4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
iğrenç
Haberler

Kullandıkça çürüyen iletişim terimleri

Duygu Su Ocakoğlu
12 Ağustos 2020
2 dk okuma

Pazarlama ve pazarlama iletişimi, çağa en etkili ve hızlı şekilde uyum sağlayan sektörlerden biri. Yine her sektörde olduğu gibi, pazarlamacıların da kendi aralarında kullandığı veya bir fikri anlatıp pazarlarken sıkça başvurduğu kelimeler bulunuyor. Bu terimler profesyonel kültürümüzde doğup, büyüyüp, ölürken kimi terimler vadesini doldurmalarına rağmen dilden düşmüyor. Ancak en sevdiğiniz tişörtünüzü bile yırtılınca temizlik bezi yaparsınız, değil mi? Content Marketing Institute’un profesyonel iletişimlerinizi çürütmeye aday bu terimleri sıraladığı listeyi sizler için derledik.

Duyduğunuzda limon yediğinizdeki gibi yüzünüzü ekşitmenize neden olan bu kelimeler gereğinden fazla, yanlış yerlerde ve/veya vasat bir şekilde kullanılmalarıyla bugünkü olumsuz duruşlarını kazandı.

Velocity Kurucu Ortağı Doug Kessler bu kelimeleri, “Yeni olmasına rağmen demodeleşmiş bu kelimeler yabani otlar gibidir: onlar yanlış yerde ve formatta var olan çiçeklerdir” sözleriyle tanımlıyor.

Content Marketing Institute, otları öldürmek ve çiçeklerin büyümesini sağlamak için Content Marketing World 2020’nin konuşmacılarına hangi terimlerin artık günlük sözlüğümüzden çıkması gerektiğini ve bu kelimeler yerine hangi alternatiflerini tercih ettiklerini sordu. Öne çıkan 8 tanesi ise;

  • “Benzeri görülmemiş” (Unprecedented)

Evet, “eşi benzeri görülmemiş” zamanlardan geçiyoruz. Ama bunu önümüze çıkan her metin ağırlıklı içerikte görmekten sıkılmadık mı? Eğer illa bu kelimeyi kullanmak zorundaysanız bir cümlenin içinde kullanın. Sonrasındaysa bu cümleyi silip ardından gelen cümleyi birinci cümleniz haline getirin!
– Buyer Persona Institute CEO’su Adele Revella

 

  • “Fırsat/avantaj yaratmak” (Leveraging)

Neden daha insani bir alternatif olan “yardım etmek” terimini kullanmayasınız?
– Adobe Baş Kreatif Direktörü Adam Morgan

  • “Growth hacking”

Geçici bir büyümeyi anlatan bir terim bu. Ayırmaya gerek yok, pazarlama pazarlamadır.
– American Fidelity Assurance Company Dijital Etkileşim Müdürü Rachel Mann

  • “Viral olmak” (Going viral)

“Viral olmak” teriminin pazarlama lügatımızdan ve iş hedeflerimizden def edilmesi için senelerdir kendimi paralıyorum. Ve eğer HALA bu terimi kullanmayı bıraktığımız güne gelmediysek ne zaman geliriz bilemiyorum.
– Erika Heald Marketing Consulting Kurucusu Erika Heald

  • “Empati”

Hedeflediğimiz kitlelerin duyguları olan insanlardan oluştuğunu fark ettiğimize seviniyorum, ancak lütfen bu kelimeyi tıklama almak için duyguları manipüle etmenin kısa yolu olarak kullandığımız günleri geride bırakacağımıza dair hep birlikte söz verelim. Bence “kullanışlı”, “anlamlı” ve “keyifli” alternatiflerinin her biri markaların kullanabileceği, iyi ve yönlendirici kelimeler.
– Babbel Başkan Yardımcısı ve A.B.D. İçerik Müdürü, Jennifer Jordan

  • “Dijital dönüşüm”

Dijital durmadan dönüşüyor. Her şeyi hallettiğini düşünen bir kurum için bile bütün süreçlerinde yıkıcı bir etki yaratacak teknolojilerin yarın çıkmayacağının garantisi bulunmuyor. Dijital dönüşümün birçok değişkeni ve tanımlanma şekli var. Bunun yerine hali hazırda süren yolculuğumuzdan bahsedelim. Bu süregelen ve sürecek bir kavram, sonu olan bir yol değil.
– Corteva Agriscience Global Dijital İçerik Lideri Andi Robinson

Dijital dönüşümün ne olduğunu ben hala bilmiyorum. Ve dijital dönüşüm hakkında konuşanların her birinin bir diğerinden farklı bir tanımdan hareketle fikir beyan ettiklerine eminim. Ya da bu dillere pelesenk olmuş kelimeyi bir avantaj kazanmak için kullanıp duruyorlar. Bir alternatif üretmektense bu terimi kullanmayı olduğu gibi bırakmayı ve günümüzün dijital dönüşümünü oluşturan spesifik ögelere odaklanmayı öneririm.
– Attention Retention LLC Pazarlama Danışmanı Dennis Shiao

  • “İddialı” (Bold)

Markayla uyumlu ve tutarlı olduğu sürece iddialı olmakla hiçbir derdim yok. Ancak bu iddialı olunan noktaya varılması için güçlü bir temel kurmalı, markamızı ve izleyenlerimizi dipten uca tanımalı ve özgüvenimizin kanıtı görevi görecek deneyimlere ve sonuçlara sahip olmalıyız. Bir alternatif önermektense iddialı olmak için bir zorunluluk olan sonuçlara dayalı özgüvenin altını çizebilirim.
– Zavarovlnica Triglav (Triglav Sigorta Şirketi) Editörü ve Metin Yazarı Inga Batur

  • “Yapay Zeka”

Yapay zeka teriminin kullanıldığı 10 durumdan 9’unda yapay zeka yerine makine öğreniminden bahsedilmeye çalışılıyordur.
– Rochester Üniversitesi İçerik Stratejisi ve Değerlendirme Direktörü Brian Piper

 

Peki sizin pazarlama ve pazarlama iletişimi sektöründe duymaktan bıktığınız kelimeler var mı? Bizimle paylaşın!

attention retention llc B2C pazarlama babbel buyer persona institute buzzword content marketing instute corteva klişe pazarlama sektörü rochester university
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
Haberler
Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
Nafizcan Önder
4 Eylül 2025
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
2 hafta önce
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Akıllı saat seçim rehberi: Tarz, performans ve sağlık dengesi
Haberler
Akıllı saat seçim rehberi: Tarz, performans ve sağlık dengesi
Advertorial
30 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.