15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar için sosyal medyada paylaşım alışkanlıkları araştırması
Haberler

Markalar için sosyal medyada paylaşım alışkanlıkları araştırması

Marketing Türkiye
26 Mart 2015
5 dk okuma

Sosyal medyanın en güçlü yanı hiç kuşkusuz paylaşımları. Herkes, paylaşılmaya değer bulduğu içerikleri istediği her ortamda paylaşabiliyor. Peki hangi tür içerikler en çok paylaşılıyor? Hangi platformlar en çok içerik paylaşımının yapıldığı yerler? Paylaşımlar mobil cihazlardan mı yoksa masaüstü bilgisayarlardan mı gerçekleştiriliyor? Hangi saatler arası yapılan paylaşımlar en çok tıklanma sayısına sahip? Tüm bu soruların cevabını ShareThis ve daha birçok paylaşım sitesinden alınan bilgilerle vermek mümkün.

 

1- Mobil paylaşım ikiye katladı

2014 yılında, kullanıcılar mobil cihazları üzerinden yaptıkları paylaşımları bir önceki yıla göre ikiye katlamış durumda. ShareThis’in yayınladığı Q4 Sosyal Paylaşım Raporu’ndan alınan bilgilere göre mobil cihazlara (tablet ya da akıllı telefon) sahip kullanıcılar, bu cihazlarda geçirdikleri sürenin yüzde 20’sinde paylaşım yapıyorlar. Masaüstü bilgisayarlarındayken ise zamanlarının sadece yüzde 6’sını paylaşımlara harcıyorlar. Masaüstü bilgisayarlardan yapılan paylaşımlar, 2014 yılında yüzde 30.2 azalmış durumda.

Markalar için sosyal medyada paylaşım alışkanlıkları araştırması

Önemli ipucu: Mobil cihazlardan yapılan paylaşımlar gittikçe ön plana çıkmaya başladı. Mobil cihazlarla uyumlu websiteleri, içerikler ve paylaşımlar, büyük kullanıcı kitlelerine ulaşmak için olmazsa olmaz. 

Markalar için sosyal medyada paylaşım alışkanlıkları araştırması

 

2- Facebook, paylaşımlar için en önemli kanal

Aynı araştırma sonucunda, Facebook’un diğer paylaşım kanalları olan Twitter, Pinterest, Tumblr ve diğer kanallara göre çok daha aktif kullanıldığı ortaya çıkıyor. Facebook, e-posta bültenleri dahil diğer sosyal paylaşım platformlarına göre yüzde 81 daha çok kullanılıyor. 

Markalar için sosyal medyada paylaşım alışkanlıkları araştırması

Paylaşım bağlantılarının yüzde 81’i Facebook’dan gelirken sosyal devin arkasında Pinterest ve diğerleri bulunuyor. Ülkemizde çok popüler olmayan Pinterest, global anlamda paylaşımlar için çok tercih edilen bir platform. Ancak Instagram, bu ölçümlemede yer almıyor. Yine Facebook’un sahibi olduğu Instagram, diğer sitelere oranla daha yoğun kullanılsa da paylaşım ölçümlemelerine girmemiş durumda. Zira Instagram, bağlantı paylaşım imkanı ve tercihinden ziyade sosyal ya da iletişim amaçlarıyla kullanılıyor.

Nitekim markaların takipçileriyle etkileşimi, Instagram üzerinden diğer platformlara nazaran çok daha yüksek durumda.

Markalar için sosyal medyada paylaşım alışkanlıkları araştırması

TrackMaven’ın İçerik Pazarlaması Paradoksu raporu, 2 yıllık süreçte, 7 farklı paylaşım kanalını, 8 bin 800 markayı ve 13.8 milyon içeriği araştırarak oluşturuldu. Aşağıdaki grafikte, sosyal paylaşımı gerçekleştirilen içerik sayısının arttığı ancak paylaşım ve etkileşimin düştüğü görülüyor. Ne kadar fazla içerik paylaşılırsa, daha fazla paylaşım ve etkileşimin gerçekleşeceği düşüncesinin de yanıltıcı olduğu görülüyor.

2013 Ocak ayında, markaların paylaştığı her içerik, 10 bin takipçide 3 etkileşim alırken Eylül 2014’te bu rakamlar üçte bir oranında düşmüş durumda. 

Markalar için sosyal medyada paylaşım alışkanlıkları araştırması

TrackMaven‘ın bir diğer grafiğinde de, markaların paylaşımlarında Twitter’ın en düşük paylaşım aktivitelerine sahip olduğu görülüyor. Facebook ise en öne çıkan paylaşım kanalı. Instagram, hepsinden çok daha fazla etkileşim ve paylaşım oranlarına sahip olduğu için TrackMaven araştırmalarına eklenmemiş durumda. Zira markaların Instagram paylaşımlarının ve etkileşimlerinin (beğenme, yorum yapma) oranları yüzdesel olarak çok daha büyük boyutlarda.

