20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kasım ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları...
Haberler

Kasım ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Marketing Türkiye
1 Aralık 2018
3 dk okuma

Kurşun gibi bir mesaj: #StopHungerCrime

Fransa’da kurulan, birçok ülkede merkezi olan ve kâr amacı gütmeyen bir organizasyon olan Action Against Hunger, iletişim kampanyasında açlıkla ilgili mesajını oldukça çarpıcı ve sert yöntemle veriyor. Kurşunları eriterek onlardan çatal-bıçak yapıp gazetecilere, oyunculara, influencer’lara gönderen organizasyon #stophungercrime hashtag’ini yayarak global bir farkındalık yaratmayı hedefliyor.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=121&v=7bH7c3T15QM

Bir hediyeden fazlası

Her yıl Noel döneminde hayata geçirdiği iletişim kampanyalarıyla milyonlara ulaşırken ödülleri de toplayan dünyaca ünlü İngiliz perakende markası John Lewis daha şimdiden 10 milyon izlenmeye yaklaşan yeni reklam kampanyasını yayınladı. Kampanyada İngiliz sanatçı Sir Elton John bir Noel sabahı evindeki piyanonun tuşlarına basıyor ve bir anda çocukluğuna, ailesiyle paylaştığı anılara dönüyor. John’un hayatı film şeridi gibi gözlerinin önünden geçiyor. John Lewis’ın reklam filmi şu sözlerle son buluyor: “Bazı hediyeler bir hediyeden fazlasıdır.”

https://www.youtube.com/watch?v=mNbSgMEZ_Tw

Özgürlüğün sırrı ait olmakta

Ray-Ban yeni iletişim kampanyasında #proudtobelong hashtag’i ile ait olmanın önemine vurgu yapıyor. “Herkes kendini olmak istediği gibi görür, hiç tanışmadığımız insanlar tarafından hiç görmediğimiz yerlere doğru çekiliriz”  diyen reklam kampanyası özgürlüğün köklerden geldiğine işaret ediyor. Ray-Ban mesajını, kampanyası için özel hazırladığı R&B türündeki eğlenceli müziğiyle, dinamik bir atmosfer yaratıyor.

https://www.youtube.com/watch?v=0IlveIJvyTc

Bütün hayatınız boyunca alacağınız en özel hediye

İngiltere’nin ünlü e-ticaret sitesi Very için İngiliz reklam ajansı St. Luke’s’un hazırladığı kampanya küçük bir hediyenin hayalleri gerçekleştirmede nasıl ilham kaynağı olabileceğini anlatılıyor. Elsie’s Gift adlı çalışmanın ana fikrini; hediyenin sadece şımartmaya yarayan bir ödül olmadığı, birinin hayatını değiştirebilecek güçte de olduğu oluşturuyor. Reklam filminde kızlarının uzaya olan merakını gözlemleyen bir aile Noel zamanı ona astronot kaskı alıyor. Bu hediye küçük kızın hayatı boyunca alacağı en özel hediye oluyor çünkü büyüyüp astronot olmasındaki ilk ve en güçlü ilhamı ona veren yine bu hediye oluyor.

Yaratıcılık paylaştıkça anlam kazanır

Apple’ın Noel için özel hazırladığı reklam filminde evinde, işinde, dışarıda, her yerde yaratıcı işler yapan bunları MacBook’unda tasarlayan bir kadının çalışmalarını herkesten gizlediğine tanık oluyoruz. Bir rüzgar camından içeri girip, yaratıcılığını döktüğü kağıtları sokaktaki insanlara savurana kadar fikirlerini gizli tutan genç kadın insanların kağıt üzerindekilere bakıp gülümsemeleriyle mutlu oluyor, cesaretleniyor. Reklam filmi TBWA\Media Art Lab imzası taşıyor.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=59&v=3dJCroCMBPM

Yeni yıla hüzünlü bir farkındalık

“Yoksulluk özellikle yılbaşı zamanları katlanılması daha zor gelen bir durumdur” diyerek bu dönemde herkesin sıcak bir sofra hazırlayacak durumu olmayabileceğini vurgulayan The Salvation Army’nin yardım projesi duygusal müziği ve anlatımıyla izleyenleri hüzünlendiriyor. Reklam ajansı Make It Simple/Helsinki imzalı reklam filminde arkadaşlarıyla beraber kardan adam yapan bir kız çocuğunun arkadaşlarının aileleri tarafından tek tek çağırılmasıyla kardan adamla yalnız kalması oldukça çarpıcı bir şekilde anlatılıyor.

Reklam içinde reklam

Londra merkezli reklam ajansı adam&eveDDB, İngiliz perakende markası John Lewis için hazırladığı ve milyonlarca görüntülenme alan Elton John’lu reklam filmini başka bir reklamı için konu ederek tabir yerindeyse kendisiyle yarışıyor. Waitrose & Partners isimli market için hayata geçirilen Fast Forward isimli çalışmada; eve ellerinde kekle gelen ailesine John Lewis’in yeni reklam filmini izletmek isteyen kız, ailesinin reklamı hızlandırarak izlemesine şahit oluyor. Çalışmada kekin cazibesi Elton John’lu reklamı gölgede bırakıyor.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=40&v=TCbVvPL_pNg

Hayaletlerle Whooper keyfi

Burger King’in Şili’de gerçekleştirdiği iletişim çalışması Cadılar Bayramı için özel olarak hazırlandı. Şilili medyum Álvaro Santi ile çalışılan kampanyada insanlardan yaşadıkları paranormal olayları anlatılması istendi. En iyi 3 paranormal olay medyum Santi tarafından seçilerek olayın kahramanları ve onların hayaletleri Whooper ile ödüllendirildi. Çalışmanın mottosu ise oldukça ilginç; “Eğer evde hiçbir zaman yalnız değilseniz, yalnız yemek zorunda değilsiniz…”

Yeni yıla asansörde girmek…

IKEA yeni yıla özel hazırladığı reklam kampanyasına yaratıcı ve esprili bir bakış açısı getiriyor. DDB İtalya’nın IKEA için gerçekleştirdiği reklamda yılbaşı için ihtiyaçları olan her şeyi IKEA’dan alan iki kişinin IKEA’nın yük asansöründe mahsur kalmalarını izliyoruz. Aldıkları eşyalarla IKEA asansörünü bir ev ortamına döndüren bu iki yabancı bir anda evleri kadar sıcak bir ortamda yeni yıla giren iki dosta dönüşüyorlar.

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
3 Eylül 2025
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Haberler
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
İrem Alimoğlu
18 Eylül 2025
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Haberler
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
İrem Alimoğlu
7 Eylül 2025
Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
Haberler
Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
Nafizcan Önder
4 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.