KOBİ’ler çalışanlarını yılda ortalama 36 gün iş seyahatine gönderiyor
Multinet Up KOBİ’lerin konaklama konusuna yaklaşımlarını inceleyen kapsamlı bir araştırma yaptırdı. Araştırma KOBİ’lerin çalışanlarını yılda ortalama 36 gün iş seyahatine gönderdiklerini ortaya koyarken, bu alandaki kurumsal davranışları da gösterdi.
Multinet Up Otelnet ürünü ile kurumlara daha iyi hizmet verebilmek ve onların beklentilerini anlamak üzere önemli bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma, KOBİ’lerin çalışanlarını iş nedeni ile yılda ortalama 36 gün iş seyahatine gönderdiklerini ve otel rezervasyonlarını ağırlıklı olarak telefon ile yaptıklarını ortaya çıkardı.
Bağımsız bir araştırma kuruluşu tarafından gerçekleştirilen çalışma Türkiye’nin 15 ilinde tüm sektörlerden seçilen firmalarla 26 Nisan – 25 Mayıs tarihleri arasında yapıldı. Telefon ile anket tekniğinin kullanıldığı çalışma kapsamında 724 görüşme yapıldı. Ankete katılan firmaların ortalama çalışan sayısı ise 20 oldu.
Yılda bir aydan fazla konaklama
Görüşülen firmaların yaklaşık yarısının çalışanları, yılda en az 1 gün bile olsa, iş amaçlı şehir dışı konaklama yapıyor. Tüm çalışanların iş nedeni ile yılda şehir dışında yaptığı toplam konaklamanın ortalaması 36 geceye ulaşıyor.
Rezervasyon için en çok telefon tercih ediliyor
Rapora göre, konaklama rezervasyonlarında en çok tercih edilen yöntem telefon ile oteli aramak. Konuşulan firma temsilcilerinin yüzde 40’ı bu yöntemi tercih ettiklerini söyledi. İkinci sırada yüzde 29 ile online rezervasyon yer alıyor. Çalışanları şehir dışında konaklama yapan firmaların yüzde 17’si ise rezervasyon işlemlerini turizm firmalarına yaptırmayı tercih ediyor. Firmaların yüzde 8’i konaklanacak otele e-mail atıldığını, yüzde 8’i ise çalışanların kendilerinin otel bulduklarını belirtti.
Konaklanacak otelin konumu önemli
Konaklanacak tesis seçimindeki kriterler önem sırasına göre ele alındığında bunların başında yüzde 40 ile tesisin konumu geldi. Tesisin fiyatı ise yüzde 30 ile ikinci sırada yer aldı. Yapılan sıralamaya göre verilen ağırlıklarla hesaplanan endekslenmiş sonuçlarda ise tesisin fiyatı yüzde 31 ile ilk sırada yer alırken, tesisin lokasyonu yüzde 29 ile ikinci sırada görülüyor.
Otelnet ile kurumsal seyahat çözümleri
Otelnet Multinet’in, şirketlere acente komisyonu almadan, iş seyahatlerinde cazip fiyatlarla konaklama ve diğer kurumsal seyahat harcamalarını yönetebilme imkanı sağlayan, rakipsiz ve benzersiz bir ürünüdür.
Otelnet, kullanıcılarına Türkiye genelinde üyesi olan yaklaşık bin otelde tüm kategorilerde konaklama imkanı sunuyor, istenilen kişi sayısına ve niteliklere uygun toplantı mekanı temin ediyor. Otelnet ayrıca belirtilen gün, yer ve saat için istenilen havayolu şirketinden uçak bileti, havaalanı-Otel, Otel-Havaalanı transfer ayrıcalığı ve Türkiye genelinde kısa dönem araç kiralama hizmeti sağlıyor.
Konaklama ve seyahat harcamalarını hizmet kategorisi bazında tek fatura olarak alma kolaylığı sağlayan ve firmaları operasyonel yükten kurtaran Otelnet seyahat ve konaklamaya dair bütün planlamayı firmalar adına gerçekleştiriyor. Firma çalışanlarına konaklama harcamaları ile ilgili detaylı rapor alma olanağı sağlıyor. Çalışanların konaklama seçeneklerini ayarlayabilme, sınırlayabilme ya da ekstra özellikler ekleyebilme imkanı getiren Otelnet farklı fiyat uygulamalarının önüne geçen, şeffaf ve güvenilir bir hizmet sunuyor. Firmalar Otelnet’in anlaşmalı kurumlardan aldığı özel fiyat ve ayrıcalıklardan yararlanabiliyorlar.