Kasım ayının öne çıkan global kampanyaları

Yasadışı köpek satışına duygusal başkaldırı!

Sivil toplum kuruluşu Dogs Trust, “Sold A Pup” reklam filmiyle İrlanda’da yasa dışı köpek satışının ardındaki zulmü ve acıyı gözler önüne seriyor. Marka, çok sayıda yavru köpek ve annelerinin Noel hikayelerinde mutlu bir başlangıcı ya da mutlu bir sonu olmayacak vurgusuyla duygusal bir reklam filmine imza attı. Yüreğe dokunan bu kampanya duygusal bir başkaldırıyla herkesi empati kurmaya davet ediyor.

“Sadece senin verebileceğin bir şey var”

Coca-Cola, yeni reklam filminde koşullar ne kadar zorlu olursa olsun hatırlanmanın ve sevginin gücüne işaret ediyor. Marka bu Noel, “İster yüz yüze olsun, ister garip bir video görüşmesi üzerinden ya da hızlı bir mesajla olsun sadece senin verebileceğin bir şey ver. O da sevdiklerinize zaman ayırmak… Noel’i nasıl geçirirseniz geçirin, yılın en özel zamanı olarak kutlayın. Nerede olursanız olun, umarız iyi bir gün geçirirsiniz” mesajı veriyor.

Trump dünyayı uyutmadı!

İsveçli yatak üreticisi SOVA’nın görevi basit: Herkesin daha iyi uyumasına yardımcı olmak… Ancak geçtiğimiz aylarda uykunun önünde önemli bir engel vardı ki o da sonuçları bir türlü açıklanmayan Amerikan seçimleriydi. Marka da bu fırsatı kaçırmadı ve global bir uykusuzluk nedeni haline gelen seçimleri ilan çalışmasına taşıdı. Bir yatakta çarşaf ve yastık kılıflarıyla resmedilen Donald Trump markanın mesajını da yaratıcı bir yolla hedef kitleye ulaştırdı.

Somurtkan gencin direnişi…

McDonald’s’ın son Noel reklamı, oğlunu Noel havasına sokmaya çalışan bekar bir annenin hikayesini anlatıyor. Reklam filminde oğlunun içindeki neşeli çocuğu harekete geçirmeye çalışan ancak direnişiyle karşı karşıya kalan annenin azim yolculuğunu izliyoruz. McDonald’s’ın Noel kampanyası, müşterilerini bu Noel sezonunda içlerindeki çocuğu dışarı çıkarmaya davet ediyor.

Hedef 50 milyon ağaç…

İngiliz moda markası Joules, bu Noel’de müşterilerinin çevre duyarlılığını artırmak için çevre koruma vakfı Woodland Trust ile güçlerini birleştirdi. Joules, Noel döneminde satılan 19 ürününün her biri için Woodland Trust ile bir ağaç dikecek. Joules 2022’ye kadar 250 bin, 2025’e kadar ise 50 milyon ağaç dikmeyi vadediyor. Joules marka bu iddialı vaadini de “A Woodland Tale” adlı bir animasyon kampanyasıyla duyurdu. Kalbi ısıtan video Joules’ün bu çalışmayla kızıl sincap, çam sansarı, kapari ve kapı faresi de dahil olmak üzere videoda görünen nesli tükenmekte olan türleri korumayı hedeflediğini anlatıyor.

İngilizlerin yaramazlık listesi güncellendi!

İngiliz perakende devi Tesco, reklamlarında yerel unsurlara değinen bir marka olarak öne çıkıyor. Marka bu yaklaşımını son reklam filminde bir adım öteye taşıdı. Zorlu bir yılın ardından “garip” bir Noel sürecine girildiğinin altını çizen marka son reklam kampanyasında İngilizlerin yaramazlık listesindeki kimi maddeleri “affedilebilir” gösteriyor, hatta hedef kitlesini bu Noel’de bir miktar şımarmaya davet ediyor. BBH reklam ajansının imzasını taşıyan eğlenceli kampanyanın yönetmenliğini ise Raine Allen Miller üstlenmiş.

En büyük sihir ailedir

Büyükanne ve torunu Lola’nın hikâyesinin anlatıldığı 3 dakikalık duygusal animasyon filminde, ailenin yarattığı büyüleyici sevgi gözler önüne seriliyor. Henüz küçük bir kız çocuğuyken babasının hediye ettiği Mickey, Lola’ya ve büyükannesine evden ayrılık vakti gelene dek eşlik ediyor. Takvim yaprakları değişip Lola yeniden eve geldiğindeyse “sihir” gerçekleşiyor… Disney Tüketici Ürünleri, Oyunlar ve Yayıncılık Birimi tarafından, özel olarak yılbaşı dönemi için hayata geçirilen ve yapımcılığını Yeni Zelanda’daki Flux Animation Studios’un üstlendiği kampanyaya İngiliz sanatçı Griff “Love is A Compass” parçasıyla eşlik ediyor.

Show “MASK” go on!

İbrani takvimine göre Kislev’in 25. günü başlayan ve sekiz gün süren Musevi Bayramı Hanuka yaklaşıyor. Peki coşkuyla kutlanan Işık Bayramı’nı Covid-19 durdurabilir mi? Hayır, maskelerle şov devam etmeli! İsrail’in önde gelen Fırın ve Pastanesi Roladin, 2020 Sufganiyot Koleksiyonunu M&C Saatchi iş birliği ile yeni bir kampanya ve güncel masajla piyasaya sürüyor: Show Mask Go On!

Biz Böyleyiz Ama, Biziz!

Ailenizle geçirdiğiniz kalabalık kutlama günlerini düşünün. Bayramlar reklamlardaki kadar neşeli olsa dahi, hiçbir zaman işler tıkır tıkır işlemez. Güldüğümüz anlar kadar ters giden zamanlar da vardır… Bu yıl hayalleri değil gerçekleri hedef kitlesine sunma kararı alan kâğıt havlu markası Plenty, AMV BBDO iş birliğiyle yeni kampanya filmi XMESS’i yayınladı.

XMESS’in yönetmenliğini üstlenen Steve Rogers kampanyaya ilişkin “Noel’in sıklıkla gerçekte olduğundan farklı resmedildiğini hissettim ve bu kampanyanın biraz daha dürüst olmak için şahane bir fırsat olduğunu düşündüm. İşin ilginci şu ki, büyük çoğunluğumuz, vuku bulan tüm deliliklere rağmen bu etkinliklere her yıl tekrar tekrar gitmeye devam ediyoruz. Bu, bizim derin ailevi aşkımızın ilginç ve mazohistik bir yansıması” diyor.

Birlikte destan yazalım

Online tanışma platformları her geçen gün popülaritesini artırarak tüm dünyada daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşıyor. Bu uygulamalar içerisinde en tanınır olanı ise Match Grup çatısı altındaki Tinder. Tinder, Hindistan’da da popülaritesini artırmak için BBH iş birliğiyle yeni bir kampanya yayınladı. “Tinder’da kendi deneyiminizden siz sorumlusunuz. Kendi hızınızda, kendi yolunuzla dilediğiniz aşkı yaşayın.” mesajıyla YouTube’da yayınlanan reklam filmine Hint asıllı Amerikalı rapçi Raja Kumari eşlik ediyor.

İLGİLİ HABERLER