27 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kalabalık alan korkusu insanları online alışverişe yönlendiriyor!
Haberler

Kalabalık alan korkusu insanları online alışverişe yönlendiriyor!

Marketing Türkiye
25 Mart 2016
2 dk okuma

 

Dünyanın birçok yerinde gerçekleşen terör saldırıları, insanları AVM’lerden uzaklaştırmaya başladı.

Dijitalleşme sürecinde her yıl daha da artan e-ticaret alışverişleri, bu kez siyasi sebeplerden etkilendi. Ankara’da Kızılay,  İstanbul’da da İstiklal Caddesi’nde kısa aralıklarla yaşanan terör olayları ekonomiyi derinden etkiledi. AVM’lerde ziyaretçi sayısı ile cirolar yüzde 50-60 oranında azalırken, food courtlarda bu oranın yüzde 80’lere ulaştığı görüldü.

AVM’lerin yanı sıra İstanbul ve Ankara’da ticaretin kalbi durumundaki İstiklal Caddesi, Nişantaşı, Kızılay, Ulus gibi merkezlerden de uzak duran vatandaşlar, ihtiyaçlarını sanal pazarlardan karşılama yoluna gittiler.

Kalabalık alan korkusu insanları online alışverişe yönlendiriyor!

300’den falza yerli ve yabancı alışveriş sitesini tek çatı altında toplayan alışveriş sitesi Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, son bir ay içinde Avantajix üzerinden yapılan alışverişlerde ciddi oranlarda artış gözlemlediklerini belirtti.

Online alışverişlerin gıdada yüzde 40, kitapta yüzde 26, giyimde yüzde 20, kozmetikte yüzde 10, elektronikte ise yüzde 7 arttığını kaydeden Kayral, şunları söyledi:

“Türkiye’de online alışveriş zaten çıkıştaydı, yaşanan son olaylar bu çıkışı tetikledi. Online alışveriş sitelerinin ciroları ciddi miktarlarda arttı. İnsanlar bu dönemde online alışverişin avantajlarını, konforunu da keşfettiler. Avantajix gibi para iadeli alışveriş sitelerinin varlığını öğrendiler. Sadece bir fazla tıkla hiç hesapta olmayan nakit paralar kazandılar. 5-10 litrelik su bidonlarını, meşrubatını, ununu, şekerini, kilo kilo deterjanı marketten alarak kan ter içinde eve taşımak yerine online satın alarak kapısına kadar getirtmenin keyfini tattılar. Bu yüzden online alışverişe ilginin, terör korkusunun sona ermesinin ardından da süreceğine inanıyoruz. “

Kayral,  nakit para olarak müşterilerin hesabına yatan komisyon miktarlarının gıdada yüzde 4.5 – yüzde 9, dergi ve kitapta yüzde 3 – yüzde 20, giyimde yüzde 2.80 – yüzde 11, kozmetikte yüzde 3 – yüzde 9, elektronikte ise yüzde 1- yüzde 12 arasında değiştiğini sözlerine ekledi.

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Güncel Haberler
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi'nde şekillenecek
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi’nde şekillenecek
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Tabuların gölgesinde büyüyen pazar: Menstrüel ürünler
Tabuların gölgesinde büyüyen pazar: Menstrüel ürünler
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Vogue Amerika'da Anna Wintour'un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Haberler
Vogue Amerika’da Anna Wintour’un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Sena Tufan
3 Eylül 2025
CMO-CCO ayrımı tarihe mi karışıyor?
Haberler
CMO-CCO ayrımı tarihe mi karışıyor?
İrem Alimoğlu
5 gün önce
"Değişen Türkiye, dönüşen tüketim" Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Haberler
“Değişen Türkiye, dönüşen tüketim” Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Haberler
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Sena Tufan
9 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.