9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koton yeni kampanyasıyla hatasından döndü
Haberler

Koton yeni kampanyasıyla hatasından döndü

Marketing Türkiye
29 Eylül 2015
1 dk okuma

Koton, Koton Kids markası için yeni sezon koleksiyonunu tanıttığı reklam filmini yayınladı. Reklam filminde çocukların kendi dünyalarına ait olan yaratıcılıkları işlenerek bu eksende giyinmek istemeleri anlatılıyor.

Ferruh Altun [email protected]

Buraya kadar her şey normal. Tabi eğer Koton Kids’in bir önceki reklamını izlemediyseniz… Tabiri caizse bir önceki kampanyadan ağzı yanan Koton bu defa yoğurdu üfleyerek yiyor. Zira Koton Kids’ın “Tarzı olan çocuk” ve “Çocuk Kafası Çocuk Modası” sloganlarıyla yayına giren reklamında çocuklar birer yetişkin gibi gösterilmiş ve bu durum kamuoyunda fazlasıyla eleştirilmişti. Eleştiriler de hiç yabana atılır cinsten değildi. Kimine göre Koton Kids’ın “Tarzı olan çocuk” reklamları çocukların saflıklarından faydalanıyor ve çocukları bir pazarlama nesnesi haline getiriyordu, kimisine göre ise çocuk istismarının ve pedofilinin arttığı bir dönemde çocukları, özellikle kız çocuklarını, yetişkin kıyafetleri ve hareketleriyle göstermek yapılabilecek en büyük hataydı. Özellikle pedagogların hışmına uğrayan kampanya apar topar yayından kaldırılırken reklamı yayınlayan 20’ye yakın TV kanalı da para cezasıyla karşı karşıya gelmişti.

Gelelim Koton Kids’in son kampanyasına: Öyle görünüyor ki Koton bir önceki kampanyadan esaslı dersler çıkarmış.

TBWA/İstanbul ekibi ve 2012 Prodüksiyon işbirliğiyle gerçekleştirilen reklam filminin yaratıcı süreci, çocuklardan ve ailelerinden alınan geri bildirimler, onların beklentileri ve hassasiyetleri ekseninde gerçekleştirilmiş. Reklamın ana fikri üç ay süren hazırlık aşamasında hem çocuklar hem de annelerle yapılan detaylı görüşmeler sonucunda ortaya çıkan ortak iç görü neticesinde şekillenmiş. Koton Kids reklam filminin temel hedefi, çocukların “özgür” ve “yaratıcı” yanını yansıtmak ve onların büyüklerden çok daha farklı ve saf olan algısını öne çıkarmak olarak belirlenmiş. Yani Koton ilk çalışmada izlediği yolun tam tersini izlemiş, çocukları çocuk olarak kampanyasına taşımış. 

Çocukların kendi algılarıyla, yaratıcılıklarını ortaya çıkarma konusundaki becerilerinin esprili bir dille aktarıldığı Koton Kids reklam filminin yönetmenliğini ise Özer Feyzioğlu yapmış. Frank Sinatra’nın “I did it my way’‘ şarkısının reklam filmine uyarlanan müziği çocuklar tarafından seslendirilmiş.

1 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
2 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
3 YouTube'da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Güncel Haberler
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek...
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek…
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Haberler
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Nafizcan Önder
22 Ekim 2025
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
18 Ekim 2025
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Haberler
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Haberler
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Nafizcan Önder
10 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.