9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kasım ayında sosyal medyayı en iyi kullanan marka Koç Holding oldu...
Haberler

Kasım ayında sosyal medyayı en iyi kullanan marka Koç Holding oldu…

Marketing Türkiye
7 Aralık 2016
2 dk okuma

Türkiye Sosyal Medya Marka Endeksi SocialBrands, Kasım ayında sosyal medyayı en iyi kullanan markaları açıkladı. Markalara ait 17 binden fazla sosyal medya hesabının analitik hesaplamalar ve akıllı iç görü yöntemleriyle incelendi.

1 Kasım-30 Kasım verileri kullanılarak hazırlanan SocialBrands Aralık sıralamasında sosyal medyayı en etkin ve başarılı şekilde kullanan üç marka sırasıyla Koç Holding, Zen Pırlanta ve English Home oldu.

Instagram her geçen gün önem kazanıyor

Markalara ait Facebook, Twitter ve Instagram hesaplarının aylık hayran sayısı artışı, ileti başarısı ve kullanıcı etkileşimi de dahil olmak üzere 38 farklı kriter göz önünde bulundurularak hazırlanan sıralamada Koç Holding en yüksek performansı gösteren marka oldu.
Aralık sıralamasında ikinci sırada ise Zen Pırlanta yer aldı. Geçtiğimiz aylarda da başarılı performans gösteren Zen Pırlanta, istikrarlı ve başarılı sosyal medya yönetimini sürdürürken, markalar arasında Instragram kullanımının her ay daha fazla popülerleşmesi dikkat çekti.

Geçtiğimiz ayki performans puanını arttırarak bu ay üçüncü sıraya yükselen English Home da özellikle Instagram iletişimindeki etkileşim artışı ile ön plana çıktı.

İlk 10’da yer alan tek finans kurumu olan Ziraat Bankası ise hayran sayısı artışıyla öne çıkan Facebook iletişimi sonucunda Top 100 listesinde dördüncü sırada, bankacılık sektöründe ise lider olarak konumlandı.

İlk 10’da otomotiv firmaları dikkat çekiyor

Sosyal medya endeksi SocialBrands’e göre Aralık ayında ilk 10’a giren diğer markalar ise sırasıyla Mercedes-Benz Türkiye, Audi Türkiye, Madame Coco, LC Waikiki, Ford Türkiye ve BMW Türkiye oldu. İlk 10 içerisinde otomotiv firmalarının öne çıkması, otomotiv sektörünün sosyal medyaya verdiği önemi de gözler önüne serdi.

Nasıl ölçülüyor?

Eş zamanlı web ve sosyal medya takip, yönetim, analiz ve iç görü platformu BoomSonar’ın gelişmiş teknolojisi ve BoomSonar’ın verilerini kullanarak çalışan SocialBrands algoritması, markalara ait 17 binden fazla sosyal medya hesabının, farklı sosyal ağlar üzerindeki aktivitelerini “big data” prensiplerine bağlı kalarak analiz ediyor. Sayfaların toplam etkileşim sayısı, etkileşim sayısının iletilere göre dağılımı, etkileşim sayısının hayran sayısına oranı, beğeni, yorum, paylaşım, retweet oranları, sayfanın ay boyunca paylaştığı ileti sayısı, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, iletilerde hashtag ve mention kullanımı, hayran sayısı, aylık artışı, artış istikrarı, sayfa bilgileri gibi birçok veri, markaları rasyonel ve objektif bir şekilde analiz eden algoritmanın temelini oluşturuyor.

Türkiye’de faaliyet gösteren tüm markaların sosyal medya performanslarını, ücretsiz olarak sunulan https://www.boomsocial.com/Social-Brands adresinden inceleyebilirsiniz.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İstanbul merkezli dev tekstil şirketi iflasla karşı karşıya
Haberler
İstanbul merkezli dev tekstil şirketi iflasla karşı karşıya
Nafizcan Önder
11 Mart 2025
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Haberler
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
Nafizcan Önder
3 gün önce
"Normal Doğum" tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Haberler
“Normal Doğum” tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
Haberler
İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
İrem Alimoğlu
6 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.