23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Kadınların en büyük hayali kendi işini kurmak ancak cesaret edemiyorlar"
Haberler

“Kadınların en büyük hayali kendi işini kurmak ancak cesaret edemiyorlar”

Marketing Türkiye
8 Mart 2018
2 dk okuma

Metro Toptancı Market’in uluslararası bazda yürüttüğü ve Ağustos-Eylül 2017 döneminde 1.000 kişiyle online anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirdiği araştırmanın Türkiye ayağında, kendi işinin sahibi olma konusunu yaş ve cinsiyete göre masaya yatırdı. Araştırma, kadınların kendi işini kurma hayalini taşıdıklarını ancak bilgi eksikliği, ekonomik zorluklar ve çevresel engeller sebebiyle buna cesaret edemediklerini ortaya koydu.

Kadının iş hayatına katılımının toplumların refaha kavuşmasındaki öneminin altı çizilirken Metro Toptancı Market’in Türkiye, Almanya, Çin, Fransa ve Rusya’nın da aralarında bulunduğu 10 ülkede yürüttüğü iş sahipliği araştırmasının sonuçları çok çarpıcı gerçekleri ortaya çıkardı. Araştırmanın Türkiye ayağındaki verilere göre Ağustos-Eylül 2017 döneminde, çoğunluğu 25-49 yaş aralığındaki 1.000 kişiyle online anket yöntemi kullanılarak yapılan araştırmada katılımcılarının yarısından fazlasını kadınlar oluşturuyor. Katılımcıların, özellikle de kadınların en büyük hayali, kendi kendinin patronu olmaksa da sadece %8’i hali hazırda kendi işinin sahibi.

Son yıllarda, kadınların eşit şartlarda iş hayatına katılımı konusunda gerek sivil toplum kuruluşlarının gerekse devletler ve kurumların çalışmaları son hız sürerken, maalesef 4 kişiden 3’ü halen eşit fırsatların sağlandığını düşünmüyor. Katılımcıların yarısı ise kendi işini kurup yürüten kadınların bilgi seviyeleri düşük olduğu ve yeterince sert bir duruş sergileyemedikleri için iş hayatında haksızlığa uğrama ihtimallerinin yüksek olduğuna inanıyor. Kimse kendi işini yönetmenin erkekler için zor olduğunu düşünmezken, 10 kişiden 4’ü kadınların iş hayatında kendi işini yaparken zorlanacağını belirtiyor.

Halbuki, yine araştırmaya göre, Türkiye’de, her 4 kadından 3’ünün hayali kendi işini kurabilmek, böylece kendi parasını kazanıp, hak ettiği başarıyı kazanmak. Hali hazırda ücretsiz olarak yaptıkları bir hobi ya da beceriyi gelir kaynağına dönüştürme fikri kadınlara çok cazip geliyor. Bu hayali taşıyan kadınların zengin olmaktan çok, bir şeyi yapabilmenin mutluluğunu ve tatmin duygusunu yaşamak istedikleri göze çarpıyor. Ancak iş fiiliyata dökmeye geldiğinde çok temkinli yaklaşıyor; böyle bir hayali kuruyor, ancak gerçekleştirme cesaretini bulamıyorlar.

Niyet ile gerçekleştirme arasındaki bu uçurumun en önemli sebebi ise maddi konular. Ekonomik şartlar, vergiler, iş yerini kurmak için gerekli finansmanı bulamamak gibi konular kadınların kendilerini bu denli mutlu kılacak adımı atmalarını engelliyor.

Kadın girişimcilere özel birçok fon ve teşvik kredisi olmasına rağmen, bunlardan haberdar olmadıkları için halen maddi endişeler taşıyarak gücünü göstermekten kaçınan kadınların varlığı, kadınların güçlendirilmesi ve toplumsal bilinç dönüşümü için daha alınacak çok yol, yapılacak çok iş olduğunu ortaya koyuyor.

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Güncel Haberler
Gökyüzüne uzanan bir parmak: "Görünmez çocuklar" Banksy ile "görünür" oldu!
Gökyüzüne uzanan bir parmak: “Görünmez çocuklar” Banksy ile “görünür” oldu!
Burger King’ten "bir aile yemeği felaketi..."  
Burger King’ten “bir aile yemeği felaketi…”  
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Haberler
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Sena Tufan
21 Kasım 2025
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Haberler
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
İrem Alimoğlu
13 Kasım 2025
Big Bang Startup Challenge'da 1,74 milyar TL'yi aşan ödül ve yatırım açıklandı!
Haberler
Big Bang Startup Challenge’da 1,74 milyar TL’yi aşan ödül ve yatırım açıklandı!
Sena Tufan
4 hafta önce
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Haberler
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
İrem Alimoğlu
5 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.