22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Kariyer.net’in İşgücü Piyasası Üzerindeki Etkisi” raporu açıklandı
Haberler

“Kariyer.net’in İşgücü Piyasası Üzerindeki Etkisi” raporu açıklandı

Marketing Türkiye
12 Ekim 2022
2 dk okuma

Kariyer.net, Türkiye istihdam piyasasına katkısını ortaya koyduğu ekonomik etki raporunu açıkladı. Politika Analiz Laboratuvarı iş birliğiyle hazırlanan rapora göre, 2019-2021 döneminde yılda ortalama 1,6 milyondan fazla kişi yeni işini Kariyer.net ile buldu. Bu sayı, Kariyer.net ekosisteminde yer alan platformlar da dahil edildiğinde yılda 2,6 milyon, son 10 yılda ise 8,6 milyon kişiyi buluyor. Yani Kariyer.net’e her saniyede 4 kişi başvuruda bulunuyor…

Araştırmanın metodolojisi ve önemli çıktıları hakkında bilgi veren Politika Analiz Laboratuvarı Yönetici Ortağı Emre Koyuncu, Ocak-Mayıs 2022 döneminde gerçekleştirilen çalışmanın Kariyer.net’in Türkiye işgücü piyasası üzerindeki etkilerini ve piyasanın gelişimine sağladığı katkıyı ortaya koymak amacıyla yürütüldüğünü söyledi.  Kariyer.net ve TÜİK verilerine dayanarak hazırlanan rapor kapsamında ikisi işverenlere, üçü de adaylara yönelik olmak üzere 5 anket çalışması yapıldı. Anketlere yaklaşık 13 bin kişi katıldı. Türkiye’de son 10 yılın istihdam ve iş bulma dinamiklerini paylaşan Koyuncu, önemli verilere şöyle değindi:

Yüzde 72 becerisine göre iş buldu

 “2021 yılına baktığımızda iş arayan kişi sayısı 5,8 milyon. 2010’dan bu yana internet üzerinden iş arayanların sayısı 2,8 katına çıktı. Geçtiğimiz yıl internet kullanan her 10 kişiden biri internet üzerinden iş ararken, Kariyer.net aracılığıyla 3,2 milyon kişi iş başvurusu yaptı. 2019-2021 dönemi değerlendirildiğinde işe yerleşen her 3 kişiden yaklaşık biri Kariyer.net araçlarını kullanıyor.

Araştırmamızın çıktılarına göre, iş arayanların yüzde 68’i Kariyer.net sayesinde kendilerine uygun iş ilanları bulduğunu, işverenlerin ise yüzde 64’ü aradıkları nitelikte adaylara ulaşmada Kariyer.net’in katkısı olduğunu belirtti. Kariyer.net üzerinden ilan açan işverenlerin yüzde 42’si Kariyer.net olmasaydı istedikleri profilde insan kaynağına ulaşamayacaklarını beyan etti.

Türkiye İşe Yerleşen Anketi’ne göre Kariyer.net ile işe girenlerin yüzde 72’si beceri, deneyim ve eğitimlerine uygun bir işe yerleştiklerini söylerken, yüzde 58’i girdikleri işte kariyer gelişimi imkânı bulduklarını belirtiyor.”

İşe girenlerin 200 binini gençler oluşturuyor

Politika Analiz Laboratuvarı Yönetici Ortağı Esen Çağlar ise şu verileri paylaştı:

“Kariyer.net kullanan işverenlerin ve adayların yüzde 64’ü işe alım ve iş arama süreçlerini hızlandırdığını belirtiyor. İş arayanların yüzde 71’i Kariyer.net sayesinde daha fazla firma hakkında bilgi edindiğini belirtirken yüzde 62’si ise çalışma alanındaki istihdam koşulları hakkındaki bilgiye erişimin kolaylaştığını bildiriyor.

Bir yılda doğrudan Kariyer.net aracılığıyla işe giren 797 bin kişinin yaklaşık 200 bini gençlerden (20-29 yaş) oluşuyor. İş arayanların başvurularında Kariyer.net özgeçmişini kullanması, iş arama/bulma süreçlerinde Kariyer.net kullanması ve Kariyer.net üzerinden iş piyasası hakkında bilgi edinmesini kapsayan ‘dolaylı etki’ de dâhil edildiğinde Kariyer.net her yıl işe yerleşen 498 bin gence fayda sağlıyor. İş deneyimi 5 yılın altında olan ve 29 yaşın altındaki işe yerleşenler arasında her 4 gençten biri Kariyer.net ile başvurduğu staja kabul edildiğini belirtiyor. İlk defa bir işe yerleşen adayların ise yüzde 30’u bu işlerine Kariyer.net aracılığıyla giriyor.”

Kariyer.net’i günde 1 milyona yakın kişi ziyaret ediyor

1999 yılında 4 gencin bir start-up olarak kurduğu şirketin 2006 yılında Türkiye’nin dijitalleşmesine öncülük eden iLab grubu bünyesine geçtiğini belirten Kariyet.net CEO’su Fatih Uysal, iLab’in sağladığı yenilikçi teknolojiler ve stratejik destekle hızlı büyümesine devam ettiğini söyledi:

“Kariyer.net’te yılda ortalama 240 bin ilan yayınlanıyor, günlük toplam 950 binden fazla ziyaret gerçekleşiyor ve her gün 6 binden fazla yeni aday platforma ekleniyor. Kendi bünyemizde kurduğumuz ve yatırım yaptığımız girişimlerle doğru adayın doğru işle buluşmasını kolaylaştırmayı hedefliyoruz. 2014 yılında İnsan Kaynakları sektörünün tek, internet sektörünün ilk Ar-Ge Merkezini kurduk. Mühendislerimizin, gelişmiş altyapımızı ve Ar-Ge kaynaklarımızı kullanarak geliştirdiği web, mobil web ve mobil uygulamalardan oluşan platformlarımızı, yeniliklerle sürekli ileriye taşıyoruz.”

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Haberler
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Sena Tufan
22 Kasım 2025
Columbia'nın marka yüzü "Azrail" oldu! Montlar "vasiyetname" ile geliyor
Haberler
Columbia’nın marka yüzü “Azrail” oldu! Montlar “vasiyetname” ile geliyor
Sena Tufan
23 Ekim 2025
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
İrem Alimoğlu
22 Kasım 2025
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
Haberler
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
Marketing Türkiye
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.