19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kadınların erkeklerle eşit haklara sahip olması için 108 yıl beklemesi gerekiyor
Haberler

Kadınların erkeklerle eşit haklara sahip olması için 108 yıl beklemesi gerekiyor

Marketing Türkiye
18 Aralık 2018
1 dk okuma

Dünya Ekonomik Forumu’nun 2018 Cinsiyet Eşitliği Raporu’na göre Türkiye, cinsiyet eşitsizliğinde 144 ülke arasında 130’uncu sırada. Rapora göre kadınların erkeklerle eşit haklara sahip olması için 108 yıl, erkeklerle eşit ücrete sahip olması içinse 202 yıl beklemesi gerekiyor.

Dünya Ekonomik Forumu’nun 2017 raporuna göre kadınların erkeklerle eşit haklara sahip olması için 100 yıl, erkeklerle eşit ücrete sahip olması içinse 217 yıl beklemesi gerekiyordu. Türkiye ise cinsiyet eşitsizliği uçurumunda 140 ülke arasında 130’uncu sıradan 131’inci sıraya gerilemişti.

Dünya Ekonomik Forumu’nun 2018 Cinsiyet Eşitliği Raporu kamuoyuyla paylaşıldı. 149 ülke temel alınarak hazırlanan 2018 raporu cinsiyet eşitsizliğini dört başlıkta inceledi: Eğitim, sağlık, siyaset, iş hayatı… Eğitime, sağlığa, siyasete katılımda kadın-erkek eşitsizliği son 10 yılda iyileşme göstermesine rağmen, söz konusu ilk üç alanda kadınların katılımı 2017’ye göre geriledi.

Kadınlar ile erkekler arasında maaş farkı yüzde 51

Cinsiyet eşitliğinde İzlanda, Norveç, İsveç ilk üç içerisinde, son sıralardaysa Suriye, Irak, Pakistan ve Yemen yer aldı. Rapora göre 2017’de kadınların iş hayatına katılımında belirgin bir artış gözlense de kadınlar ile erkekler arasında maaş farkı yüzde 51 oranında. Öte yandan kadınların yönetim kademelerinin görev alma oranının yüzde 34’e yükselmesi olumlu gelişmeler arasında sayıldı.

Kadınlar yapay zeka konusunda uzmanlaşmış işgücünün sadece yüzde 22’sini oluşturuyor

Raporda, işgücü piyasasında kadın katılımının düştüğü kayıtlara geçirilirken, bunun en önemli nedeniyse “teknoloji/makineleşme” gösterildi. Zira raporda kadınlar tarafından icra edilen işlerin artık otomatik makinalarca gerçekleştirildiği belirtildi. Buna paralel olarak, bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik gibi beceri ve bilgi gerektiren alanlarda kadınlar yine yeterince temsil edilmiyor: “Kadınlar yapay zeka konusunda uzmanlaşmış işgücünün sadece yüzde 22’sini oluşturuyor.”

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Haberler
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Nafizcan Önder
6 gün önce
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Haberler
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
İrem Alimoğlu
7 gün önce
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Haberler
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Haberler
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.