Markalar C Level Club’da Esporla buluştu
Üst düzey pazarlama iletişimi profesyonelleri arasında bilgi paylaşımını artırmak amacıyla 7 yıl önce Marketing Türkiye tarafından kurulan C Level Club etkinliklerine devam ediyor. 18 Eylül Salı günü Salt Galata’da gerçekleşen buluşmada son dönemin en önemli konularından biri olan “Espor” tüm yönleriyle masaya yatırıldı. Başarılı bir Espor takımı nasıl kurulur? Markalar Esporu bir mecra olarak nasıl kullanmalı? Espor alanında var olmak markalara ne kazandıracak? Tüm bu sorular C Level Club’da yanıt buldu.
Esporun profesyonlleri C Level Club’da
Sektörü ilgilendiren her kavramın ilk duyuranı olma misyonuyla yayınlanan Marketing Türkiye pazarlama ve iletişim profesyonelleri arasında bilgi alışverişini sağlamak ve değişen dünya trendlerinden haberdar etmek amacıyla 7 yıl önce C Level Club’ı kurdu. Bu kez bir başka ilki daha gerçekleştiren C Level Club 18 Eylül Salı günü Salt Galata’da Esporu markalarla buluşturdu. Son yıllarda yaptığı işlerle, özellikle oyun sektöründeki başarılarıyla dünyada adından sıkça söz ettiren Türk yazılım firması InGame Group iş birliğinde gerçekleşen etkinlikte InGame Group Kurucu Ortakları Genco Alp, Tuncay Büyükoğlu, Burak Gözalan, Hard Room Agency Kurucu Ortağı Takım ve Oyuncu Yönetimi Başkanı Ekin Odacıoğlu ve PepsiCo İş Ortakları ve Tüketici Promosyonları Müdürü Mehmet Behlil konuşmacı olarak yer aldı.
Günseli Özen: Espor üstümüze çığ gibi geliyor
Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen çığ gibi büyüyüp günden güne gelişen Espor karşısında herkesin zırhını indirmesi gerektiğini ifade etti; “ Biz iletişimciler olarak burayı yeni bir mecra olarak görmek durumundayız. Hem de herkesin zırhlarını indirip kendisini burada gördüğü ve rekabet ettiği bir mecra… Türk yazılımı olan Zula oyuncuları arasında Espor oyuncularının tüketim alışkanlıklarına dair bir araştırma yapıyoruz. Bu insanlar ne zaman kendilerini dışarı açıyorlar, hangi markalara kendilerini yakın hissediyorlar, ne yiyorlar, ne içiyorlar, finansla araları nasıl? bütün bunları öğrenmek üzere şu an çok değerli bir araştırma yapılıyor.”
InGame Group Kurucu Ortağı Burak Gözalan: Son on yılın krallığı “Gaming”
- Son on yıldır dünyada bir krallık sürekli kapsama alanını genişletiyor bu krallığın adı “Gaming”
- Bir sektör düşünün kendi yarattığı etki alanının dışına etki eden ve bu sayede birçok sektörün yönünü değiştiren bir yapı.
- Gaming üç bileşenden oluşuyordu; Mobile Gaming, PC Gaming ve Konsol Gaming… Bunlara döründüncü olarak Espor eklendi.
- Ingame Group olarak sadece Espora vereceğimiz ödül havuzumuz 4 milyon TL. Türkiye’nin bugünkü ekonomik şartlarını düşündüğümüzde ciddi bir bedel.
- Espor o kadar değerli ve seksi bir mecra ki Tam Kafadan adlı YouTube kanalımız 12 günde 155 bin aboneye ulaştı. Bu bizim için büyük bir başarı…
Hard Room Agency Kurucu Ortağı Takım ve Oyuncu Yönetimi Başkanı Ekin Odacıoğlu: Espor ekran başında rekabet etme olanağı sağlıyor
- Bana göre Espor; Y jenerasyonunun, fiziksel aktivite odaklı etkinlik ve sporlara yönelmeyip, sosyal anlamda izole olmaya elverişli olarak konfor alanında yapılabildiğinden ötürü rekabetçi ortama taşınmış, katılımı kişisel olarak başlayan bir spor sektörüdür.
- Espor’a olan ilgi ve heyecanın artması, bilgisayar veya konsol oyunlarına ilgisi olan gençlerin de kendilerine bir nevi iş imkanı yaratması seçeneğini onlara sundu.
- Espor, insanlara sahaya çıkmadan ekran başında rekabet etmesine olanak sağlıyor. Bu sayede takım korkusu olan ya da engelli bireyler de spor yapabiliyor.
