan müşterilerinin ihtiyaçlarını daha etkili karşılamak üzere atölyelerine yüz bin yeni çalışan alacağını açıklayan Amazon aynı zamanda maaşlara da saat başı 2 dolarlık bir zam yapacağını belirtti.

Alibaba’nın kurucularından Jack Ma Avrupa’da yaptığı 2 milyon koruyucu maske ve ilaç bağışlarından sonra A.B.D. devletine de 500 bin dolar değerinde koronavirüs test kiti ve bir milyon maske bağışlayacağını bildirdi.

Farklı ama bir o kadar değerli bir bağış türü olarak telekomünikasyon devleri AT&T, Comcast ve Verizon Nisan ayı boyunca virüs nedeniyle ücretsiz izne ayrılan ve sundukları hizmetin karşılığını ödeyemeyecek müşterilerinden ödeme talep etmeyeceklerini açıkladılar.

 

 

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Haberler
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Advertorial
4 hafta önce
Kafeler evlere taşınıyor!
Haberler
Kafeler evlere taşınıyor!
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Haberler
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Sena Tufan
14 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.