11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

LC Waikiki başarısının ardındaki sırlar…

Marketing Türkiye
11 Nisan 2012
3 dk okuma

Akhisar Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (AKİSAD) davetlisi LC Waikiki markasının patronu, Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük. Bir konuşma yapması rica ediliyor. Öyle çok davet alıyor ki yetişmesi mümkün değil. Hemşeri kontenjanından listeye giriyor ve kendisiyle önce İzmir’e, ardından da Manisa’ya geçiyoruz. Cuma hallice bir saatte uçağa binip İzmir’de Optimum alışveriş merkezindeki yeni mağazayı görecek, ardından Gaziemir ve Bornova’daki mağazaları teftiş edecek, sonra da Manisa’ya geçeceğiz. Bütün bunları yapıp Vahap Küçük’ün deyimiyle “yevmiyeyi hak ettikten sonra” da akşam yemeğimizi yiyeceğiz. Akşam yemeğine oturduğumuzda saat 23.00 olmak üzere ancak Vahap Küçük’te yorgunluktan eser yok.

Manisa’ya geceden gidiyoruz çünkü sabahleyin Sipil dağına tırmanmayı aklına koymuş. Erkenci, sabah ezanıyla güne başlıyor. Dağa operasyon ve bölge müdürleriyle gidiyor. Müthiş keyif almış, bu o güne de yansıyor. Akhisar’a vardığımızda ilçe belediyesi tarafından yeni yapılan Hüsnü Kahraman Kültür Parkı’ndaki kahvaltıya geçiyoruz. Salon dolu, 130 işadamı ve sanayici bekliyor kendisini. Vahap Küçük, konuşmasını sakin ve samimi bir şekilde yapıyor çünkü bildiği şeyi konuşuyor. Konuşması bittiğinde kendisi de dinleyenler de memnun. Ağırlama yarışında Akhisarlılar. Oralara kadar gitmişken meşhur köftelerinden yenmeli diyor ve Köfteci Ramiz, Can Köfte ve Köfteci Hünkar’ın vatanında ovada uzanan Akhisar’a bakarak Hisar’da köftelerimizi yiyoruz. Tamam dönüş yoluna geçiyoruz diyorum. Yok, hayır doğrudan havalimanına değil. Bir karar arefesinde olduğunu söyleyen Darendeli bir hemşerimizin fabrikasını gezip Manisa’daki LC Waikiki mağazasına gidiyoruz. İçeri girmek mümkün değil, işler iyi gidiyor. “Mağazayı büyüteceğiz.” diyor ve yeni satın alıp yıktığı üç binanın yerine yapacağı yeni mağazanın yerini gösteriyor. Görüyorum ki aklına koyduğunu yapıyor hem de inanılmaz bir hızla.
İzmir’e çıkarma yapmış, kuşatıyor


Optimum henüz daha yeni ancak İzmirliler epey rağbet ettiğinden çok kalabalık. Vahap Küçük, işinde uzman. Elinde metre olmasına gerek yok, stratejik noktaları göz kararıyla ölçüyor, sorumluların dikkatini çekiyor. Üç mağazada da depolara giriyor, tavana bakıyor, bir endüstri mühendisi gibi iş basitleştirme tekniklerini kullanıyor. Hızlı, pratik ve canı da tez. Sebep-sonuç ilişkisi üzerinden karara çabuk varıyor. Manisa’da yaptığı toplantıda, kararları hızlı aldığını, aklındaki dosyayı kapattığını söylüyor. Biraz düşünseydiniz diyenlere ise, “Hızlı karar verdiğimi varsayabilirsiniz ancak ben şirketteki 24 yıl artı düşünme dakikası kadar düşünmüş oldum.” diyor.
Aman Tüketici Güven Endeksi düşmesin!

2011’de Türkiye yüzde 8,5, perakende sektörü yüzde 30 büyümüş. Bu büyümede Vahap Küçük’ün önemle altını çizdiği “güven endeksinin” etkisi var. Gündem ne olursa olsun güven endeksi düşmediğinde sektör büyümeye devam edebiliyor. “Ancak 2012’de tekstilde işler 2011 gibi olmayabilir. Büyüme yüzde 4 ila 4,5 gibi gözüküyor.” diyen Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Akhisarlı işadamlarına küçük bir uyarıda bulunuyor, “Kriz çıkmasa da siz kendi krizinizi çıkarın.” diyor.