- Gaming house Esporda bir takımın yaşaması için oluşturulan alanlar. Genellikle oyuncular bu evde 1 yıl boyunca burada yaşıyor. Espordan yıllık 195 bin TL kazanan oyuncularımız var.
InGame Group Kurucu Ortağı Tuncay Büyükoğlu: Gönüllü çalışan oyuncu ağımız var
- İlk çıktığımız dönemde eksikliklerimiz vardı 1 yıl kadar bu eksiklikleri tamamlamakla uğraştık enerji topladık sonra pazarlama çalışmalarımıza ağırlık verdik ve birden rakamlar patlamaya başladı
- Bugün geldiğimiz noktada ayda milyonlarca oyuncu, oyunların içinde rekabetlerini sürdürüyorlar. Bizim tüm bu operasyonlar içinde şahin gibi olmalıyız. Buradaki en büyük fark ürünün bizim olması. Her türlü müdaheleyi anında yapıp oyunu ayakta tutuyoruz.
- Gönüllü çalışan bir oyuncu ağımız var biz bu ağın içinden elemeler yaparak kendi firmamıza yeni elemanlar kazanıyoruz onları oyun içinde test edip işe alıyoruz
- Zula seksen bin kişilik dev bir stadyum. Bunun 55 bin civarında oyuncu türkiye’den geliyor gerisi yurt dışından geliyor.
InGame Group Kurucu Ortağı Genco Alp: Dünyanın Gelir modelinin yüzde 70’i Espordan geliyor
- Gaming ve Espor sürekli karıştırılıyor. Gaming çok daha geniş bir alanı kapsarken, Espor daha niş ve sürekli büyüyen bir mecra olarak değerlendirilmeli.
- Markaların nasıl Zula’ya ihtiyacı varsa büyük futbol takımlarının da bize ihtiyacı var. Çünkü yeni jenerasyon artık klasik futbol maçlarından sıkılıyor.
- Biz düzenlediğimiz “Zula Süper Lig” gibi turnuvalarda Esporcuların yetişmesini teşvik ediyoruz. Her takımın bir menajeri ve takım koçu olma zorundalığı var önümüzdeki dönemlerde çok daha işini bilen menajerlik firmaları, takım koçlarıyla karşılaşacağız.
- Bizdeki en büyük bariyer 45 -50 yaşlarında karar verici yöneticilerin oyun oynayan çocuklarının olmaması ve bu jenerasyonun pencerelerinden bakamamaları. Bu ekosistemin gelişmesini isteyen herkesin bu tarafta görev alması lazım. Dünyaya baktığımızda gelir modelinin yüzde 70’i buradan gelen para
PepsiCo İş Ortakları ve Tüketici Promosyonları Müdürü Mehmet Behlil: Oyunun duvarında bile kampanyamızı duyurduk
- Biz ağırlık olarak promosyonla oyuna yaklaştık. Oyun sektörüyle promosyonlarımızı birleştirdik. Pepsi ürünlerine şifreler yerleştirdik ve tüketicilerimizi promosyon ürünleriyle buluşturduk.
- Oyun sektöründe çalıştığımız firmalar var. Markalara tavsiyem yoğun oyuncu sayısı olan firmalarla çalışmaları.
- PepsiCo olarak Zula’yı tercih etmemizin temel nedenlerinden biri lokal stüdyolara sahip olması… Oyunun duvarında bile kampanyamızı duyurduk.
- Zula markanın ihtiyaçlarına çok rahat cevap verebiliyor. Ben oyunla ilgileniyorum ama onlar kadar tüketicilerini ve sektörü biliyor değilim.
Türkiye’nin en kapsamlı Espor araştırması için start veriliyor
Espor her geçen gün daha geniş kitleler tarafından tercih edilen bir alana dönüşürken bu alanda boy gösteren tüketicilerin tüketim alışkanlıkları, marka tercihleri, ödeme yöntemleri, Espora harcadıkları bütçe, sosyo-ekonomik statüleri ve hayata bakışları da markalar açısından daha da dikkatle incelenmesi gereken verilere dönüşüyor. İşte bu ihtiyaçtan yola çıkan Marketing Türkiye önümüzdeki günlerde Aksoy Araştırma ile birlikte geçekleştireceği ve Zula’nın üç milyona yakın Espor oyuncusunun dahil olacağı araştırmayla Türkiye’nin en geniş kapsamlı Espor arştırmasına imza atacak. Araştırma markaların katılımına açık olarak gerçekleştirilecektir.