24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs salgını süresince markaların PR stratejisi nasıl olmalı? 
Haberler

Koronavirüs salgını süresince markaların PR stratejisi nasıl olmalı? 

Marketing Türkiye
30 Mart 2020
2 dk okuma

Blue Array dijital PR yöneticisi Amie Sparrow, koronavirüs salgını esnasında markalara dijital PR strateji önerilerinde bulunuyor ve basın açıklaması yapmadan önce markaların kendilerine sormaları gereken bazı soruların önemine dikkat çekiyor. 

Markaların koronavirüs salgınına karşı oluşturacağı pazarlama krizi planının yanı sıra basın ve müşterileriyle kuracağı iletişim biçiminin de önemini vurgulayan Blue Array dijital PR yöneticisi Amie Sparrow, “En hazır markalar için bile koronavirüs salgınını takip edecek bir pazarlama kriz planı yoktur” diyor ve bu kapsamda Blue Array dijital PR ekibi markalara önerilerde bulunuyor…

Salgın sırasında PR stratejisi nasıl olmalı? 

Markalar tüm dünyayı etkileyen bir salgın kapsamında iletişim çalışması yaparken, en iyi niyetlerle bir iletişim çalışmasının bile markanın itibarına zarar verebileceğini unutmamalı. Sonuçta, markanızı küresel bir krizle gerçekten ilişkilendirmek isteyip istemedikleri gibi pek çok soruyu kendilerine sormalılar. Blue Array dijital PR yöneticisi Amie Sparrow’dan markaların bir iletişim çalışması yapmadan önce kendilerine sormaları gereken soruları şöyle açıklıyor:

Markanızın yaptığı iş gündemle alakalı mı?

Şimdi markanız ve koronavirüs arasında kalıcı bağlantılar kurmaya başlamak yerine uzmanlık alanınızda kalmanız gereken bir zaman. Lütfen alakası olmayan bir noktada bağlantı kurmaya çalışmayın. Gazeteciler (ve okuyucuları) ne yaptığınızı bilecek kadar zeki.

Fayda sağlayacak değerli bir şeyiniz var mı? 

Katkıda bulunacak gerçek değere sahip bir şey veya katkı sağlayacak bir perspektifiniz var mı? Söyleyecek bir şeyiniz yoksa, ama sadece bir şey söylemeniz gerektiğini düşünüyorsanız, lütfen yapmayın. Gazeteciler sizden bu anlayışla yazılmış bir bülten beklemiyor. Basın bülteninize koyduğunuz şeyin aslında haber değeri olup olmadığını kontrol etmek artık her zamankinden daha önemli.

Yaptığınız bir PR taktiği mi?

PR taktikleri çok kolay bir şekilde yanlış anlaşılmaya zemin yaratabilir. Bir salgının arkasından kazanç sağlamaya çalışmak bir marka için çok riskli bir harekettir. İyi bir niyetiniz olabilir fakat bunu iyi anlatamazsanız geri tepebilir. Yeni “Imagine” videosunu gördünüz mü? Ünlü aktörler ve komedyenlerle dolu bir kadro bile şu anda ilham kaynağı olamıyor.

Ama bir şey yaptık!

Bu harika. Aferin! Basın bültenine koymadan önce yaptığınız çalışmayı gözden geçirin. Markanızın şu an müşterilerinizin hayatlarındaki kaosa katkıda bulunmasına gerçekten ihtiyaçları var mı? Muhtemelen yok.

Ne yapabilirsiniz?       

Neyi sormanız gerektiği ve ne yapmamanız gerektiği hakkında çok şey konuştuk. Peki ama ne yapmalısınız?

Sektörünüzdeki insanlara yardım etmek için fırsatları kaçırmayın

Sektörünüzdeki diğer şirketlerde işten çıkarılma durumları yaşanıyorsa salgın nedeniyle işten çıkarılmış olanlara yardım etmek için neler yapabileceğinizi araştırın.

Gazetecilerin taleplerine kulak verin

İyi niyetli bir iletişim bile bir markanın itibarına zarar verebilir. Bunun yerine, neden gazetecilerin konuyla ilgili sorularına kulak vermiyorsunuz?

Geleceğe hazırlanın 

Mevcut çabalarınız devam ederken, neden bu zamanı bir sonraki kampanyanızı planlamak için kullanmıyorsunuz? Hayat daha önce bildiğimiz şekline dönmeyebilir ama ama yeni bir normaller ortaya çıkacaktır.

Kaynak: The Drum

1 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
2 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
3 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
4 Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
5 Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Şirketlerin yüzde 78’i 2026'da tek ücret artışı planlıyor
Şirketlerin yüzde 78’i 2026’da tek ücret artışı planlıyor
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Haberler
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Sena Tufan
22 Kasım 2025
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Marketing Türkiye
7 Kasım 2025
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
İrem Alimoğlu
22 Kasım 2025
Dünyanın en pahalı alışveriş caddeleri belli oldu! 
Haberler
Dünyanın en pahalı alışveriş caddeleri belli oldu! 
Sena Tufan
23 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.