5 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kriz nasıl yönetilmez?
Haberler

Kriz nasıl yönetilmez?

Ferruh Altun
1 Mart 2022
2 dk okuma

Son dönemin en büyük çalışan krizlerinden biriyle karşı karşıyayız. Önce Trendyol, ardından Yemeksepeti, sonrasında Hepsijet ve nihayetinde Migros… Hayat pahalılığı çalışanla şirketleri maaş zammı konusunda karşı karşıya getirdi. Çalışanlar daha insani bir hayat için zam istiyor, şirketlerse yaptıkları zamların “sosyal medyada iddia edilenden daha tatmin edici” olduğunu savunuyor hararetle.

Sonunda da araya “sosyal medyanın akil adamı” Haluk Levent girip olayı tatlıya bağlıyor…

Gerçekten de taraflar sonuçtan tatmin oluyor mu bilmem ama ortada bir gerçek var ki ardı ardına yaşanan çalışan krizleri markaların itibarına darbe vururken “Kriz nasıl yönetilmez?” kitabına da yeni örnekler ekleniyor…

Oysa markaların anlatımına bakılırsa hepsi çalışanı baş tacı ediyor, işveren markası konusunda ödüllere doymuyor! Denklemde bir yanlışlık var. Herkes görüyor ama “mış” gibi yapmanın ötesine geçmiyor… Gidişatın sonu da iyi görünmüyor. Zira çalışanlar da artık iletişim dünyasının nimetlerinden yararlanıp derdini yüksek sesle dile getiriyor, toplumun desteğini arkasına alıyor. Hatta öyle geliyor ki bunu markalardan daha da iyi başarıyorlar. Çalışan markası konusunda “ödül” ve “söylemin” ötesine geçilmezse şirketlerin başı daha çok ağrıyacak gibi görünüyor.

Krizlerin koruma kalkanı: İtibar

Krizleri doğru yönetmek elbette önemli ancak asıl maharet krizin çıkmasını ve büyümesini önlemekte. Tam da burada pazarlama iletişiminin kadim kavramı “itibar” giriyor devreye. Zira krizlerde bir koruma kalkanına dönüşüyor itibar sermayesi. O sebeple markaların nedeni muhtelif pek çok krizle boğuştuğu bu günlerde “The ONE Awards”un 8 yıllık kapsamlı datasından kriz kalkanı “itibar” yönetiminin yeni kodlarını çıkardık… AKADEMETRE Research & Strategic Planning Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Halil İbrahim Zeytin ile birlikte yorumladığımız sonuçlar marka ve sektörlerin son 8 yıllık itibar yolculuğuna da ışık tutuyor.

E-ticarette yeni bir dönem başlıyor…

“Direct to Consumer (DTC)”… Markaların pazaryerleri yerine kendi e-ticaret kanalları üzerinden tüketiciye ulaşmasını ifade eden kavram yeni değilse de e-ticaret sektörünün en güçlü trendi konumunda. Öyle ki 2019’da Amerika’da gerçekleşen DTC ticaret hacmi yaklaşık 77 milyar dolarken, 2023 yılında bu rakamın 175 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Nitekim danışmanlık şirketi Invesp’in araştırması her 3 tüketiciden 1’inin, son 1 sene içerisinde markaların kendi internet sitelerinden alışveriş yaptığını ve yüzde 55’inin ürünleri pazaryerleri yerine doğrudan markalardan almayı tercih ettiğini gösteriyor.

Üstelik bu model hem tüm tüketici datasının markalarda toplanmasına hem de toplanan datayla kişiye özel bir deneyim yaratılmasına olanak tanıyor.

Ancak DTC’yi markalar için cazip kılan asıl neden başka: Pazaryerlerindeki komisyonların zorlayıcılığı. DTC komisyonları aradan çıkararak markalara e-ticarette daha kârlı bir alan yaratıyor.

Önümüzdeki dönemde üzerinde daha çok konuşacağımız bu mega trendi Deloitte Türkiye Danışmanlık Lideri Hakan Göl öncülüğünde hazırlanan analizlerle kapağımıza taşıdık. 31 Mart – 1 Nisan tarihlerinde dördüncüsünü gerçekleştireceğimiz Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi ECHO Summit’te de ana konumuz Direct to Consumer olacak…

Büyük sürprize az kaldı

Bugüne kadar yaptığımız tüm işlerde önceliğimiz hep sektöre katma değer yaratarak standartları yükseltmek oldu…

BoomSonar iş birliğiyle tasarladığımız Brandverse Awards da bu anlayışın bir ürünü. Reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanında üretilen tüm işleri “bütünleşik pazarlama” anlayışı ve kapsamlı kriterlerle değerlendirecek Brandverse Awards…

Dünyanın en büyük danışmanlık şirketlerinden Deloitte Türkiye de tüm değerlendirme süreçlerinde uzmanlığıyla yanımızda olacak.

En güncel gelişmeler doğrultusunda tasarlanan genç, dinamik ve kapsayıcı kurgusuyla Brandverse Awards sektörde hakkaniyet ve şeffaflık adına da ezber bozmaya geliyor.

Tüm sektöre hayırlı olsun…

Hepsi ve çok daha fazlasını Marketing Türkiye Mart sayısında okumak için TIKLAYIN!

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1'i kripto para işlemi yapıyor!
Haberler
Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1’i kripto para işlemi yapıyor!
Marketing Türkiye
9 Ekim 2025
Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Haberler
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Sena Tufan
3 hafta önce
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Haberler
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Marketing Türkiye
4 hafta önce
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
Haberler
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.