Kurumsal iletişim sertifikası için son beş gün…
Kurumsal İletişimciler Derneği, yeni mezun ve genç iletişim profesyonellerini sektörün önde gelen isimleriyle buluşturduğu sertifika programının altıncısı Marketing Türkiye işbirliği içinde 21 Mart – 4 Mayıs 2017 tarihleri arasında Salı ve Perşembe günleri saat 19:00-21:00 saatleri arasında Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsünde gerçekleşecek. Programın bu yılki yeniliklerini Kurumsal İletişimciler Derneği YK Başkanı Bengi Vargül Şen ile konuştuk…
Kurumsal İletişim Sertifika Programı nasıl bir iç görüyle hayata geçirildi? Programın sektöre nasıl bir fayda sağlaması hedefleniyor?
Meslek standartlarını yükseltmek ve geleceğin kurumsal iletişimcilerini daha donanımlı hale getirmek derneğimizin kuruluş misyonunda yer alıyor. Sertifika programımız, bu misyon doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz önemli faaliyetlerden biri. Genç iletişimcileri sektörün önde gelen kurumsal iletişimcileriyle buluşturuyor ve mesleğin bilfiil icrasına dair yaşanmış deneyimleri ilk ağızdan dinlemelerini sağlıyoruz. Bunun, mesleğinin başında olan iletişimciler için önemli bir kazanım olduğuna inanıyoruz. Programın katılımcılarının hem iş yaşamlarına katkı sağladığını hem de iş arama süreçlerinde bizim sertifika programının önemli bir referans olduğunu biliyorum.
Sertifika programının içeriği nasıl bir yaklaşımla hazırlandı?
Kurumsal İletişim Sertifika Programımız, teori ve pratiği buluşturan bir yaklaşımla hazırlanıyor. Meslek hayatının başında bulunan iletişimciler ve bu mesleğe adım atmak isteyen gençlere, Türkiye’nin önde gelen holding, banka ve şirketlerinin kurumsal iletişim yöneticileri mesleğimizin temel kurallarını yaşanmış örneklerle aktarıyor. Bu yaklaşımın, bilginin kitapta kalmayıp içselleştirilmesi için çok faydalı olduğunu gözlemliyoruz.
Programımız Kurumsal İletişime Giriş, Araştırma / Ölçümleme, Etkinlik Yönetimi, Finansal İletişim, İç İletişim, Konu Yönetimi, Kriz İletişimi, Kültür ve Sanat İletişimi, Lider İletişimi, Medya İletişimi, Sosyal Medya İletişimi, Sosyal Sorumluluk, Sürdürülebilirlik İletişimi ile Spor İletişimi olmak üzere toplam 14 başlıkta Kurumsal İletişim mesleğinin uygulama alanlarına referans sağlayan dersler içeriyor. 21 Mart’ta başlayacak, 4 Mayıs’ta bitecek yedi haftalık programımıza bu mesleğe gönül vermiş genç iletişimcileri bekliyoruz.
Süreç içinde sertifika programının içeriğinde ne tür değişiklikler yapıldı?
Kurumsal İletişim Sertifika Programı içerik ve sunum açısından her dönem daha da gelişerek ilerledi. Program boyunca katılımcıların doldurduğu anket ve geri bildirimler sayesinde ve beklentileri doğrultusunda programa yenilikler katıyor, geliştiriyoruz. Temsiliyette, sektörel çeşitliliği gözetiyoruz. Aldığımız geri bildirimlerde katılımcılar, teorik bilgilerin gerçek iş yaşamında karşılığını görmek, vaka analizleriyle bilgiyi pekiştirmek istediklerini dile getiriyor. Biz de içeriklerimizi eğitmenlerimizle birlikte her yıl daha da zenginleştiriyoruz.
Bugüne kadar programa katılanların profilini incelediğinizde ortaya nasıl bir tablo çıkıyor?
Sertifika programımıza gerek katılımcılardan gerek sektörden olumlu geri bildirimler alıyoruz. Sertifika başına 20-25 katılımcı olmak üzere, bugüne kadar toplam 116 genç arkadaşımızı mezun ettik. Katılımcı profiline baktığımızda, bir-iki yıllık deneyime sahip meslektaşlarımızın çoğunlukta olduğunu görüyoruz. Ayrıca her eğitim programımızda işbirliği yaptığımız devlet üniversitelerinin iletişim fakültelerinden başarılı 3. ve 4. sınıf öğrencilerini bölüm hocalarıyla birlikte seçiyor, programımızdan burs kapsamında yararlanmalarını sağlıyoruz.
Bu yıl Marketing Türkiye işbirliğiyle gerçekleşecek 6. Kurumsal İletişim Sertifika Programı’nda katılımcıları neler bekliyor? Bu yılın yenilikleri neler olacak?
