25 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Karizmasını elden bırakmayan sosyal ağ: “Twitter”
Haberler

Karizmasını elden bırakmayan sosyal ağ: “Twitter”

Marketing Türkiye
13 Ocak 2019
2 dk okuma

Murat Erdör

Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu – Murat Erdör

Dünya çapında 3 milyardan fazla sosyal medya kullanıcısı bulunuyor ve hemen hemen her geçen gün yeni bir sosyal medya mecrası ile tanışma fırsatı yakalıyoruz. Ama içlerinden biri var ki hala çok karizmatik.

İhtiyaçlardan doğdu

Twitter’ın kuruluş hikâyesi diğer sosyal medya mecralarının hikâyelerinden biraz farklı. Twitter, 2006 yılında 14 kişilik bir yazılım ekibi tarafından kuruldu. Twitter’ın kurucularından Jack Dorsey, arkadaşlarıyla yaptığı etkinlikleri diğer arkadaşlarına duyurmak için SMG sistemine ihtiyaç duydu ve bunu arkadaşlarıyla paylaştı. Jack Dorsey ve arkadaşlarının ihtiyaçlarından doğan bu fikir, bugün 330 milyon kullanıcısı olan Twitter’ın başlangıcı sayılıyor.

Halen çok karizmatik

Günümüz itibariyle Facebook, Instagram ve YouTube gibi sosyal medya platformları aktif kullanıcı sayısı bakımından Twitter’ı geçmiş durumda. Sayısal veriler incelendiğinde Twitter’ın düşüşte olduğunu, eski gücünü yitirdiğini düşünebilirsiniz. Ancak Twitter hala cool. Toplum içerisinde önemli pozisyonlarda bulunan kişilerin aktif olarak Twitter kullanması da bu noktada etkili oluyor. Atılan bazı tweetler haber değeri taşıyor ve gündem belirliyor. Twitter bu yönüyle diğer sosyal medya mecralarına oranla daha fazla önem taşıyor.

Geçici bir simge olarak tasarlandı

Twitter’ın logosu Larry Bird ilk etapta geçici bir simge olarak tasarlandı. Ağın gelişmesi ve belirli bir kitleye ulaşması sonucunda Twitter’ın marka kimliği yeniden yaratıldı. Marka kimliği ve imajı açısından logonun değiştirilmemesi kararı alındı ve Larry Bird Twitter’ın logosu olarak tüm dünyaya yayılmaya devam etti. Twitter’ın kurucuları ise Larry Bird’ün; özgürlüğü, umudu, evrenselliği, bağlılığı ve bağımsızlığı vurguladığını ifade ediyor.

140 karakter ile dünyayı değiştirebilirsiniz

Twitter’ın ilk tasarımında diğer sosyal medya mecralarından ayrıt edici bir özelliği bulunmuyordu. Jack Dorsey ve arkadaşları Twitter’ı diğer sosyal medya mecralarından farklı kılacak ve bu ağı geliştirecek bir fikir üzerinde yoğunlaşmaya başladı. Daha sonra Twitter’a 140 karakter sınırlaması getirildi. Twitter’ın kurucuları bu sınırlanın açıklamasını ise “İnsan dünyayı 140 karakter ile değiştirebilir” şeklinde yaptı.

Söyleyecek daha fazla sözleri var

Twitter yetkilileri aldıkları bir kararla 2017 yılının sonlarına doğru karakter sınırlamasını iki katına çıkardı ve bunu yaptıkları bir güncelleme ile tüm dünyaya duyurdu. Getirilen bu flood özelliği kullanıcılar tarafından tepkiyle karşılansa da, Twitter yetkilileri kullanıcıların daha fazla söyleyecek sözünün olduğunun altını çizdi.

Alternatif bir medya mecrası

Dünyaya adını duyurmuş, statü bakımından oldukça yüksek mevkilerde bulunan kişiler de aktif birer Twitter kullanıcısı. Neredeyse bütün devlet yöneticileri, büyük şirketlerin sahipleri, sanatçılar, oyuncular ve kanaat önderleri Twitter’da aktif bir şekilde rol oynuyorlar. Dolayısıyla Twitter aynı zamanda alternatif bir medya mecrası olma özelliği de gösteriyor. 

Twitter’da çok aktifiz

Dünya çapında hatırı sayılır bir üne kavuşan Twitter, ülkemizde ise 2011 yılında popüler olmaya başladı. Twitter’ın evrensellik çalışmaları sonucunda 2011 yılında Türkçe dil desteği sağlandı ve ülkemizde Twitter aktif kullanıcı sayısında büyük bir artış görüldü. Günümüzde ise 29 milyon 278 bin kullanıcı ile Twitter’ı dünyada en fazla kullanan ülkeler arasında yer alıyoruz.

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
4 Google'dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
Google’dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
5 Burger King, "sessizliği" konuşturuyor
Burger King, “sessizliği” konuşturuyor
Güncel Haberler
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (30 Ağustos - 5 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (30 Ağustos – 5 Eylül)
Nafizcan Önder
5 Eylül 2025
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
Haberler
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
2 Ekim 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (5-18 Eylül)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (5-18 Eylül)
Sena Tufan
18 Eylül 2025
Her 10 üniversite öğrencisinden 9'u ekonomik olarak zorlanıyor
Haberler
Her 10 üniversite öğrencisinden 9’u ekonomik olarak zorlanıyor
Nafizcan Önder
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.