KFC, “Finger Lickin’ Good” sloganıyla yayınladığı kampanyayı şikayetler üzerine durdurdu
Corona virüsünün yayılımı devam ederken, markaların yayınladıkları reklamlardan bazıları toplumsal gerçekliğe uygun olmadığından dolayı şikayet aldı. Bunun üzerine KFC, “Finger Lickin’ Good” sloganıyla yayınlanan kampanyasını 163 kişinin U.K.’s Advertising Standards Authority’e şikayet etmesi üzerine durdurdu.
Kişisel hijyen ve temizliğinin öneminin artığı son günlerde Coors Light, Hershey ve KFC bu gerçekliğe uygun olmayan reklam kampanyaları yayınladı. Dünyadaki sağlık kuruluşları, Corona virüsün hızlı yayılımı ile mücadele etmek için el yıkamanın önemini vurgulamaya devam ederken, KFC, tek odak noktası parmaklarını yalayan insanların yakın çekimleri olan kampanyasını yayınladı. “Finger Lickin’ Good” sloganıyla yayınlanan kampanya 163 kişi tarafından U.K.’s Advertising Standards Authority’e şikayet edildi. Bunun üzerine KFC geçici olarak kampanyayı durdurduğunu açıkladı.
Hershey birkaç kişinin el sıkıştığını ve sarıldığını gösteren yeni reklam kampanyalarını değiştirerek ürün merkezli kampanyalarını yayınladı. Hershey Co. Chief Marketing Officer Jill Baskin AdAge’a şunları söyledi: “Ne yazık ki, COVID-19 virüsünü çevreleyen duyarlılıklar nedeniyle, insan etkileşimi olan, sarılma ve el sıkışmaları içeren iki reklamımızı geçici olarak değiştirmeye karar verdik. Şu anda reklamlarımızın yerini ürün merkezli noktalar aldı. ” Aynı şekilde Coors Light “working remotely” isimli kampanyasının yerine ürün odaklı “Made to Chill” isimli kampanyasını yayınladı.