Kurumsal İletişim Sertifika Programımızda bazı önemli konuları ayrı dersler haline getirdik. Örneğin; “Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, “Sürdürülebilirlik” dersleri itibar yönetimi alanlarında önemli iletişim parametrelerinden biri olarak ayrı dersler olarak işlenecek. Katılımcıların istek ve ihtiyaçlarına göre interaktif görsel sunumlar ve katılımcıların derslerde daha aktif olmalarına olanak sağlayacak eğitim zeminleri de hazırlıyoruz.
KİD olarak yeni dönemde gündeminizde yer alacak diğer çalışmalar neler olacak?
Meslek standartlarını yükseltmek ve kurumsal iletişim mesleğine farkındalık yaratmak önemli çalışma alanlarımızdan biri. Bu amaçla 2015 yılında yaptığımız Mesleki Profil ve Algı Araştırması’nın ikincisini 2017 yılında yapacağız. Ayrıca üniversite işbirliklerimiz kapsamında 2016 yılında başladığımız staj programına bu yıl da devam edeceğiz. Kamu kuruluşları ve mesleki derneklerle ilişkilerimizi daha da güçlendiriyoruz ve iletişim sektörünün temel dernekleri olan İDA ve TÜHİD ile de sektörün gelişimine destek verme amacıyla bir dizi workshop çalışması sürecindeyiz. Üyelerimize yönelik olarak iş dünyasının, akademinin ve kültür-sanat dünyasının önde gelen isimleriyle gerçekleştirdiğimiz buluşmaları da sürdürüyoruz.
Ayrıca Kurumsal İletişim Sertifika Programı’nı yeni dönemde farklı bir formatta Marketing Türkiye ve illerin Ticaret Odaları’yla işbirliği halinde Anadolu’ya taşımayı planlıyoruz. 2015 yılında yaptığımız Mesleki Profil ve Algı Araştırmasında Anadolu’da, özellikle ekonominin hızlı bir büyüme trendine girdiği kentlerde bu yönde bir ihtiyaç olduğunu tespit ettik. Belli bir büyüklüğe erişen, markalaşma ve kurumsallaşma yoluna giren şirketler kurumsal itibar yönetimine ihtiyaç duymaya başlıyor. Sahip olduğumuz bilgi birikimini Anadolu’ya taşıyarak bu ihtiyaca cevap verebileceğimizi düşünüyoruz.
Kurumsal iletişim geleceğin meslekleri arasında
“Programımıza katılan veya çeşitli toplantılarda karşılaştığım gençlere söylediğimiz şeyi buradan tekrarlamak isterim. Eğer kariyer yapmak için seçiminiz kurumsal iletişimden yana olacaksa, bu mesleğe ilgi ve tutkuyla bağlanın ve her konuda derinlemesine bilgilenin. Çünkü bizim mesleğimiz bilgiyi işleme ve doğru araçlarla doğru kitlelere bu bilgiyi ulaştırarak algı yönetmek üzerine. Kurumsal iletişim artık üst yönetimin bir fonksiyonu olarak görülüyor ve gelecekte öne çıkacak meslekler arasında gösteriliyor.”
6 Sertifika Programı Eğitim Akışı
21.03.2017 Salı | Kurumsal İletişime Giriş | Bengi Vargül (TAV Holding) |
23.03.2017Perş. | Lider İletişimi | Arda Öztaşkın (YapıKredi) |
28.03.2017 Salı | Kültür ve Sanat İletişimi | Dori K. Kalafat (Tekfen Holding) |
30.03.2017 Perş. | Araştırma/Ölçümleme | Kadri Mutlu (Dijitürk) |
04.04.2017 Salı | Konu Yönetimi | Ahu Parlar (Socar) |
06.04.2017 Perş. | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Ayşenur Aydın (Opet) |
11. 04.2017 Salı | Spor İletişimi | Ceyla Kütükoğlu (Redbull) |
13.04.2017 Perşembe | Etkinlik Yönetimi | Ömer Ertüm (Sabancı Üniversitesi) |
18.04.2017 Salı | Finansal İletişim | Aybala Şimşek (Şekerbank) |
20.04.2017Perş | Kriz İletişimi | Esra Çakır (Zorlu Enerji) |
25.04.2017 Salı | Medya İletişimi | Şule Yücebıyık (Borusan Holding) |
27.04.2017Perşembe | İç İletişim | Seval Kızılcan (Tüpraş) |
02.05.2017 Salı | Sürdürülebilirlik İletişimi | Fatma Çelenk (Soyak Holding) |
04.05.2017 Perşembe | Sosyal Medya İletişimi |
Detaylı bilgi için:
[email protected]
[email protected]
m