
Karizmasını elden bırakmayan sosyal ağ: “Twitter”
Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu – Murat Erdör
Dünya çapında 3 milyardan fazla sosyal medya kullanıcısı bulunuyor ve hemen hemen her geçen gün yeni bir sosyal medya mecrası ile tanışma fırsatı yakalıyoruz. Ama içlerinden biri var ki hala çok karizmatik.
İhtiyaçlardan doğdu
Twitter’ın kuruluş hikâyesi diğer sosyal medya mecralarının hikâyelerinden biraz farklı. Twitter, 2006 yılında 14 kişilik bir yazılım ekibi tarafından kuruldu. Twitter’ın kurucularından Jack Dorsey, arkadaşlarıyla yaptığı etkinlikleri diğer arkadaşlarına duyurmak için SMG sistemine ihtiyaç duydu ve bunu arkadaşlarıyla paylaştı. Jack Dorsey ve arkadaşlarının ihtiyaçlarından doğan bu fikir, bugün 330 milyon kullanıcısı olan Twitter’ın başlangıcı sayılıyor.
Halen çok karizmatik
Günümüz itibariyle Facebook, Instagram ve YouTube gibi sosyal medya platformları aktif kullanıcı sayısı bakımından Twitter’ı geçmiş durumda. Sayısal veriler incelendiğinde Twitter’ın düşüşte olduğunu, eski gücünü yitirdiğini düşünebilirsiniz. Ancak Twitter hala cool. Toplum içerisinde önemli pozisyonlarda bulunan kişilerin aktif olarak Twitter kullanması da bu noktada etkili oluyor. Atılan bazı tweetler haber değeri taşıyor ve gündem belirliyor. Twitter bu yönüyle diğer sosyal medya mecralarına oranla daha fazla önem taşıyor.
Geçici bir simge olarak tasarlandı
Twitter’ın logosu Larry Bird ilk etapta geçici bir simge olarak tasarlandı. Ağın gelişmesi ve belirli bir kitleye ulaşması sonucunda Twitter’ın marka kimliği yeniden yaratıldı. Marka kimliği ve imajı açısından logonun değiştirilmemesi kararı alındı ve Larry Bird Twitter’ın logosu olarak tüm dünyaya yayılmaya devam etti. Twitter’ın kurucuları ise Larry Bird’ün; özgürlüğü, umudu, evrenselliği, bağlılığı ve bağımsızlığı vurguladığını ifade ediyor.
140 karakter ile dünyayı değiştirebilirsiniz
Twitter’ın ilk tasarımında diğer sosyal medya mecralarından ayrıt edici bir özelliği bulunmuyordu. Jack Dorsey ve arkadaşları Twitter’ı diğer sosyal medya mecralarından farklı kılacak ve bu ağı geliştirecek bir fikir üzerinde yoğunlaşmaya başladı. Daha sonra Twitter’a 140 karakter sınırlaması getirildi. Twitter’ın kurucuları bu sınırlanın açıklamasını ise “İnsan dünyayı 140 karakter ile değiştirebilir” şeklinde yaptı.
Söyleyecek daha fazla sözleri var
Twitter yetkilileri aldıkları bir kararla 2017 yılının sonlarına doğru karakter sınırlamasını iki katına çıkardı ve bunu yaptıkları bir güncelleme ile tüm dünyaya duyurdu. Getirilen bu flood özelliği kullanıcılar tarafından tepkiyle karşılansa da, Twitter yetkilileri kullanıcıların daha fazla söyleyecek sözünün olduğunun altını çizdi.
Alternatif bir medya mecrası
Dünyaya adını duyurmuş, statü bakımından oldukça yüksek mevkilerde bulunan kişiler de aktif birer Twitter kullanıcısı. Neredeyse bütün devlet yöneticileri, büyük şirketlerin sahipleri, sanatçılar, oyuncular ve kanaat önderleri Twitter’da aktif bir şekilde rol oynuyorlar. Dolayısıyla Twitter aynı zamanda alternatif bir medya mecrası olma özelliği de gösteriyor.
Twitter’da çok aktifiz
Dünya çapında hatırı sayılır bir üne kavuşan Twitter, ülkemizde ise 2011 yılında popüler olmaya başladı. Twitter’ın evrensellik çalışmaları sonucunda 2011 yılında Türkçe dil desteği sağlandı ve ülkemizde Twitter aktif kullanıcı sayısında büyük bir artış görüldü. Günümüzde ise 29 milyon 278 bin kullanıcı ile Twitter’ı dünyada en fazla kullanan ülkeler arasında yer alıyoruz.