16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kığılı'dan Marketing Türkiye'ye özel açıklama: Yanlış anlaşıldık ama kendimizi de anlatamadık
Haberler

Kığılı’dan Marketing Türkiye’ye özel açıklama: Yanlış anlaşıldık ama kendimizi de anlatamadık

Marketing Türkiye
20 Nisan 2020
2 dk okuma

Salgın nedeniyle mağazalarını kapatan Kiğılı geçtiğimiz günlerde internet sitesi üzerinden temel gıda ve temizlik ürünleri sattığı için sosyal medyada oldukça eleştirilmişti. Marka bugün de siparişi verilen gönderilerin fatura bölümüne alkollü mendiller koyarak “evlere güvenli bir şekilde teslimat” sunduklarını duyurmuştu. Marketing Türkiye’ye özel açıklamalarda bulunan Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş “Yanlış anlaşıldık ama kendimizi de anlatamadık” dedi.

Geçtiğimiz yıllarda birbirinden başarılı iletişim çalışmaları gerçekleştirerek adından sıklıkla söz ettiren erkek giyim markası Kiğılı, son dönemdeyse internet sitesi üzerinden temel gıda, hijyen ve temizlik maddelerinin satışıyla gündeme geldi. Markanın bugün açıkladığı son çalışmasıysa internet üzerinden sipariş verilen ürünlerin yayında alkollü mendil gönderilmesi oldu.

Markanın bu süreçte yaptığı çalışmalarla ilgili Marketing Türkiye’ye özel değerlendirmelerde bulunan Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş “Yanlış anlaşıldık ama kendimizi de anlatamadık” dedi. Keleş markanın “Türkiye’nin evde bir eksiği kalmasın istedik” diyerek hayata geçirdiği online market ürünleri satışıyla ilgili de çarpıcı açıklamalarda bulunarak “Karantina bitene kadar ürün göndermeye devam edeceğiz ancak bilinmesini isteriz ki bu kâr eden bir operasyon değil. Ancak söz verdik ürünleri ülkemizin tüm ihtiyaç noktalarına göndereceğiz” dedi. Ürünlerin bazılarını kargoyla gönderdiklerini söyleyen Keleş maliyetlerin bu yüzden çok yüksek olduğunu dile getirdi.

Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’i arayarak markanın geçtiğimiz günlerde internet sitesi üzerinden “makarna satılıyor” ve bugün de “ kargolarla birlikte alkollü mendil” dağılıyor haberlerine ilişkin açıklamalarda bulundu.

Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş açıklamasında şunları söyledi:

“Mart ayının ortasından itibaren bütün mağazalarımız kapandı. Kiğılı’nın 25 bin metrekarelik deposu ve kendi mağazalarına servis yapan araçlarıyla “Kiğılı Birlik” adını verdiğimiz bir hareket başlattık. Bu hareket özellikle Ege Bölgesi’nden mağaza müdürlerimizden gelen talep üzerine gerçekleşti. O dönem marketlerden talep edilen ürünler servis edilemezken, ihtiyaç olan ürünleri ve gıda maddelerine belli bölgelere ulaştırmak üzere harekete geçtik. Her ne kadar sosyal medyada eleştiri alsak da Kiğılı Birlik’e dahil olmak isteyen Reis, TAT, Ülker ve P&G gibi pek çok marka bize başvurdu. Aslında bir başka ihtiyaç ürünü olan ev ve kişisel bakım ürünleri talebi öne çıkınca Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı’nın Hayat Kimya Yönetim Kurulu Başkanı ile olan akrabalığı ve Hayat Kimya ürünlerinin de Kiğılı Birlik sitesine girmesine vesile oldu. Temizlik malzemeleri, tuvalet kağıdı, kağıt havlu, kadın pedi ve çocuk bezi marketlerde talan edilince büyük ihtiyaç açığı oluştu. Ancak sosyal medyadan gelmiş olan tepkiyi ön göremedik. Aslında bir üst yapı kurmadan ve Birliğin iletişimini yapmadan bu çalışmayı hızlıca başlattığımız için yanlış anlaşıldık ve ardında da kendimizi doğru anlatamadık. Karantina bitene kadar ürün göndermeyi devam edeceğiz ancak bilinmesini isteriz ki, bu operasyon kâr etmeyen bir operasyon. Ancak söz verdik ürünleri ülkemizin tüm ihtiyaç noktalarına göndereceğiz. Bazı yerlere kargo ile gönderiyoruz, dolayısıyla maliyetleri de oldukça yüksek.”

Alkollü mendil uygulamasında amaç alıcıyı korumak

Bugün sosyal medyaya düşen “Kiğılı bu defa alkollü mendil gönderiyor” söylemine ilişkin ise Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş : “Gönderdiğimiz kargoların üzerine alkollü mendil yapıştırarak aslında kargo paketine dokunmak istemeyen, dokunduktan sonra hemen temizlenmek isteyen alıcıyı korumayı amaçladık. Umarım bu defa yanlış anlaşılmayız” dedi.

açıklama kiğılı
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI'dan Elon Musk'a dava!
Haberler
OpenAI’dan Elon Musk’a dava!
Sena Tufan
11 Nisan 2025
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Haberler
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Nafizcan Önder
25 Nisan 2025
İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Haberler
İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Sena Tufan
9 Nisan 2025
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Haberler
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.