Şirketi başarıya götüren ilkler

Vahap Küçük, sunumunda kendisinin de sıkı sıkıya bağlı olduğu ve şirketi başarıya götüren ilkeleri sıralıyor:

Kurum kültürü mutlaka olmalı.
Kurumsal yönetim ilkeleri olmalı ve başta lider olmak üzere herkes uymalı.
Doğru ortaklık kültürü bulunmalı, çok başlılık felakettir.
Odaklanma, bildiğin işi yap demek.
Müşteri odaklılık, maaşımızı müşterinizin verdiğini asla unutmayın.
Mütevazı yaşam en önemli konulardan biri, hırslara ve nefise hakim ol, isteklerine zor olsa da gem vur.
Liderlik ve disiplin, her kademe liderlik yapılmalı ve herkesin uyduğu disiplin kuralları olmalı.
Yeterli sermaye olmazsa büyüyemez, fırsatları kaçırırsın.
Teknoloji ve insan kaynaklarına yatırım, başarı için şart.
Doğru sektör seçimi, sektör hakkında bilgiye sahip olmak gerek çünkü ne kadar çalışırsan çalış kâr edemiyorsan derhal o sektörden çık. Doğru kaynak kullanımı, performansı ve kârlılığı artırır.
İnovasyon ve değişim, pazar dinamiklerine ayak uyduramayanlar bitmeye mahkûmdur.
İkinci nesil için aile anayasası yetmemiş, başka bir çözüm gerekmiş
100 yıl yaşayan şirket sayısı çok az ve 3. kuşağın yönetimde olduğu şirket sayısı ise toplamın yüzde 8’i. Oysaki büyük emeklerle kurulmuş olan şirketler iyi yönetilemedikleri için kaybolup gidiyorlar. Küçük ailesi bu duruma düşmemek için bir çözüm üretmiş. Dile kolay 9 kardeşler. Kızlar da, gelinler de, damatlar da var. Küçük ailesi gençler büyüyüp de çalışma yaşları gelince ne yapacaklarını düşünmeye başlamışlar. Küçükler Holding çözümü bu noktada gündeme gelmiş.
Şimdilerde 6 şirkete ulaşan holdingde işler şöyle yürüyor:
Damatlar, yeğenler ve çocuklar kendi iş alanlarını seçebiliyor.
Girişim sermayesi veriliyor ve kurulan şirkete yüzde 49’a 51 ortak olunuyor.
Şirketler Tema Grup’un ihalelerine katılabiliyor ancak küçük bir fiyat farkıyla büyük işleri kaybeden aile şirketleri de var.
Para kazanmayan şirket, uzun süreler ısrar edilmeden kapatılıyor.

‘Keşke’leriniz var mı Sayın Küçük?

İş sonuçlara bakınca ya pek yok diyesi geliyor insanın ya da hatalarından çok iyi öğrenmiş olmalılar diyorum. “Var” diyor Vahap Küçük ve devam ediyor: “Olması gerekenden daha uzun bir süre üretim ve satışı birlikte yapmaya devam ettik. Oysaki üretimde başarılı olanlar satışta olamazken tam tersi de olabiliyordu. Şimdilerde Taha Holding 45 ülkeye ihracat yaparken küresel markalara üretim yapıyor. Biz Tema Grubu olarak fiyat avantajını da gözeterek hem yurtiçinde hem de dışında fason üretime geçtik. Kendi içimizde de en iyiyi en ucuza almaya çalışıyoruz.”


Rekabet kültürü öyle yerleşmiş ki…

Mağazalarda bilmediğim bir jargonla konuşuyor LC Waikiki çalışanları, B1, C3 gırla gidiyor. Mağazaları bölgenin operasyon müdürü ve bölgenin müdürleri de bizimle beraber geziyor. Genç ve dinamikler. Çakı gibi demek doğru olur. Vahap Küçük’ün önünde arkasında dolanıyorlar, sözlerini bir öğretmen öğrencilerine ders veriyormuşçasına dinliyorlar, öneri getiriyorlar ve en önemlisi de duruma hakim olduklarını gösteren bilgiyle donanmışlar. Konuşmalardan anlıyorum ki, her mağaza bir diğeriyle yarışıyor, yani tek rakipleri şimdilik yine kendileri.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
5 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
Güncel Haberler
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin'den "boykot" açıklaması: "Gereği yapılacak"
Haberler
RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’den “boykot” açıklaması: “Gereği yapılacak”
Marketing Türkiye
2 Nisan 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Sena Tufan
2 gün önce
Brandverse Awards 2025 yeniliklerle geliyor: Son başvuru tarihi 17 Nisan!
Haberler
Brandverse Awards 2025 yeniliklerle geliyor: Son başvuru tarihi 17 Nisan!
Marketing Türkiye
29 Mart 2025
Şubat ayının dijital medya şampiyonu markalar
Haberler
Şubat ayının dijital medya şampiyonu markalar
Nafizcan Önder
22 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.