18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

M.A.R.K.A. Reklamcılar Derneği’ne teşekkür ediyor!

Marketing Türkiye
6 Nisan 2012
1 dk okuma
Hitler’li reklamıyla kamuoyunda oldukça tepki çeken M.A.R.K.A. ajansı tarafında yeni bir gelişme yaşandı. Buna göre  Reklamcılar Derneği M.A.R.K.A.’nın dernek üyeliğini sonlandırdıklarını açıkladı. Ajans da bu gelişmeye istinaden aşağıdaki açıklamayı yaptı: 
 
RTÜK’ün, “Biz sansür kurulu değiliz. Hukukçularımız inceledi bu reklamda yasaları ihlal eden bir durum yoktur” açıklamasını yapmadan çok önce yayınını durdurduğumuz bir reklamdan dolayı Reklamcılar Derneği ajansımıza karşı bir disiplin soruşturması açmıştı. Derneğin ajansımıza karşı yürüttüğü bu anti demokratik tavır ilk değildir ve gelmek istedikleri nokta bizim için gayet açıktır. Az önce “ Dernek üyeliğimizi üzülerek sona erdirdikleri”ni ajansımıza bildirmişlerdir. Yıllar önce de istifa ederek ayrılmamıza rağmen bir dönem sonraki yönetimin arzusu üzerine 3 yıllık aradan sonra yeniden üyesi olduğumuz derneğe bu kararlarından dolayı teşekkür ediyoruz. Reklamın bir istenen etkileri, bir de istenmeyen etkileri vardır. Reklamcı öncelikle istenen etkileri yaratmaya çalışır. Ancak elbette istenmeyen etkileri de hesaba katar, toplumdaki hassasiyetlere özen gösterir. M.A.R.K.A. her zaman bu iki dengeyi tutturmaya özen göstererek çalışır. Çok sayıda değeri olan bir toplumda her değeri hesaba katarak reklamcılık yapmak yaratıcılığın sınırlarını çok köşeli çizmektir. Diğer uygulamalı iletişim alanlarında olduğu gibi reklamcılıkta da zaman zaman bazı tabular kurcalanabilir. Sonucunda da bazen genel kamuoyu veya bazı gruplar tepki göstererek iletişimciyi hizalamaya çalışırlar. Daha baştan hizaya girerseniz orada reklam da kalmaz reklamcı da. M.A.R.K.A. hiçbir gruba göre hizalanmadan ama toplumsal değerleri her yönüyle değerlendirerek, gerekirse ifade özgürlüğünün sınırlarını da zaman zaman zorlayarak hizmet verdiği markalara başarılı reklam kampanyaları yapmaktadır… Ve yapmaya devam edecektir.

 

1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
Haberler
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
İrem Alimoğlu
16 Kasım 2025
Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Haberler
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Sena Tufan
1 gün önce
Avrupa'daki Zara çalışanları Black Friday öncesi protestoya hazırlanıyor
Haberler
Avrupa’daki Zara çalışanları Black Friday öncesi protestoya hazırlanıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Haberler
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Nafizcan Önder
15 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.