Kristal Elma 25. kez sahiplerini buldu!
Reklam, medya, pazarlama ve iletişim dünyasının tüm paydaşlarını buluşturan ve Turkcell ana sponsorluğunda gerçekleştirilen “25. Kristal Elma Yaratıcılık Festivali”nin 3. gecesinde “Kristal Elma Türkiye Reklam Ödülleri” de bu yıl 25. kez sahiplerini buldu. Jüri başkanlığını Ali Taran’ın üstlendiği Kristal Elma Ödülleri’ne 25. yılında 2.066 başvuru ile rekor bir katılım gerçekleşti.
Ana teması “Fark Yaratmak” olan 25.Kristal Elma Ödül Töreni’nin açılışında konuşan Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner; “3 dolu günün sonuna yaklaşıyoruz. Bu yıla kadar bir yarışma ve bir ödül töreni olarak geçen Kristal Elma, bu yıl atölye çalışmaları, paneller, seminerler ve konferanslar içeren bir festivale dönüştü. 1 ödül töreni, 5 yarışma töreni, 2 parti ile birlikte toplam 75 etkinlik ve 120 konuşmacıya ulaştık. Ama Kristal Elma’yı 25 yıldır Kristal Elma yapan, bu gece. Ödüllerin dağıtıldığı gece, cesaretli yaratıcılığın ödüllendirildiği gecedir. Peki cesaretli yaratıcılık ne demek? Bu, daha güçlü markalar yaratmak demek. Daha güçlü markaların ekonomiye daha fazla katkı sağlıyor olması demek. Bundan seneler önce Reklamcılar Derneği’nin yaptığı Kristal Elma seminerlerinden birinde telaffuz edilen ‘bir ülke markaları kadar güçlüdür’ söylemi, bunun ne kadar isabetli bir saptama olduğunu gösteriyor. Çünkü markalar ülke ekonomisinin dinamosudur. Çünkü markalar, sadece ülke içinde değil, uluslararası arenada da bir ülkeye değer katan en önemli katkılardan biridir. Ve bu markaları marka yapan, benzerlerinden ayrılmalarında, tanınıp sevilmelerinde, sevilip seçilmelerinde, zihinlerde ön sıralara yerleşmelerinde önemli rol oynayan, reklamdaki yaratıcılık ve hatta cesaretli yaratıcılıktır. Umuyorum ki bu 4 günün sonunda festivalimiz, yaratma cesaretinin artmasına vesile olmuştur“ dedi.
Festivalin ana sponsoru Turkcell’in Pazarlama İletişim Direktörü Alpay Alptekin de törende yaptığı konuşmada, Kristal Elma sponsorluğunun Turkcell’in yaratıcılığı ve yeniliği destekleme misyonuyla örtüştüğünü belirterek şunları söyledi: “Kristal Elma alanında fark yaratan işlere imza atmış konuşmacılarıyla, reklam ve pazarlama dünyasından katılımcılarıyla ve zihin açıcı zengin konularıyla “yaratıcılık festivali” tanımlamasını sonuna kadar hak ettiğini gösterdi. Festivalin bu yıl kazandığı yeni boyut ve sektörün yoğun katılımı bizi çok heyecanlandırdı ve sektörün geleceği açısından umutlandırdı. Kristal Elma’nın ana sponsoru olarak, Türkiye’deki pazarlama ve reklam endüstrisi için önemli bir adım olduğuna inandığımız bu yaratıcılık festivalini desteklemekten dolayı mutluluk duyuyoruz. Günümüzün değişen dünyasında mobil teknolojiler sayesinde pazarlama ve teknoloji birbirine çok yakınlaştı ve yepyeni bir yaratıcılık anlayışı ortaya çıktı. Müşteriye odaklanırken mobil iletişimin önemini biliyoruz ve “teknoloji ile değer yaratmak” vizyonumuz çerçevesinde pazarlamacılarımıza tam isabetli ve odaklı mükemmel bir hedefleme olanağı sağlarken, müşterilerimizin de kendilerine yönelik ürünlerden ve tekliflerden haberdar olmasını sağlıyoruz. Festival, bizim için bunu mümkün kılan Turkcell Yeni Medya çözümlerimizi sektörle buluşturduğumuz ve anlattığımız başarılı bir platform oldu.” Sunuculuğunu Ece Üner’in üstlendiği 25.Kristal Elma Ödül Töreni, Kenan Doğulu konseriyle sona erdi.
BASIN
BÜYÜK ÖDÜL
REKLAM AJANSI REKLAMVEREN ÜRÜN/HİZMET
Markom LeoBurnett McDonald’s 12’den 3’e
TV
BÜYÜK ÖDÜL
REKLAM AJANSI REKLAMVEREN ÜRÜN/HİZMET
Concept Şekerbank Ruslar – Kombi
ENTEGRE KAMPANYA VE KAMPANYA BÜYÜK ÖDÜLÜ
REKLAM AJANSI REKLAMVEREN ÜRÜN/HİZMET
Medina Turgul DDB Digiturk Futbol Aşkı
DİJİTAL
BÜYÜK ÖDÜL
REKLAM AJANSI REKLAMVEREN ÜRÜN/HİZMET
Kompüter Anadolu Efes Miller- Music Tour 2013
MEDYA
BÜYÜK ÖDÜL
REKLAM AJANSI REKLAMVEREN ÜRÜN/HİZMET
Entegre Kampanya ile Mindshare ile Colors Yaratıcı Proje Yönetimi Unilever Magnum-Pink& Black
BÖLGE YARIŞMASI
BÜYÜK ÖDÜL
REKLAM AJANSI REKLAMVEREN ÜRÜN/HİZMET
SVStudios MKD Maden Kimya O3Live Krem-Ütü