16 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koton yeni kampanyasıyla hatasından döndü
Haberler

Koton yeni kampanyasıyla hatasından döndü

Marketing Türkiye
29 Eylül 2015
1 dk okuma

Koton, Koton Kids markası için yeni sezon koleksiyonunu tanıttığı reklam filmini yayınladı. Reklam filminde çocukların kendi dünyalarına ait olan yaratıcılıkları işlenerek bu eksende giyinmek istemeleri anlatılıyor.

Ferruh Altun [email protected]

Buraya kadar her şey normal. Tabi eğer Koton Kids’in bir önceki reklamını izlemediyseniz… Tabiri caizse bir önceki kampanyadan ağzı yanan Koton bu defa yoğurdu üfleyerek yiyor. Zira Koton Kids’ın “Tarzı olan çocuk” ve “Çocuk Kafası Çocuk Modası” sloganlarıyla yayına giren reklamında çocuklar birer yetişkin gibi gösterilmiş ve bu durum kamuoyunda fazlasıyla eleştirilmişti. Eleştiriler de hiç yabana atılır cinsten değildi. Kimine göre Koton Kids’ın “Tarzı olan çocuk” reklamları çocukların saflıklarından faydalanıyor ve çocukları bir pazarlama nesnesi haline getiriyordu, kimisine göre ise çocuk istismarının ve pedofilinin arttığı bir dönemde çocukları, özellikle kız çocuklarını, yetişkin kıyafetleri ve hareketleriyle göstermek yapılabilecek en büyük hataydı. Özellikle pedagogların hışmına uğrayan kampanya apar topar yayından kaldırılırken reklamı yayınlayan 20’ye yakın TV kanalı da para cezasıyla karşı karşıya gelmişti.

Gelelim Koton Kids’in son kampanyasına: Öyle görünüyor ki Koton bir önceki kampanyadan esaslı dersler çıkarmış.

TBWA/İstanbul ekibi ve 2012 Prodüksiyon işbirliğiyle gerçekleştirilen reklam filminin yaratıcı süreci, çocuklardan ve ailelerinden alınan geri bildirimler, onların beklentileri ve hassasiyetleri ekseninde gerçekleştirilmiş. Reklamın ana fikri üç ay süren hazırlık aşamasında hem çocuklar hem de annelerle yapılan detaylı görüşmeler sonucunda ortaya çıkan ortak iç görü neticesinde şekillenmiş. Koton Kids reklam filminin temel hedefi, çocukların “özgür” ve “yaratıcı” yanını yansıtmak ve onların büyüklerden çok daha farklı ve saf olan algısını öne çıkarmak olarak belirlenmiş. Yani Koton ilk çalışmada izlediği yolun tam tersini izlemiş, çocukları çocuk olarak kampanyasına taşımış. 

Çocukların kendi algılarıyla, yaratıcılıklarını ortaya çıkarma konusundaki becerilerinin esprili bir dille aktarıldığı Koton Kids reklam filminin yönetmenliğini ise Özer Feyzioğlu yapmış. Frank Sinatra’nın “I did it my way’‘ şarkısının reklam filmine uyarlanan müziği çocuklar tarafından seslendirilmiş.

1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
3 L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
4 WhatsApp 3 yeni güncelleme
WhatsApp’ta artık gruptan sessizce ayrılmak da çevrimdışı takılmak da mümkün!
5 Golden Drum'da son başvuru tarihi 15 Ağustos...
Golden Drum’da son başvuru tarihi 15 Ağustos…
Güncel Haberler
Temmuz ayının etkileşim şampiyonu hangi markalar oldu?
Temmuz ayının erişim şampiyonu hangi markalar oldu?
Türkiye'nin yeni imajı: Turkish Hairlines...
Türkiye’nin yeni imajı: Turkish Hairlines…
XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş
XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yeni dünyanın dip dalgası: Dijital göçebelik
Haberler
Yeni dünyanın dip dalgası: Dijital göçebelik
Gizem Yıldız
8 Haziran 2022
çalışma
Haberler
Gençler haftada 4 gün çalışmak istiyor
Seda Başpınar
2 hafta önce
saldırı
Haberler
Siber saldırıların en büyük hedefi kamu kuruluşları oldu
Seda Başpınar
13 Haziran 2022
Kilo verme süreci araştırma
Haberler
Kilo vermek çocuk sahibi olmaktan daha büyük bir fedakarlık istiyor
Gizem Yıldız
15 Haziran 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.