4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Marka değerini artıran 7 kilit nokta!

Marketing Türkiye
30 Mayıs 2014
1 dk okuma

Marka araştırma şirketi Millward Brown tarafından yapılan, dünyanın en ünlü markalarından bazılarının servet analizi çalışması, şirketlerin marka değerlerini artırmak için kullanabilecekleri yedi ana yaklaşımı ortaya çıkardı.

Millward Brown Optimor tarafından WPP için hazırlanan “BrandZ™ Top 100 En Değerli Global Markalar” sıralaması bu sene onuncu yılına girdi. Tüketicinin marka algısı, marka değerlerini belirlemekte anahtar rolü gören sıralama, markaların iş performansını, ürün sevkiyatını, konumlandırma açıklığını ve liderlik rolünü temel bileşen olarak alıyor. Apple, Amazon ve Visa gibi markaların dokuz yıllık BrandZTM Top 100 En Değerli Global marka çalışması süresince performansları baz alınarak elde edilen analizler, markaların yıllık sıralamalarını ve güçlerini gösteriyor. 2014 BrandZ Top 100 sıralamasından yola çıkılarak elde edilen öğrenimler kapsamında benzer ve sıkça rekabet halinde olan Vodafone, Samsung ve Nokia gibi şirketlerin servetleri de analiz edilen olgular arasında yer alıyor.

Millward Brown, şirketlerin marka değerini artırmak için belirlediği 7 kriter şöyle: “İnsan gerçeğini belirleme”, “Kendi bağlantılarını oluşturma”, “Teknolojik üstünlük kendi başına her şey demek değil”, “Uluslararası genişleme büyümek için tek yol değil”, “Yıkıcı yenilikçilik ve kendini yeniden yaratmak hemen hemen tüm piyasalarda ciddi büyüme getirmekte”, “Rakipleriniz çoğu zaman sizin sandıklarınız değil” ve “Yerel olmayı öğrenin.”

“Rutin işlerin ötesine bakılmalı”

Millward Brown Optimor’un AODA Başkan Yardımcısı Anastasia Kourovskaia sıralamalar ve analiz sonuçlarıyla ilgili akıllı pazarlamacıların, etikliğini kaybetmiş markaların hatalarından ve benzer marka deneyimlerinden pay çıkarma peşinde olduğunu söylüyor. Kourovskaia, şöyle sürdürüyor sözlerini: “BrandZ Top 100’ün dokuz yıllık verilerinin bu analizi tüm markaların benimsemesi gereken temel öğrenimlerin altını çizmektedir. Marka büyümesine giden yol her zaman apaçık ortada değildir ve bazen pazarlamacılar geniş fırsatları görebilmek için rutin işlerin ötesine bakmalılar.”

“2014 BrandZ Top 100 En Değerli Global Markalar” sıralaması www.millwardbrown.com web sitesinde yer alıyor. 

1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
3 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
4 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
5 Evcil hayvanlar için açılan kapılar, iş dünyasında bambaşka bir dönüşümü beraberinde getiriyor
Evcil hayvanlar için açılan kapılar, iş dünyasında bambaşka bir dönüşümü beraberinde getiriyor
Güncel Haberler
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Araştırma
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Araştırma
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Haberler
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Nafizcan Önder
3 Haziran 2025
Trendyol ve Castle Investments, Ankara'da kurulacak veri merkezi için güçlerini birleştirdi
Haberler
Trendyol ve Castle Investments, Ankara’da kurulacak veri merkezi için güçlerini birleştirdi
Nafizcan Önder
28 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.