
Konuşma sırası transeksüel güzellik kraliçesinin saçlarında…
Transseksüel güzellik kraliçesinin hayat hikayesini onun saçlarından dinlediğimiz Taylandlı şampuan markası Sunsilk’in reklam filmi, yaratıcı olduğu kadar hüzünlü yanıyla da dikkat çekiyor.
Sahne berber koltuğunda oturan küçük bir çocukla açılıyor. Güvensiz ve ürkek tavırları hemen hissedilen erkek çocuğu sanki o dükkana ve o koltuğa hiç ait değil gibi görünüyor. Tayland’da erkek çocuklarına sürekli uygulanan asker tıraşıyla tek tipleştirmenin bir parçası gibi görünen çocuk aynada bu durumu yadırgıyor ve saçları konuşmaya başlıyor.
“Kendin olursan en sevdiğin insan zarar görecek”
Çocuk büyüdükçe cinsel kimliğini keşfetmeye başladıkça saçları ona bazı uyarılarda bulunuyor. “Kes beni ben sadece bir saçım”, “beni kesmek babanı mutlu edecekken ne yaptığına bir bak” şeklindeki uyarılara aldırmayan çocuk kalbini dinleyerek tam tersini yapıyor.
Reklam filmi toplum baskısını da çocuğu trans birey olan bir babanın gözünden anlatıyor. Tayland eşcinsel ve trans bireylerin toplum tarafından genel olarak hoş görüldüğü bir ülke de olsa marka bu kampanyasıyla mahalle baskısı ve aile için baskının büyük bir sorun olduğuna dikkat çekmeyi amaçlıyor.
Reklam filmi Cannes Lions’da Bronz Aslan kazandı.
Künye
Kampanya ismi: “Hair Talk”
Ajans: J. Walter Thompson Bangkok
Reklamveren: Unilever
Marka: Sunsilk