7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
KOBİ’lerden 770 milyon TL'lik ticaret hacmi
Haberler

KOBİ’lerden 770 milyon TL’lik ticaret hacmi

Marketing Türkiye
7 Ocak 2015
3 dk okuma

E-ticaretin ve KOBİ’lerin büyümesini destekleyen ve saniyede 11.11 dolar ticaret hacmi yaratan n11.com, 2014 yılını 21 bin kayıtlı mağaza, 24.5 milyon kayıtlı ürün, 4 milyona yakın üye, toplamda 200 milyon ziyaret sayısı ve 770 milyon TL ticaret hacmi ile tamamladı. 

Doğuş Grubu ile Güney Koreli SK Group’un ortaklığında Haziran 2012’de Türkiye’de kurulan ve Nisan 2013’te tüketicilerle buluşan Doğuş Planet’in e-ticaret platformu n11.com’un yılsonu değerlendirme toplantısı, Doğuş Planet İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato ve n11.com CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Nak Kyun Chong’un katılımıyla gerçekleştirildi.

Toplantıda konuşan Doğuş Planet İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato, “Faaliyete geçtiğimiz 2013 Nisan ayından bu yana yükselen bir ivme ile büyüyerek e-ticaret pazarını da büyüttük. Geçen yılın başında 2014 yılı için yüzde 100’ün üzerinde büyüme hedefi koymuştuk. Ticaret hacmi, platformumuzda yer alan kayıtlı satıcı sayısı ve ürün adedi olarak koyduğumuz bütün hedeflerimizi aşmış bulunuyoruz” dedi. 2014 yılında sektörün yaklaşık yüzde 20-25 oranında büyüdüğünü belirten Adato, n11.com’un bu yıl yüzde 200’e yakın büyüme gerçekleştirdiğini söyledi. “Yıl sonu itibariyle platformumuzda 21 bin kayıtlı mağaza, 24.5 milyon kayıtlı ürün, 4 milyona yakın üye bulunuyor. Şu an Türkiye’deki en büyük AVM’deki toplam mağaza sayısının 100 katı mağazaya sahibiz” diye konuşan Adato, şöyle devam etti: “Seneyi, toplamda 200 milyon ziyaret sayısı ile tamamladık. 2014 yılında platformumuzda bulunan KOBİ’lerin yarattığı ticaret hacmi ise toplam 350 milyon dolar yani 770 milyon TL. Sadece Aralık ayı hacmimizin 150 milyon TL olduğunu belirtirsek, özellikle yılın son çeyreğinde yaşadığımız büyümeyi daha net ifade edebiliriz. Gerçekleşen ticaretin devlete sağladığı gelir 100 milyon TL’ye yakın, istihdamımız ise geçen seneye oranla yüzde 120 arttı. Bugüne kadar 14 milyon TL de AR-GE yatırımımız oldu.” 

“Hedefimiz, tüm kategorilerde liderlik”
Toplantıda konuşan n11.com CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Nak Kyun Chong ise “2014 senesinde Sergen Yalçın, Halil Sezai ve Tülin Şahin ile çalıştık. Halil Sezai Market11 kategorimizin kampanyasını lanse etti. Market11, yaptığımız altyapı çalışmalarımız, burada yer alan mağazaların güvenilir ve alternatifli olması sonucunda büyük ilgi gördü ve satış anlamında çok kısa sürede yüzde 300 oranında artış kaydettik” açıklamasını yaptı. Chong, Tülin Şahin’in ise Moda kategorisinde marka yüzü olduğunu anımsatarak, “Tülin Şahin ile 2015 senesinde de ilerlemeye devam edeceğiz. Bunun yanında, 2015’te spor&outdoor kategorisine de yatırım yaparak Türk kullanıcılarında bu kategorilere ilgiyi artırmaya çalışacağız. Seyahat kategorimizde yerel ve orta ölçekli güvenilir firmalara yer veriyoruz. Ama aynı zamanda dünyanın önde gelen şirketlerini de sistemimize entegre etmiş durumdayız. 2015 yılı için hedefimiz platformumuzda bulunan tüm kategorilerin her birinde lider olmak” diye konuştu. 

Chong konuşmasında açık pazar modelinin ekosisteme katkısından ve Türkiye ekonomisinin can damarı olan KOBİ’lerin büyümesine verdikleri destekten bahsetti. Chong,  ”E-ticaret, diğer birçok sektör gibi, büyürken sadece kendi alanını değil, bağlı bulunduğu birçok işkolunu ve ekonomiyi de geliştiren bir niteliğe sahip. Diğer bir ifadeyle bu sektör gelişirken, e-ticaret tedarik zincirinde yer alan bilişim teknolojileri, kargo-lojistik, bankacılık-ödeme sistemleri gibi birçok sektörü de geliştiriyor ve istihdama önemli bir katkı sağlıyor. Türkiye ekonomisinin önemli bir bölümünü oluşturan KOBİ’lerin e-ticaretle büyümesine olanak sağlıyor” dedi. Bugün platformlarında 81 ilden satıcı olduğunu ifade eden Chong, şöyle devam etti:

“KOBİ’lere daha yakın olmak için Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik ve sahaya inerek bölgesel ofis hizmeti vermeye başladık. Amacımız yerel ekonomileri de büyük resmin bir parçası haline getirebilmek. İstanbul dışındaki satıcılarımız kayıtlı mağazalarımızın yaklaşık yüzde 50’sini oluşturuyor. Açık pazar iş modelini tüm Türkiye’ye taşıyarak KOBİ’lerin büyümesine destek olmak hedefiyle Türkiye genelinde ‘n11.com Anadolu’ya Uğur Getiriyor’ seminerleri düzenlemeye başladık. Gelişen teknoloji ile birlikte mobilin itici gücünü de arkamıza alarak sektörü, KOBİ’leri ve tüm ekosistemi büyütmeye devam edeceğiz. SK Group’un Güney Kore pazarında bulunan e-ticaret platformu 43 milyon kayıtlı ürün ve aylık ortalama 50 milyonluk tekil ziyaretçisi ile 2014 yılında 4.3 milyar dolarlık bir ticaret hacmi yarattı. Şu anda sadece mobil platformda yılda 1.1 milyar dolarlık hacim gerçekleşiyor. Orada yakalanan bu hacme Türkiye’de de ulaşmak için ciddi çalışmalar içerisindeyiz. Bu rakamlara bir anda ulaşılması mümkün değil, fakat 2015 yılında n11.com olarak agresif büyüme hedefimiz var.” 

1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Haberler
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi...
Haberler
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
İrem Alimoğlu
31 Mayıs 2025
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Haberler
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Advertorial
1 hafta önce
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Haberler
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Sena Tufan
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.