10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Korona virüsten en çok gençler, eğitimliler ve kadınlar korkuyor
Haberler

Korona virüsten en çok gençler, eğitimliler ve kadınlar korkuyor

Marketing Türkiye
14 Mart 2020
3 dk okuma

Barem, ülkemizde de görülmesiyle birlikte halkı adeta paniğe sürükleyen korona virüsü salgını üzerine önemli bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırmaya göre; gençler, eğitimliler ve kadınlar daha çok korkuyor. Halkın yarısından fazlası salgının abartıldığını düşünürken, her şeye rağmen önlem almayı da ihmal etmiyor. Araştırmaya göre salgının bir numaralı şüphelisi ABD olarak görülürken, Nisan ayında bu virüsün tamamen ortadan kalkacağına inanılıyor. Türk halkının yaklaşık yüzde 70’i Sağlık Bakanlığı’nın korona virüsü salgınını çok iyi yönettiğini ve çalışmalarına güven duyduğunu iletiyor.

Çin’de başlayarak kısa bir süre içerisinde tüm dünyada birçok insanı etkileyen korona virüsü, Türkiye’de ilk vakanın görülmesiyle birlikte korkuya sebep oldu. Aniden gündeme oturan bu konu, kimini eve kapatıp ekran başında virus haberlerini izlemeye kitlerken kimini çok da fazla etkilemedi, hatta bazıları konunun abartıldığını düşündü. Korona virüsü salgınıyla ilgili Barem tarafından gerçekleştirilen araştırma, Türk halkının neler hissettiğini somut olarak ortaya koyuyor. İşte araştırmadan çıkan ilginç sonuçlar:

Korona virüsü 3 kişiden 2’sini korkutuyor

Araştırmada görüşülen kişilere yöneltilen ilk soru, kendilerinin veya ailelerinden birinin bu virüse yakalanmaktan korkup korkmadıkları oldu. İnsanların yüzde 67’sinde bu korku var. Korona virüsünden korkmadıklarını dile getiren kişilerin oranı ise yüzde 31. Yani, araştırmaya katılan her 3 kişiden 2’si korku içinde.

Virüs; gençleri, eğitimlileri ve kadınları daha çok endişelendiriyor

Yapılan araştırma verileri gösteriyor ki, yaş arttıkça korona virüsü konusunda duyulan endişe azalıyor. 24 yaş ve altı kişilerde yüzde 72 olan korku, 65 yaş ve üzeri kişilerde  yüzde 57’ye düşüyor. Oysa uzmanlar, en riskli gruplardan biri olarak 60 yaş üstünü işaret ediyorlar. Cinsiyete göre ayrıştırıldığında ise korku ve endişe durumu yüzde 71 oranla kadınlarda daha çok görülüyor. Kendisinin veya ailesinin virüs kapmasından “kesinlikle” korkanların oranı, lise ve altı eğitimli kişilerde  yüzde 13 iken, üniversite ve üzeri eğitimlilerde bu oran  yüzde 23’e çıkıyor.

 Sağlık Bakanlığı’na güvenimiz yüksek

Araştırma verilerine göre, Sağlık Bakanlığı’nın virus salgınını iyi yönettiği düşünülüyor. Görüşülen kişilerin yüzde 69’u bu fikri savunuyor. Erkekler (yüzde 74) ve 55 yaş üzeri kişilerde (yüzde 75) bu oran daha da yüksek.

Korona virüsü abartılıyor mu?

Görüşülen kişilerin yüzde 52’si salgın tehdidin abartıldığını düşünürken, yüzde 43’lük bir kesim abartılmadığını ve riskin oldukça yüksek olduğu görüşünde. Bu nedenle görüşülen 4 kişiden 3’ü, virüsün yayılmasını önleyecekse, seyahat ve benzeri bazı haklarından vazgeçmeye hazır olduğunu söylüyor. Lise ve üzeri eğitimli kişilerde bunu dile getirenlerin oranı yüzde 80’in üzerinde çıkıyor.

