Lamborghini kız çocuklarının yer aldığı reklamını tepkiler üzerine geri çekti
Yeni reklam kampanyasında kız çocuklarını model olarak kullanan İtalyan lüks otomobil üreticisi Lamborghini, tepkiler üzerine reklamını geri çekmek zorunda kaldı.
Sarı renkte bir Lamborghini ve kız çocuklarına yer verdiği tanıtım görsellerini paylaşan marka, sosyal medyadan ve siyaset dünyasından olumsuz tepkiler aldı. Tanıtım görselleri ülkenin en saygın fotoğrafçılarından biri olan Letizia Battaglia tarafından çekilmişti.
Tepkilere katılan Palermo Belediye Başkanı Leoluca Orlando, “çocuk haklarına saygı ile sanatçı özgürlüğü” arasında bir seçim yapmak zorunda kaldığını söyleyerek Lamborghini’den reklam kampanyasını durdurmasını talep etti.
Lamborghini, gelen tepkiler üzerinde reklam kampanyasını geri çekmiş olsa da tepkilere karşı açıklamada bulundu ve kampanyanın “lüks spor arabalarla birlikte İtalyan bölgelerinin güzelliklerini yüceltme” amacıyla yürütüldüğünü belirtti.
85 yaşındaki fotoğrafçı Letizia Battaglia ise, “Tepkiler beni çok kırdı. Benim için Palermo, büyümekte olan ve masum bakışlı bir kız çocuğudur” ifadeleriyle kız çocuklarının model olarak kullanılmasının şehri ve aracı yüceltici bir anlam taşıdığını belirtti.
İktidardaki 5 Yıldız Hareketi’nden Temsilciler Meclisi Kültür Komisyonu Üyesi Milletvekili Paolo Lattanzio ise Battaglia’nın bu sözlerine yanıt olarak, “Projenin iyi niyetli olduğu şüphesiz ama bir şehri kız çocuğu gibi tanımlama fikri, çocukların bedenlerinin metalaştırılması karşısında görünmez hale geliyor. Sonuçta ‘kadın, para ve araba’ şeklinde kabul edilemez bir tema sürdürülmüş oluyor. Otomotiv firmasının fotoğrafları geri çekme kararı bu nedenle doğru olmuştur” açıklamasında bulundu.