Markalar için sosyal medyada paylaşım alışkanlıkları araştırması

3- En çok paylaşılan içerikler “Listeler” ve “Neden” post’ları

Yeni nesil içerik üretme ve paylaşma şekli olan liste içerikleri, Facebook ve diğer kanallarda en çok paylaşılan türde. “Listicle” kelimesiyle adlandırılan liste içerikleri o kadar popüler oldu ki Oxford İngilizce Sözlüğü’ne dahi girdi. BuzzStream ve Fractl, 2014 yılının Haziran ayından Kasım ayına kadar paylaşılan 220 bin içeriği inceleyerek en çok paylaşılanların liste şeklinde olan içerikler olduğunu belirlemiş durumda. Liste içeriklerin hemen arkasından da “Neden” ile başlayan içerikler geliyor. 

Markalar için sosyal medyada paylaşım alışkanlıkları araştırması

Başlığın kendisini basitçe anlattığı türden olan bu içerikler, direkt olarak kullanıcının ilgisini çekip okunuyor ve paylaşılıyor. Aylık 21 bin ila 24 bin paylaşım yapan liste içeriklerini, “neden” başlıklı içerikler çok yakından takip ediyor.

Üç büyük platformun paylaşım çeşitlerini de inceleyen ShareThis, insanların arkadaşlarıyla iletişim için Facebook’u kullandıklarını belirlemiş durumda. Her çeşit konu hakkında paylaşımı Facebook üzerinden yaparlarken diğer platformlarda ise belirli kategoriler çok daha öne çıkıyor. Güzellik, sağlık, yemek, içmek ve alışveriş paylaşımlarında Pinterest liderken spor, haberler, finans ve benzeri konularda ise Twitter ön planda.

Önemli ipucu: Listeler ve neden içerikleri en çok paylaşımı ve etkileşim sağlayan içerikler. Zira bu formatlar, dijital okuyucunun alışkanlıklarına uygun. Kolayca taranarak belleğe alınabilecek bu içeriklerden listeler kullanıcıların dikkatini direkt olarak bir sonraki maddeyi merak ettirerek çekerken, neden yazıları ise kullanıcının internet üzerinde cevabını aradığı bir soru olması sebebiyle okunuyor.

4- Facebook’a öğleden sonra içerik gönderin

Neil Patel, QuickSprout blogunda hazırladığı bir infografikle Facebook’ta paylaşım yapılması gereken en iyi zamanları belirlemiş. Diğer sosyal platformlar için bloguna bakabilirsiniz.

Markalar için sosyal medyada paylaşım alışkanlıkları araştırması

İnfografiklerden alınan bilgilere göre belli başlı sosyal medya platformlarında en iyi içerik paylaşma saatleri ise şöyle:

Twitter: Öğleden sonra 17:00. En yüksek retweet oranının alındığı saatler
Facebook: Haftaiçi öğle vakti 13:00. Öğleden sonraları en çok paylaşım yapılan saatler
LinkedIn: Perşembe sabahı 10-11:00 arası. En fazla görüntüleme ya da paylaşım sayısına ulaşılan saatler
Pinterest: Akşam 21:00. Cuma ve Cumartesi akşamları en fazla kullanıcıya ulaşılabilecek saatler
Instagram: Markaların paylaşımları için akşam saatleri

Önemli ipucu: Bu saatler rastgele gibi görünse de bu infografikleri yayınlayan internet girişimcisi Neil Patel, bu sayede trafiğini yüzde 39 arttırmış durumda. 

Paylaşılan tüm istatistikler ve stratejiler, markaların sosyal medyada tanınırlıklarını arttırmak ve etkileşimlerini güçlendirmek amaçlı kullanılabilir. Genç bir takipçi kitlesine sahip markaların Instagram’da daha aktif olmaları araştırmaların en önemli sonuçlarından. Zira internet kullanıcılarının yüzde 53’ünü oluşturan 18-29 yaş arası kitlenin yarısı, diğer platformların aksine günlük olarak Instagram’ı kullanıyor.

kaynaklar: 

ShareThis: http://www.sharethis.com/learn/knowledge-center/research-2/q4-2014-consumer-sharing-trends-report/#sthash.ohxY3IQ5.vEY0Zg5B.dpbs
HubSpot: http://blog.hubspot.com/marketing/content-social-media-popularity
Fractl: http://research.frac.tl/social-content-calendar
QuickSprout: http://www.quicksprout.com/2015/01/02/what-are-the-best-times-to-post-on-social-media/
SocialMediaExaminer: http://www.socialmediaexaminer.com/social-sharing-habits-new-research/

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
5 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Güncel Haberler
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Konsoldan sokağa: PlayStation'dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Haberler
Konsoldan sokağa: PlayStation’dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Nafizcan Önder
2 Ekim 2025
Tutuklu gazeteci Fatih Altaylı, yorumlarına ara verdi: "Bize biraz müsaade"
Haberler
Tutuklu gazeteci Fatih Altaylı, yorumlarına ara verdi: “Bize biraz müsaade”
Sena Tufan
6 Ekim 2025
Arabesk ve fantezi müziğin sevilen sesi Güllü hayatını kaybetti
Haberler
Arabesk ve fantezi müziğin sevilen sesi Güllü hayatını kaybetti
Nafizcan Önder
26 Eylül 2025
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary'e göre yılın kelimesi "Vibe Coding"
Haberler
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary’e göre yılın kelimesi “Vibe Coding”
Nafizcan Önder
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.