8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Klimanın kumandası kimde?

Marketing Türkiye
11 Temmuz 2014
2 dk okuma

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte klima sektöründeki rekabet de kızışmaya başladı. Bu yıl klima sektöründeki rekabetin merkezinde ise enerji tasarruflu, farklı zevklere hitap eden tasarımlar ve yüksek konforlu klimalar var. İddialı söylemlerle ısınan pazarda bu yaz hangi markanın üstünlüğünü ilan edeceği ise merak konusu.

Haber: Mehlika Akgün [email protected]

İster konfor arayışıyla olsun ister bir ge­reklilik nedeniyle, bugün artık klimalar hem sıcak havaların hem de soğuk ha­vaların olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Küresel ısınma nedeniyle, yaz aylarının adeta çöl sıcaklarını andırdığı günümüzde özellikle enerji verimliliği yüksek, konforlu ve stan­dartlara uygun ürünlere yöneliş yaşanıyor.

İnsanların yaşam kalitelerinin yükselmesi, çevre bilin­cinin artması, gelir seviyelerinin yükselmesi ve inşaat sektörünün gelişmesine paralel olarak klima, havalan­dırma, ısıtma, soğutma gibi alanları kapsayan iklimlen­dirme sektörü özellikle son yıllarda büyük bir yükseliş yaşıyor. Dünya genelinde 89,9 milyar dolar olan klima pazarının ilk üç sıralamasında Çin, ABD ve Japonya bulunurken, Türkiye ise 1.2 milyar dolarla büyüyen bir pazar olarak dikkatleri üzerine çekiyor. Isıtma, soğut­ma, klima, havalandırma, pompa, tesisat, yalıtım gibi sistemler dâhil edildiğinde ise Türkiye iklimlendirme sektörünün tamamının bugün 11 milyar dolar olduğu görülüyor.

Türkiye, bireysel klima pazarında ikinci
Klima sektörünün en önemli ayaklarından biri olan “bireysel klima” ile “merkezi klima” sektöründe, Türki­ye’nin Avrupa’daki pazar payı yüzde 13… Son 10 yılda bu sektörde 6-7 kat büyüyen Türkiye, bugün Avrupa’da “bireysel klima” pazarında Rusya’dan sonra ikinci sıra­da yer alıyor. Almanya, İtalya ile Fransa’nın, merkezi ve ticari iklimlendirme ve soğutmada büyük üreticiler olarak öne çıktığı pazarda, Türkiye ise split (bireysel) klima alanında Avrupa’daki en büyük üretim merkezi olarak kendini gösteriyor.

Isıtma, soğutma ve havalandırma cihazlarına olan ta­lebin her geçen gün arttığı günümüzde Türkiye iklim­lendirme sektörünün 2023 hedefi ise büyük! Türkiye iklimlendirme sektörü 25 milyar dolar ihracat hacmi ve 35 milyar dolarlık iç piyasa büyüklüğüyle toplam 60 milyar dolarlık bir hacme ulaşmayı amaçlıyor… İk­limlendirme sektörünün en önemli aktörlerinden biri olan Türkiye’nin ihracat alanında da aktif olduğu görü­lüyor. İklimlendirme Soğutma Klima İmalatçıları Der­neği’nin (İSKİD) rakamlarına göre; Türkiye’nin sektör genelindeki ihracat artış hızı yüzde 9. 2012 yılında 3,8 milyar dolar olan ihracat rakamının 2013 yılında 4,2 milyar dolara yükseldiği görülüyor. Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülkelerin başında Almanya, Irak, Rusya ve İngiltere gelirken, bunların dışında komşu ülkeler olmak üzere Avrupa ülkeleri ile Afrika ülkelerine ihra­cat yapılıyor.

Yüksek konforlu yeni nesil klimalar

Özellikle son dönemde Klimalarda Enerji Etiketi Teb­liği’nin devreye girmesiyle enerji verimli, yüksek kon­forlu ve en yeni standartlara uygun ürünlerin satışı yükselişe geçti. Buna ek olarak, yeşil bina trendi artıyor ve yeni projelerde yeşil bina sertifikasına sahip binaların yarattığı katma değer iklimlen­dirme sektöründe faaliyet gösteren firmaları da bu doğrultuda ürünleri pazara sunmak adına teşvik ediyor. Yaz aylarının gelme­siyle reklam kuşaklarında sıklıkla karşımıza çıkan klima reklamla­rında en çok vurgulanan mesaj ise klimaların yüksek verimli olup, az enerji harcaması yönünde. Enerji verimliliği ve enerji tasarru­funun yanı sıra klimaların ev, otel, hastane, işyeri gibi alanların dekorasyonuna göre faklı modelleri ve tasarımı olması, ses çıkar­maması, nem alması, anti-bakteriyel filtre bulundurması gibi özel­likleri de reklamlarda dile getirilen diğer konular olurken yeni ne­sil klimalara da reklamlarda dikkat çekiliyor. Son dönem yapılan akıllı binalarında bulunan iklimlendirme sistemlerinde de oldukça kullanılan yeni nesil klimalar başta akıllı telefonlar ve tabletler gibi akıllı cihazlarla uyumlu olarak çalışıyor. Kullanıcıların herhangi bir yerden internet erişimiyle kontrol edebildiği yeni nesil klimalar bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da hem yüksek konfor hem de zamandan da tasarruf sağlıyor…

Devamı 1 Temmuz tarihli Marketing Türkiye’de…

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Marketing Türkiye
7 gün önce
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
ChatGPT’ye erotik içerikler için “yetişkin modu” geliyor
Haberler
ChatGPT’ye erotik içerikler için “yetişkin modu” geliyor
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Haberler
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.