Önümüzdeki ay korona virüsü yenmiş olacağımızdan umutluyuz

Önümüzdeki ay salgın konusunda daha iyi bir durumda olacağımızı düşünenlerin oranı oldukça yüksek (yüzde 64). Yaş arttıkça umut da artıyor. 24 yaş altı gençlerin yalnızca yarısı bu düşünceye katılırken, 65 yaş ve üzeri kişilerin yüzde 78’i önümüzdeki ay korona virüsü salgında daha iyi bir noktada olacağımız kanısında.

Salgına karşı önlem alanlar yaklaşık 3 farklı önlemden bahsediyor

Araştırma kapsamında görüşülen kişilere, korona virüsü tehdidine karşı önlem alıp almadıkları sorulduğunda, görüşülen kişilerin yüzde 31’i herhangi bir önlem almadığını söylüyor. Önlem aldığını belirten kişiler (yüzde 69), yaklaşık 3 çeşit önlem aldıklarından  bahsediyor. Alınan önlemlerde ilk sırayı elleri daha sık yıkamak alıyor. Evden daha az çıkmak ikinci, el dezenfektanı kullanmak üçüncü, kişisel teması kesmek dördüncü, maske takmak beşinci, kolonya kullanmak ise altıncı sırada bulunuyor. Görüşülen kişilerin yüzde 43’ü salgın riskinden dolayı elini daha sık yıkadığını belirtiyor. Onu yüzde 15 ile evden daha az çıkmak ve sosyal etkileşimi azaltmak takip ediyor. El dezantektanı kullanmak yüzde 15, kişisel teması kesmek (tokalaşmamak, öpüşmemek, sarılmamak) yüzde 12, maske takmak yüzde 10, kolonya ve sirke kullanmak yüzde 8 ile virüs salgınına karşı alınan en popüler önlemler arasında.

Türk halkına göre virüs salgının sorumlusu ABD

Araştırma kapsamında görüşülen kişilerin yüzde 38’i, virüsün doğal bir oluşum olduğunu düşünürken; daha büyük bir kitle (yüzde 43) virüsün bu kadar hızla yayılmasının arkasında bilinmeyen bir güç olduğundan şüpheleniyor. Türk halkının aklına gelen zanlıların başında yüzde 24 oranla ABD bulunuyor. Virüsü yaydığından şüphe duyulan ikinci ülke ise yüzde 10 ile Çin. Onu yüzde 5 ile İsrail takip ediyor. Daha az sayıda bahsedilen ülkeler arasında Rusya, Almanya, İngiltere, Japonya, İran, Güney Kore ve Suriye var. “Emperyalistler”, “büyük güçler”, ilaç sektörünün güçlü olduğu ülkeler, anti virusü/ aşıyı bulacak olan ülkeler de şüpheliler arasında.

Barem Genel Müdürü Sencer Binyıldız “Araştırmamızda Türkiye’de Korona virus bilincinin oldukça yüksek olduğunu, bu konuda yetkililere güvenildiğini, önerilerine büyük ölçüde uyulduğunu ve kısa sürede atlatılacağına dair umudu gördük. Bilincin ve önlemlerin riskli gruplar da dahil daha da yayılmasıyla biz de en kısa sürede virüsün üstesinden geleceğimizi umuyoruz”

Araştırmanın Metodolojisi:

Araştırma 15 yaş ve üzeri Türkiye temsili 1000 kişi ile CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi) yöntemiyle 10-12 Mart 2020 tarihleri arasında gerçekleştirildi.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Güncel Haberler
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Hasan Arat'a yumruklu saldırı sonrası Beşiktaş Platformu'ndan "ortak ideal" çağrısı
Haberler
Hasan Arat’a yumruklu saldırı sonrası Beşiktaş Platformu’ndan “ortak ideal” çağrısı
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Dünya nüfusu yanlış hesaplanmış olabilir
Haberler
Dünya nüfusu yanlış hesaplanmış olabilir
İrem Alimoğlu
25 Mart 2025
İzmir Genç Reklamcılar Derneği kuruldu
Haberler
İzmir Genç Reklamcılar Derneği kuruldu
Marketing Türkiye
7 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.