LG, rekabetçi 2015 yılının finansal sonuçlarını açıkladı
LG Electronics, 2015 yılına ait işletme karının 2014’ün aynı dönemine oranla yüzde 27’lik bir artışla 301,38 milyon dolara ulaştığını açıkladı.
Beyaz Eşya ve İklimlendirme Çözümleri’nin üstün performansı 2015 finansal sonuçlarının ardındaki itici güç oldu.
Bu artışta Beyaz eşya ve ev eğlence ürünlerinin büyük katkısı oldu. LG Beyaz Eşya ve İklimlendirme Çözümleri Bölümü son çeyrek dönem için açıkladığı 185,49 milyon dolarlık işletme geliri ile 2015 yılı için bu alanda yüzde 57’lik bir artış yakaladığını belirtti.
2015’in dördüncü çeyreğinde LG’nin tüm iş birimlerindeki satışlar ise bir önceki döneme göre yüzde 3.8’lik artışla 12.57 milyar dolar olarak sonuçlandı. Piyasadaki rekabetçi yapı ve kur farkları nedeniyle 2014’ün yıllık gelir rakamlarına göre yüzde 4,7’lik bir azalma görüldü.
Tüm yılın işletme geliri 1,03 milyar dolar olarak açıklandı. Bir önceki yıl 50.98 milyar dolar olan tüm yıl gelirleri, TV alanında yavaş bir tempoyla artan ve akıllı telefonlarda yumuşak bir artışla kendini gösteren küresel pazar taleplerinin bir sonucu olarak 2015’te 48,8 milyar dolar olarak gerçekleşti.
LG Ev Eğlence Bölümü 2015 yılı dördüncü çeyrek dönemine yönelik toplamda 94.3 milyon dolarlık işletme geliri açıkladı. Dördüncü çeyrek gelirleri ise OLED ve UHD TV satışlarındaki yüzde 11’lik artışla birlikte 4,09 milyar dolar olarak gerçekleşti. CES 2016’da kullanıcılardan gelen olumlu tepkilerle birlikte, LG 2016 yılında yeni LG OLED TV’ler ve LG Super 4K Ultra HD TV’lerin yüksek satış rakamları yakalayacağını ön görüyor. LG bu dönemde TV pazarındaki pazarlama girişimlerini daha da ileriye taşıyarak Ridley ve Jake Scott ile gerçekleştirdiği ortaklık çerçevesinde şirketin ilk Super Bowl reklam filmini hazırlayarak kullanıcıların beğenisine sundu.
LG’nin Mobil İletişim Bölümü Kuzey Amerika Bölgesi’nde gerçekleşen satışlarla beraber 3,26 milyar dolarlık güçlü bir satış performansı sergiledi. Geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle aynı rakamı yakalarken bir önceki çeyrek döneme göre yüzde 12’lik bir artış yakaladı. Küresel çapta bakıldığında ise bu çeyrek dönemde pazara 15,3 milyon LG akıllı telefon sunulmasıyla, 2015 yılında toplam satışa çıkan LG akıllı telefon sayısı 59,7 milyona ulaşarak 2015 yılında piyasaya sunulan 59,1 milyon telefona göre artış gösterdi. 2016 yılında akıllı telefon piyasasının rakiplerin yeni çıkacak premium modelleri ve fiyatlar açısından artan bir rekabete sahne olacağı öngörülüyor. Tanıtılacak iki yeni amiral gemisi telefon ve çok daha az masraflı değer zinciri sayesinde 2016 yılında karlılığın artması bekleniyor.
LG Beyaz Eşya ve İklimlendirme Çözümleri Bölümü ise 2015’in dördüncü çeyreğinde 3,31 milyar dolarlık satış yaparak geçtiğimiz yılın aynı çeyrek dönemine oranla önemli bir artış yakaladı. Kore’de ise özellikle yeni TWIN Wash çamaşır makinesi ve Premium buzdolabı ürünlerinin yakaladığı ilginin de katkısıyla gelirler bir önceki yıla oranla yüzde 13 oranında artış gösterdi.
Kuzey Amerika ve Avrupa gibi gelişmiş pazarlarda gerçekleşen güçlü satışlar, petrol fiyatları ve kur değişikliklerinden dolayı talebin azaldığı Güney Amerika, Ortadoğu ve Bağımsız Devletler Topluluğu gibi gelişmekte olan pazarlardaki satışların açıklarını kapattı.
2015’in dördüncü çeyrek döneminde 185,49 milyon dolar olarak gerçekleşen işletme kârı tüm yıla bakıldığında ise 847,75 milyon dolara ulaştı. 2016 yılında piyasaya sunulacak olan ultra Premium LG SIGNATURE ürün gamı ise LG’nin birçok farklı pazarda yenilenmiş bir enerjiyle rekabet gücünü tazeleyeceğini gösteriyor.
LG Otomotiv Bileşenleri Bölümü ise geçtiğimiz yılın aynı çeyrek dönemine oranla yüzde 9’luk bir artış yakaladı. Gelişen otomobil bilgi-eğlence sistemleri iş kolu ile birlikte satış rakamları 449,4 milyon dolara ulaştı. 2015’in her çeyrek döneminde artan gelirleriyle birlikte bölüm, yılsonunda 1,58 milyar dolarlık satış rakamına ulaştı. LG- General Motors’un Chevrolet Bolt elektrikli aracında yaptıkları işbirliğinin ne çıkmasıyla birlikte akıllı araç ve elektrikli araç bileşenleri pazarının 2016 yılında daha da büyüyeceğini ön gören LG bu alanda yeni iş ortaklıkları gerçekleştirmeyi hedefliyor.